Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته کارشناسان بدترین روزهای سازندگی و پروژه‌های عمرانی در دولت تدبیر رقم خورد که بار زیادی از این پروژه‌ها در استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، پروژه‌های نیمه تمام و یا غول های بتنی مستهلک شده، لقبی است که امروز باید بعد یک دهه آن را به پروژه های بجامانده از دولت های سابق به پروژه های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه هایی به جامانده از دولت نهم و دهم که به دولت تدبیر رسید و بسیاری از آنها به دلایلی در رکود قرار گرفت و راهی برای افتتاح پیدا نکرد و امروز این پروژه ها به دولت سیزدهم رسیده و باری از پروژه های نیمه کاره را بر دوش این دولت گذاشته است.

داغ ۱۸۰۰ پروژه نیمه تمام در استان

هرچند به گفته کارشناسان بدترین روزهای سازندگی و پروژه های عمرانی در دولت تدبیر رقم خورد و باید دانست بار زیادی از این پروژه ها در استان چهار فصل کهگیلویه وبویراحمد بوده که حتی با پیشرفت ۸۰  تا ۹۰ درصدی هم در دولت سابق راهی به جایی نبردند و به کما فرو رفتند.

  داغ 1800پروژه نیمه تمام تنها میراثی شوم و بجامانده از دولت پیشین بوده که امروز بر دوش این استان سنگینی می کند و دولت مردان سیزدهم به دنبال راهی برای به سرانجام رساندن این پروژه های مستهلک شده هستند.

سد تنگ سرخ، مجتمع فرهنگی یاسوج،لاین دوم پل سوم بشار، مجتمع های فرهنگی، جاده پاتاوه به دهدشت، پروژه های دوبانده شدن راه مواصلاتی یاسوج شیراز، یاسوج بابامیدان و حتی یاسوج به اصفهان  و چندین پروژه دیگر ماحصل کم کاری و بی اهمیت جلوه دادن این پروژه ها در زمان دولت تدبیر بوده است.

یکی از پروژه‌های  مهم عمرانی که نام آن با مسائل مهم فرهنگی در استان در سالهای اخیر گره زده شده و هنرمندان چشم انتظار تکمیل آن بوده و هستند (مجتمع بزرگ فرهنگی شهر یاسوج)واقع در ورودی این شهر و در همسایگی کارخانه قند یاسوج است.

 این پروژه مهم که در زمان دولت نهم و دهم احمدی نژاد کلنگ آن بر زمین زده شد،همچنان در بلاتکلیفی قرار داشته در صورتی که تقریبا همه پروژه‌هایی همانند این پروژه در استانهای دیگر که عملیات اجرایی آن شروع شده بوده، اکنون به اتمام رسیده و این پروژه همچنان در قامت یک اسکلت آهنی ناموزون در ورودی شهر یاسوج باقی مانده است.

به گفته کارشناسان، مسؤولان فرهنگی استان به خصوص مسؤولان ارشاد اسلامی استان در این چند سال حتی نتوانستند با رایزنی و چانه‌زنی فکری به حال این پروژه کنند و اقدامی برای رفع این مشکل و تکمیل پروژه نکرده و یا کاری از دست آن‌ها برنیامده است.

هرچند که در زمان مدیریت اسبق استان و وزیر اسبق ارشاد کشور دولت تدبیر،(جنتی) و سفری که وزیر وقت به استان داشت، قرار بر این شد که مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به پروژه مذکور اختصاص یابد، اما طبق گفته مدیریت پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان این مبلغ اختصاص یافت و به دلیل مطالبات پیمانکار 10 میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شد و مابقی آن همچنان در ابهام است.

هرچند روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از طولانی شدن روند اجرایی پروژه احداث تالار فرهنگ و هنر یاسوج انتقاد کرده، اما همچنان هیچ گونه عکس العملی از سوی مدیریت فرهنگ و ارشاد استان برای اتمام این پروژه دیده نمی شود.

مهدی روشنفکر در نشست مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با آخرین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت پیشین گفته بود، تالار فرهنگ و‌ هنر یاسوج سال ۸۷ کلنگ زنی شده و قرار بوده است ۳ ساله به بهره برداری برسد ولی بعد از 14 سال زیبنده نیست در کنار رود زیبای بشار یک غول آهنی را به حال خودش رها کنیم.

 مجتمع فرهنگی هنری شهر یاسوج که در دولت نهم و دهم سنگ بنای آن گذاشته شد برای تکمیل به دولت تدبیر و امید واگذار شد اما طی ۸ سال صدارت دولت تدبیر برای این پروژه حتی آجری روی آجر گذاشته نشد تا از این حیث این پروژه مهم در  جنوب غرب کشور یک رکورد از خود بر جای بگذارد و این در حالی است که هنرمندان مرکز استان به شدت نیازمند چنین فضایی بوده و بسیاری از فعالیت‌های هنری به دلیل نبود فضای فیزیکی کاملا تعطیل شده است.

حال چشم و دل هنرمندان و فرهنگ دوستانی استان به دولت سیزدهم و مسئول اجرایی آن در استان دوخته شده تا برای رهایی این پروژه مهم در قلب یاسوج آستین همت را بالا بزند و راهی برای ترمیم و از میان برداشتن مشکلات آن بردارد.

ابر پروژه فرهنگی استان دارای ۳۲ هزار متر مربع بوده که امروز به حالی غریبانه رها شده است و دولت مردان پیشین کمبود اعتبار را دلیلی بر تعطیلی آن می دانستند،اعتباری که آن دولت همه را به برجام گره زده بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروژه ها دولت تدبیر پروژه مهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی مصمم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سید مجید هدایت امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها اظهار کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مشوق‌های اقتصادی را مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه است، افزود: زیرساخت‌های بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور اضافه کرد: فعال شدن بازارچه موجب رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

هدایت ادامه داد: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است زیرا می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان، زمینه رشد اقتصادی را فراهم سازد.

وی افزود: یکی از ا, لویت‌های وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در این راستا تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 747696

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم انتصاب یک چهره دولت قبل در پست پایین دولت فعلی را تحمل نکرد
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است