Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی به روزشمار پایانی خود و قرار گرفتن در آستانه این رخداد نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود که بسیاری از فعالیت هنرمندان تئاتر به‌ویژه آن دسته از هنرمندان نمایش که قصد حضور در این جشنواره را داشته و دارند، را بیش‌از هر زمانی به جنب‌وجوش و تکاپو واداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر بعد از پشت سر گذاشتن سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی و معرفی برگزیدگان آن، اکنون تمرکز و نگاه هنر تئاتر و فعالیت‌های جشنواره‎‌ای این رخداد بر دو رویداد بین‌المللی یعنی جشنواره تئاتر فجر و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان قرا گرفته است، که به فاصله کمتر از یک ماه در بهمن و اسفند ۱۴۰۰ خورشیدی برگزار می‌شود.

هرچند اخباری از افزایش شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اُمیکرون در کشور شنیده می‌شود اما به دلیل واکسیناسیون انجام‌شده و رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی خوشبختانه باوجود گذشت دو هفته از ورود اولین نمونه این ویروس به کشور هنوز نقطه‌ای از ایران رنگ آبی خود را به رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز نباخته‌است

تنور گرم تولید و اجرای عمومی آثار نمایشی در سالن‌ها و تماشاخانه‌های پایتخت، دیگر استان‌ها و شهرستان‌های کشور و جنب‌وجوش اهالی تئاتر خود مؤید این مساله است که موتور به راه افتاده هنرهای نمایشی که از ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ با آبی ‌شدن اغلب نقاط کشورمان با قدرت و سرعت حرکت خود را آغاز کرده کماکان به همان شکل بر مدار حرکت استوار است.

در کنار محوریت اخبار مربوط به سه جشنواره یادشده (تئاتر فجر، سردار آسمانی و تئاتر کودک و نوجوان) دیگر بخش‌های فعالیت هنرمندان نمایش نیز با اخبار و رویدادهای مختلف همراه است.

در ادامه مهم‌ترین اخبار حوزه هنرهای نمایشی طی هفته‌ای که آن را پشت سر گذاشته‌ایم (۱۷ تا ۲۴ دی‌ماه) را به مرور می‌نشینیم.

معرفی داوران بخش پوستر جشنواره تئاتر فجر

قباد شیوا، فرزاد ادیبی و امیر اسمی داوری بخش پوستر چهلمین جشنواره تئاتر فجر را برعهده داشتند و پس از ارزیابی آثار رسیده ۵۲ اثر را برای شرکت در نمایشگاه پوستر انتخاب کردند.

در این دوره ۵۳ گرافیست با ارسال ۱۲۹ اثر در بخش پوستر شرکت کردند و پس از یک مرحله داوری ۵۲ اثر از ۳۲ هنرمند به بخش نمایشگاهی راه پیدا کردند و در کتاب پوستر این دوره از جشنواره هم این آثار منتشر خواهند شد.

مسابقه و نمایشگاه پوستر تئاتر امسال نیز چون دوره های گذشته، با هدف کمک به ارتقای سطح کیفی طراحی پوستر تئاتر و همراهی هنرمندان تئاتر و هنرهای تجسمی، برگزار می‌شود

آغاز ثبت نام اهالی رسانه برای حضور در جشنواره تئاتر فجر

ثبت درخواست صدور کارت ویژه اصحاب رسانه برای حضور در جشنواره چهلم تئاتر فجر از روز ۱۹ دی‌ماه از طریق سایت رسمی جشنواره آغاز شده است و تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۲۶ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

ثبت نام نمایندگان تمامی رسانه‌های مرتبط و تکمیل فرم مربوطه جهت صدور کارت الکترونیکی برای حضور در تماشاخانه‌های زیر مجموعه جشنواره الزامی است.

در این دوره، روابط عمومی جشنواره برای حضور اصحاب رسانه کارتی صادر خواهد کرد که معرف آن‌ها خواهد بود. این کارت‌ها برای حضور در فضای تالارها و تماشاخانه‌ها تعریف شده است و تماشای نمایش‌ها به صورت حضوری صرفاً از طریق ارائه بلیط الکترونیکی میسر خواهد بود

آپلود کارت واکسن کرونا توسط اهالی رسانه جهت تماشای آثار جشنواره ضروری است.

جشنواره تئاتر فجر محل عرض اندام جوانان و هنرمندان استان‌ها

سعید اسدی که سابقه دبیری دو دوره از این رویداد (دوره‌های سی‌وچهارم و سی‌وپنجم) را در کارنامه دارد گفت: برگزاری این رویداد خارج از تهران می تواند در این فضا طراوت ایجاد کند است. خاصیتی که شاید تا این حد برای هنرمندانِ مقیم تهران، پررنگ نباشد یا اهمیت نداشته باشد اما برای هنرمندان استان‌ها همچنان جنبه ترغیبی بااهمیتی دارد که برای آن می‌کوشند و تلاش می‌کنند.

به نظر من، هرچه می‌گذرد و تا به امروز کیفیت آثار این دسته از هنرمندان، رو به بهبود می‌رود و حتی در برخی دوره‌ها بهتر از کیفیت کارهای هنرمندان مقیم تهران بوده است

به گفته اسدی این اتفاق برای جوان‌ترها نیز همچنان رخ می‌دهد و جشنواره فرصتی برای معرفی آن‌ها به جامعه تئاتری به شمار می‌رود و به کسانی که می‌خواهند عرض اندامی کنند و اعتباری به دست آورند، کمک می‌کند.

معرفی هنرمندان تازه‌نفس به تئاتر ویژگی کم‌رنگ شده جشنواره تئاتر فجر

جشنواره، در سال‌های دور افرادی را به جامعه تئاتری ایران معرفی می‌کرد. کاراکترها یا صاحبان سبکی که اکنون جزو هنرمندان خوب ما چه در عرصه نمایشنامه‌نویسی، چه در عرصه کارگردانی، چه در عرصه بازیگری و غیره‌اند. پس جشنواره به آدم‌ها اعتبار می‌داد. اما پس از مدتی، به دلایل متعدد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، تغییر نسل‌ها و غیره، این ویژگی کم‌رنگ شد اما خاصیت‌ها و خروجی‌های دیگری از جشنواره تئاتر فجر به دست آمد

شکل‌گیری نسل جدید عکاسان تئاتر

سیف‌الله صمدیان داور بخش عکس چهلمین جشنواره تئاتر فجر درباره آثار این دوره توضیح داد: براساس عکس‌هایی که مورد داوری قرار دادیم متوجه شدم در این دوره با مجموعه‌ای از عکس‌ها روبه‌رو هستیم که با تکنیک‌های متفاوت و جدیدی خلق شده‌اند و این موضوع نوید حضور نسل جدیدی از عکاسان تئاتر را می‌دهد.

نگاه تخصصی به عکاسی تئاتر عنصری غیرقابل چشم‌پوشی است. عکاسان تئاتر به صورت تخصصی تمرکزشان را روی عکاسی در این حوزه می گذارند و بسیار خوشحالم که فراگیری بیماری کرونا و تعطیلی سالن‌های تئاتر موجب دلسردی این گروه از عکاسان نشده است

دبیر جشن تصویر سال با اشاره به حضور عکاسان حرفه ای در جشنواره تئاتر چهلم گفت: با توجه به این که هنگام داوری، هیات انتخاب اسامی شرکت‌کنندگان را نمی‌دانند و داوری‌ها بر اساس عکس‌هاست به نظرم عکاسان حرفه‌ای در این دوره حضور پررنگی داشتند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.

برگزاری اختتامیه سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی

سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی روز ۲۱ دی ماه با معرفی آثار ‌و هنرمندان منتخب در سه بخش رقابتی نمایشنامه‌نویسی، نمایش خیابانی و رادیوتئاتر به کار خود پایان داد.

سیدوحید فخرموسوی دبیر سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی در ابتدای این مراسم گفت: ۲۴۶ اثر به دبیرخانه جشنواره در سه شاخه نمایش خیابانی، رادیوتئاتر و نمایشنامه‌نویسی ارسال شد که با حضور هیات داوران مورد بررسی و قرار گرفت و آثار منتخب معرفی شد.

از مجموع آثار ۱۳۵ اثر در حوزه تئاتر خیابانی، ۷۱ اثر در بخش نمایشنامه نویسی و ۴۰ اثر هم در بخش رادیو تئاتر مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ۱۵ اثر در بخش تئاتر خیابانی، ۷ اثر در بخش رادیو تئاتر و ۱۰ اثر در بخش نمایشنامه نویسی انتخاب شد.

تربیت هنرمند ربانی؛ هدف غایی جشنواره‌های هنری

محمود سالاری در مراسم اختتامیه سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی اظهار داشت: اگر هدفمان از برگزاری جشنواره تنها برگزار کردن آن باشد هویت جشنواره‌ها را نادیده گرفته‌ایم.

به‌ویژه در ساحت فرهنگ و هنر جشنواره‌ها باید منشوری برای بازتاب دین؛ اخلاق، انسانیت و هنرمند ربانی باشد و اگر غیر از این باشد قطعا نه‌تنها از آن جشنواره‌ها هدفی را استخراج نکرده‌ایم که راه به بیراهه رفته‌ایم

وی تاکید کرد: سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی گنجی است که باید قرن‌ها مورد استخراج قرار گیرد و تجلی آن را در غور و تفحص و پژوهش و تحقیق در حوزه فرهنگ و هنر شاهد باشیم.

رادیو تئاتر «بودن»؛ مستندی درباره حاج قاسم

رادیو تئاتر بودن مستند نمایشی با موضوع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی روز شنبه (۲۵ دی ماه) ساعت ۱۹ به نویسندگی امین رهبر و احسان فکا و کارگردانی شهرام گیل‌آبادی در تالار حافظ اجرا می‌شود.

بهزاد فراهانی، مهرداد عشقیان، محسن بهرامی، علی میلانی، شمسی صادقی و قربان نجفی در این اجرا ایفای نقش می‌کنند.

رادیو تئاتر بودن در یک سانس ویژه به همت بنیاد رودکی در تالار حافظ، به صحنه می‌رود و حضور برای علاقه مندان آزاد است.

آغاز مرحله انتخاب آثار جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

امیر مشهدی‌عباس دبیر جشنواره بین‌المللی بیست‌هفتم تئاتر کودک و نوجوان از مشارکت خوب فعالان تئاتر کودک و نوجوان کشور و ارسال ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این رویداد نمایشی خبر داد و گفت: مرحله انتخاب آثار ارسالی به جشنواره آغاز شده است.

وی در ادامه با اشاره به بخش تئاتر خردسالان جشنواره همدان گفت: ۲۵ اثر از سراسر کشور برای حضور در این بخش به دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ارسال شده است. این بخش با رویکرد تاثیر نمایش در آموزش و برای گروه سنی زیر ۶ سال برگزار می‌شود.

ارسال ۷۳ اثر به بخش تئاتر کودک و ۶۶ اثر در بخش نوجوان

۷۳ هنرمند، با آثار مختلف از سراسر ایران، برای حضور در بخش تئاتر کودک جشنواره بیست‌وهفتم مشارکت کردند. آثار این بخش شامل نمایش‌های ایرانی ویژه کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال است. همچنین  بخش تئاتر نوجوانان ۶۶ اثر به دبیرخانه رسید که نمایش‌های ایرانی این بخش نیز برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال است

مشهدی‌عباس افزود: در بخش تئاتر خیابانی نیز، بالغ بر ۴۹ اثر از استان‌های مختلف برای شرکت در این رویداد، به دبیرخانه بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان رسیده است.

تولیدات نمایش کودکان و نوجوانان دارای شرایط خاص بخش جدید جشنواره

دبیر بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به بخش‌های جدید این دوره از جشنواره تئاتر همدان، افزود: گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان کشور در شاخه‌های مختلفی به تولید اثر می‌پردازند؛ اما تمام این شاخه‌های مختلف پیش از این در جشنواره دیده نمی‌شدند. بر همین اساس در دوره بیست‌وهفتم بخش مجزایی برای تولیدات نمایشی آئینی و سنتی در نظر گرفتیم که ۳۶ اثر نیز از استان‌های مختلف برای حضور در این بخش به جشنواره ارسال شده است.

تولیدات نمایشی کودکان و نوجوانان دارای شرایط خاص نیز از بخش‌های جدید جشنواره بیست و هفتم است که با عنوان، تئاتر فراگیر، مورد استقبال گروه‌های نمایشی قرار گرفت و ۱۰ اثر نیز برای حضور در این بخش به جشنواره رسیده است

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بخش تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان (زیر ۱۸ سال) ۳۶ اثر برای رقابت در این بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. ضمن اینکه در بخش در نمایشنامه‌نویسی نیز ۱۰۵ اثر به بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رسیده است.

بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، در اسفند ماه سال جاری؛ به دبیری امسرمشهدی‌عباس با شعار تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

اکران رایگان ۵۰ فیلم‌تئاتر کانون پرورش فکری در ۵۰ روز

همزمان با مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۵۰ فیلم‌تئاتر در ۵۰ روز به صورت رایگان اکران می‌شود. این فیلم‌تئاترها از روز ۱۹ دی تا ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ در پایگاه اینترنتی کانون به نشانی cinema.kpf.ir در دسترس مخاطبان کودک و نوجوان و سایر علاقه‌مندان قرار دارد.

بر این اساس فیلم‌تئاترهای مهمان ناخوانده، کلوچه‌های دارچینی، هدیه اسرارآمیز، عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق می‌نوشت، آ تقی در شهر خیال و راز گنجور به ترتیب از روز ۱۹ تا ۲۴ دی ۱۴۰۰ اکران می‌شوند.

برنامه هفتگی اکران رایگان آثار تئاتری تا ۱۲ اسفند ماه به شکل منظم با پایان هر هفته از اکران آثار، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسانه‌ای خواهد شد.

۱۹ دی پنجاهمین سالروز گشایش تنها مرکز تخصصی تئاتر با عنوان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، مرکزی که بسیاری از هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان اولین گام‌های فعالیت خود را در حوزه تئاتر کودک و نوجوان را از آنجا برداشتند و امروز هر کدام صاحب نام و صاحب سبک در این حوزه هستند و شاگردان بسیاری را در این عرصه تربیت کرده‌اند

بازگشت عباس عظیمی به موسسه هنرمندان پیشکسوت

آیین تودیع و معارفه مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل پیشین و سیدعباس عظیمی مدیر عامل جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت در این موسسه برگزار شد.

محمود سالاری در این مراسم در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر از نیکنام حسینی‌پور که در دوران بحران کرونا مسوولیت موسسه هنرمندان پیشکسوت را پذیرفت، اظهار داشت: این موسسه باید پیوند دهنده تجارب نسل گذشته به جوانان باشد تا بتواند حافظ اصالت‌ها و این گنج عظیم معنوی بماند.

رسالت موسسه؛ انتقال تجارب استادان پیشکسوت به نسل جوان

سالاری تاکید کرد: پیوند دادن و انتقال تجارب هنرمندان و استادان پیشکسوت به نسل جوان با مرکزیت موسسه هنرمندان پیشکسوت در قالب برنامه ریزی و برگزاری برنامه های مختلفی همچون نشست های تخصصی، دوره های آموزشی یا کارگاه های عملی احیا شود.

به گفته معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در موسسه هنرمندان پیشکسوت، شاهد رنگین کمانی از تجارب، هنرها و اصالت های مختلف هستیم و جامعه هنری برای بهره بردن از این گنجینه های معنوی مشتاق است.

درمان درد با تولید و اجرای تئاتر

آیین گرامیداشت هشتادوسومین سالروز تولد استاد دکتر علی رفیعی کارگردان شناخته شده و برجسته تئاتر که دامنه شهرت وی مرزهای کشورمان را پشت سر گذاشته با نمایش مستند پشت دیوارهای این خانه درباره نمایش خانه برناردا آلبا شامگاه ۲۲ دی در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

رفیعی در این مراسم که به همت ستاره اسکندری و جمعی از شاگردانش برگزار شده بود، بعد از پخش مستند با حضور روی سن گفت: در حال حاضر دردی در مهره‌های پشتم بر من مستولی است که اگر تئاتر کار می‌کردم، هیچ دردی نداشتم. سخنرانی باشد برای زمانی دیگر؛ زمانی بعد از اجرای یک اثر دیگر روی صحنه.

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز با اهدای تابلویی به علی رفیعی گفت: خوشحال و مفتخریم که این مراسم برای بزرگداشت استاد ارجمند دکتر رفیعی در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است. امیدوارم خدا عمر طولانی به ایشان بدهد و ما با بضاعت اندک خود در اینجا در خدمت‌شان خواهیم بود تا اگر و هر زمان شایسته بدانند در تماشاخانه ایرانشهر میزبان اثرشان باشیم.

اختصاص تندیس حافظ به عرصه تئاتر و موسیقی

امید معلم مدیر مجموعه دنیای تصویر و دبیر جشن حافظ اعلام کرد در سال آینده، نخستین دوره جشن تئاتر و موسیقی علی معلم (تندیس حافظ) برگزار می‌شود.

در این جشن قرار است در بخش موسیقی، آثار سنتی و پاپ منتشر شده در یک سال گذشته و همچنین در بخش تئاتر، نمایش های روی صحنه رفته طی سه سال گذشته بررسی شود و از میان آنها با رای هیات داوران در هر بخش جوایزی به بهترین‌ها اهدا خواهد شد.

معلم در ادامه توضیح داد: برگزاری جشن علی معلم در راستای خواسته این هنرمند است چرا که او همواره علاقه مند بود جشنی برای تئاتر و موسیقی هم برگزار کند که این اتفاق به زودی خواهد افتاد.

اعلام نامزدهای بخش تألیف نهمین دوره آثار برتر ادبیات نمایشی ایران

هیات ‌داوران بخش تألیف نهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران متشکل از محمد چرم‌شیر، شهرام کرمی و محمد طلوعی با ارزیابی ۲۳۸ اثر دریافت شده، اسامی کتاب‌های نامزد شده را بدون اولویت معرفی کردند.

بر این اساس نمایشنامه‌های ادیسه (امین طباطبایی)؛ کلامپن (شهلا میربختیار)؛ زنهار (مژگان شعبانی)؛ صحنه‌هایی از زندگی پدرم (مهدی میرباقری)؛ چند خواب از زندگی بارانی (رضا گشتاسب)؛ صدای آهسته و یک نمایشنامه دیگر (محمد رضایی‌راد)؛ خداحافظی نکردی با نجمه، سورچی! (حمیدرضا آذرنگ)؛ نجات‌دهنده به دوزخ خود برمی‌گردد (تهمینه محمدی)؛ قرمز + یه عالمه سفید (ماریا شاهی)؛ استرالیا و دو نمایشنامه دیگر (پیام لاریان)؛ مادام پِی پِی (بابک محمدی)؛ سال‌مرگی (سعید حسنلو)؛ غلامرضا لبخندی (کهبد تاراج) و چهار دقیقه و همان چهار دقیقه (نغمه ثمینی) اسامی ۱۴ نامزد نهایی به بخش پایانی این دوره از رقابت انتخاب بهترین نمایشامه‎‌نویس ایران را تشکیل می‌دهند.

نهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران با دبیری کامران شهلایی روز جمعه (اول بهمن‌ماه) ساعت ۱۸ در خانه تئاتر، تماشاخانه جوانمرد برگزیدگان نهایی خود را معرفی خواهد کرد.

درگذشت چهره پرداز پیشکسوت تئاتر

شهریار تیمورپور هنرمند پیشکسوت چهره پردازی تئاتر که طی ماه‌های گذشته به دلیل عوارض ناشی از بیماری کووید ۱۹ مدت‌ها تحت نظر تیم پزشکی بود و بارها از ناحیه ریه دچار نارسایی و اختلال شده بود عصر ۲۱ دی ماه دار فانی را وداع گفت.

مرحوم تیمورپور در سال ۱۳۳۸ در شهرستان بجنورد به دنیا آمد. این هنرمند پس از طی دوران مقدماتی تحصیلی وارد دانشکده هنرهای زیبای تهران شده و مدرک کارشناسی نقاشی خود را دریافت کرد.

وی علاوه بر فعالیت در عرصه نقاشی به صورت حرفه ای در حوزه طراحی گریم و چهره پردازی نیز مهارت داشت و طی این سال ها علاوه بر حضور در مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج به عنوان گریمور در بسیاری از حوزه‌های مختلف تلویزیون و سینما و تئاتر حضور فعالی داشت.

آرامش ابدی لبخندی فراموش ناشدنی

قطعه ۱۱۰ بهشت زهرا (س) صبح روز ۲۰ دی ماه میزبان دائمی حمید لبخنده شد؛ مردی که همیشه لبخند به لب داشت و تمامی اعضای خانواده، دوستان و هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون چهره پرانرژی و لبخند همیشگی او را که حتی در سخت‌ترین شرایط نیز از چهره‌اش پاک نمی‌شد، فراموش نمی‌کنند.

پیکر حمید لبخنده با بدرقه جمعی از هنرمندان، دوستان، اقوام و اعضای خانواده در کنار چون هنرمندانی فقدی چون حمید سمندریان، هما روستا، احمد آقالو، پرویز پورحسینی در خاک آرام گرفت.

«ماه بر ترک اسب پیر» در خانه نمایش مهرگان

ماه بر تَرکِ اسبِ پیر که از مونودرام‌های چاپ شده ایوب آقاخانی است به کارگردانی محمد عبدالهادی و با بازی نویسنده از روز ۲۲ دی ماه در سالن شماره ۱ خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود.

ماه بر تَرک اسب پیر اثری با محوریت یک بازیگر است که به سرنوشت یک پناهنده ایرانی در آلمان می‌پردازد. آقاخانی در کارنامه خود به عنوان نویسنده چهار نمایشنامه تک پرسوناژ دارد که در کتاب ماه بر ترک اسب پیر و سه تک گویی دیگر چاپ شده است.

در خلاصه این نمایش آمده است: امشب شب یلدا نیست؛ اما داوود مینو طولانی‌ترین شب خود را پیش رو دارد. شبی سرشار از رازهای سر به مهر ... و تصمیم‌های عجیب...

«شب شک» در مرکز تئاتر مولوی

نمایش شب شک به کارگردانی امیرحسین بریمانی و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده از ۲۳ دی ماه در تئاتر مولوی به صحنه می‌رود.

این نمایش از جمله آثار برگزیده بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران است که از روز پنجشنبه ۲۳ دی تا ۱۴ بهمن ماه در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود.

نیما شکیبایی، محمدحسین خادمی و امیرحسین بریمانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: سه نفر در شرکت اصلی کار می کنند و ماجراهایی بین آنها اتفاق می افتد. یکی از اعضای شرکت اصلی می خواهد استعفا دهد. رئیس مخالف است ولی آبدارچی که کلیدها هم دست اوست نظری ندارد. بنابراین یکی از اعضای شرکت اصلی که می خواهد استعفا بدهد، باید نظر آبدارچی را جلب کند و ...

شب شک تندیس بازیگر نقش اول و تندیس کارگردانی بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران را دریافت کرده است.

برچسب‌ها حسین مسافر آستانه سید وحید فخر موسوی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرام گیل آبادی چهلمین‌ جشنواره بین المللی تئاتر فجر معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسه هنرمندان پیشکسوت تئاتر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اداره کل هنرهای نمایشی محمود سالاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسین مسافر آستانه انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حسین مسافر آستانه انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرام گیل آبادی چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسه هنرمندان پیشکسوت تئاتر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اداره کل هنرهای نمایشی محمود سالاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی کانون پرورش فکری کودکان موسسه هنرمندان پیشکسوت جشنواره تئاتر فجر کودکان و نوجوانان نمایشنامه نویسی چهلمین جشنواره تئاتر و موسیقی سومین جشنواره برگزار می شود محمود سالاری برای حضور بخش تئاتر رادیو تئاتر انتخاب آثار صحنه می رود فیلم تئاتر جشنواره ها اثر در بخش قرار گرفت برگزار شد استان ها نمایش ها ارسال شد دوره ها دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای ظرافت و اصالت بالایی است

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ فرزاد اوجانی در سفر به استان کردستان و بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی و برنامه‌های نوروزگاهی که در خانه کُرد سنندج در حال برگزاری است، اظهار داشت: کردستان استانی با طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوان است که همواره موجب جذب گردشگران فراوانی به ‌سوی این منطقه شده است.

وی افزود: علاوه بر تفرجگاه‌ها و اماکن تاریخی، صنایع‌دستی کردستان نیز شهره جهانی دارد.

 اوجانی در ادامه با بیان اینکه آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی از اصالت، قدمت و ظرافت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: توسعه و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند به‌ عنوان ظرفیتی مهم برای ایجاد اشتغال‌ و توسعه اقتصادی استان مورد توجه قرار گیرد.

 مدیرکل دفتر  تجاری‌سازی و بازاریابی معاونت صنایع‌دستی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در اولویت قرار دارد، یادآور شد: امید است با معرفی و ارائه تولیدات و آثار با کیفیت، گامی مثبت در راستای پاسخ به مطالبات و نیازهای هنرمندان حوزه صنایع دستی برداریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «توسعه» یعنی صدای هنرمندان تئاتر شنیده شود
  • هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند
  • درخشش هنرمندان سیرجانی در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای ظرافت و اصالت بالایی است
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز هنرهای نمایشی
  • ضرورت اجرای مداومِ تئاتر خیابانی برای گردشگران
  • افتتاح نمایشگاه «ماه نگاره‌های آسمانی» در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان+تصاویر
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت