Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای اعلام شده رسمی از سوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت منتهی به شنبه هیچ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست نداده است.

در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۲۶ نفر مبتلای جدید و قطعی به ویروس کرونا نیز در شهرستان‌های استان سمنان شناسایی شد که نسبت به میانه هفته گذشته نصف شده است همچنین سه نفر نیز به تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها افزوده شده است که نسبت به ۷۲ ساعت قبل کاهش چشم گیری یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازه زمانی ۳۲ نفر به صورت سرپایی درمان و دوره نقاهت را در منزل خواهند گذراند چرا که نیاز به بستری آن‌ها در بیمارستان نبوده است. هم اکنون همچنین ۶۴ نفر در بیمارستان‌های استان سمنان به دلیل کرونا بستری هستند.

گفتنی است طبق اعلام رسمی مسئولان هیچ مورد امیکرون در استان سمنان مشاهده نشده است اما این به معنی رها کردن پروتکل‌های بهداشتی نیست چرا که هنوز گونه دلتا در استان قربانی می‌گیرد و تا کنون نزدیک به دو هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

هم اکنون تمام هشت شهرستان استان سمنان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد. گفتنی است ۹۵ درصد از جمعیت استان دز اول واکسن کرونا را زده‌اند و آمار دز دوم نیز بیش از ۸۶.۵ درصد تا ابتدای هفته گذشته اعلام شده است.

همچنان واکسیناسیون، دوری از تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی اولویت و توصیه مسئولان به مردم است.

کد خبر 5399756

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی سمنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان بارش برف ایلام عکس استانها سیدابراهیم رئیسی سیلاب مراسم تودیع و معارفه قاسم سلیمانی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور طی نامه‌ای به وزیر بهداشت اعلام کرد: وضعیت همراهان بیماران بستری در تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشخص و در طرح‌های توسعه مراکز درمانی بخش‌های همراه سرای بیماران پیش‌بینی شود.

به گزارش ایسنا، متن نامه غلامعباس ترکی بشرح زیر است:

جناب آقای دکتر عین اللهی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی باسلام و تحیت و آرزوی قبولی طاعات

در اخبار رسانه‌ها در روز‌های اخیر آمده بود پدر و مادری جوان و شهرستانی کودک یکساله خود را بنام آراد در بیمارستان مفید تهران بستری نموده و در مجاورت بیمارستان درون خودرو بیتونه کرده بودند که در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باختند.

با توجه به اینکه این گونه اتفاقات ناگوار، علاوه بر مشکلاتی که برای بیماران و همراهان آنان به وجود می‌آورد موجب بدبینی مردم به نظام سلامت کشور گردیده و کاهش سرمایه‌های اجتماعی را در پی دارد و احتمال تکرار آن نیز دور از انتظار نیست؛ از همین روی شایسته است دستور فرمایید تدابیر زیر اتخاذ شود.

۱- تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در فرم‌های پذیرش بیماران بستری، وضعیت همراهان بیمار بستری را مشخص نمایند.
در مواردی که فاقد اقامتگاه می‌باشند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و عندالاقتضاء جلب مشارکت نهاد‌های حمایتی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین تمهیدات لازم برای اسکان موقت و ایمن برای آنان را فراهم نمایند.

۲- در طرح‌های توسعه‌ای مراکز درمانی، بخش‌های همراه سرای بیماران ضرورتا مورد پیش‌بینی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • پلمب ۳۱۲۳ مرکز به دلیل تخلفات از آغاز طرح سلامت نوروزی/ بستری ۵۴۸ هزار و ۳۴۸ نفر در بیمارستان
  • بستری بیش از ۴۷۱ هزار نفر در بیمارستان از آغاز طرح سلامت نوروزی
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند
  • خدمات‌رسانی به ٢ هزار بیمار سرپایی و بستری بیمارستان شهید کامیاب
  • دادستانی به ماجرای همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی ورود کرد
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی