Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملک فاضلی با بیان اینکه اشتغال زایی و رونق اقتصادی در مناطق مرزی لازمه امنیت پایدار است، گفت: اقدام های سپاه در مرز سراوان امید را برای مردم به ارمغان آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، به ویژه نقاط صفر مرزی از جمله حوزه سراوان بزرگ که ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با پاکستان دارد، به عنوان شرقی ترین نقطه کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به نوعی چشم ایران در دل پاکستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که این خاصیت خاص مورد توجه برادران ما در سپاه قرار گرفته است، ادامه داد: اساس امنیت پایدار محرومیت زدایی است که سپاه اقدام هایی را برای تحقق این مهم و به منظور ایجاد اشتغال و ساماندهی مرز در دستور کار قرار داده و مردم سراوان در این زمینه امیدواری پیدا کرده اند.

فاضلی تاکید کرد: اقدام هایی که سپاه در ارتباط با گذرهای مرزی انجام می دهد به نوعی کارآفرینی و به منظور توسعه اشتغال است. تا زمانی که بتوانیم کار مولد در قالب کارخانه و معادن به وجود آوریم که نیاز به زیرساخت دارد و به نوعی ایجاد اشتغال در دراز مدت محسوب می شود، در حال حاضر بهترین شکل اشتغال آفرینی ساماندهی مرز است تا بتوانیم از این ظرفیت به بهترین شکل بهره برداری و بازارچه های مرزی را راه اندازی کنیم.

وی گفت: خوشبختانه ۱۵ بازارچه مرزی در مرز ایران با پاکستان مصوب شده که ۵ بازارچه در حوزه سراوان بزرگ قرار دارد، انتظار می رود هر چه زودتر این بازارچه ها را راه اندازی کنیم و اشتغال قانونی به وجود آوریم تا هم مردم شغل داشته باشند و هم پایداری مرز به وجود آید.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وقتی که منافع مشترک اقتصادی با یک کشور همسایه به وجود آید، طبیعی است که در کشور همجوار معاندان جایی نخواهند داشت و امنیت پایداری که مدنظر است ایجاد خواهد شد. برادران سپاه اقدام هایی را در این رابطه شروع کرده، بازدیدهایی از مرز انجام داده و راه های ارتباطی در منطقه ایجاد کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی

          به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار تایباد گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، می طلبد که مسئولان برای محقق شدن شعار سال همت و تلاش داشته باشند که این خود رضایتمندی اجتماعی را به دنبال دارد.   مهدی شیردل افزود: بخش کشاورزی تایباد جمعیت بیش از هفت هزار نفری را شامل می شود، حمایت دولت از این قشر زحمت کش می تواند منجر به شکوفایی این حوزه شود.   فرماندار تایباد به کمبود منابع آبی در سطح اراضی کشاورزی این شهرستان اشاره و گفت: تغییر الگوی کشت از سنتی به صنعتی و علمی شدن آن می تواند نقش زیادی در صرفه جویی منابع آبی تایباد داشته باشد.   شیردل افزود: ارائه بسته های حمایتی از سوی دولت برای کشاورزان و دامداران می تواند عاملی برای ایجاد انگیزه و افزایش فعالیت آنان بشود.   قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در استان خراسان رضوی آغاز کرده است، این قرارگاه ساکنان ۱۰ روستای دهستان کرات تایباد با جمعیت افزون بر ۱۸ هزار نفر را تحت پوشش برنامه های خود قرار داده است.   شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • سپاه پاسداران باتکیه‌بر ایمان در راستای امنیت پایدار می‌کوشد
  • نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • ماموریت چندگانه برای برقراری امنیت پایدار
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • نمایشگاه کتاب تهران محل رونق اقتصادی نشر است