Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش همشهری آنلاین، به‌گفته امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی تا یکشنبه دمای هوا در شمال غرب و غرب استان‌های ساحلی خزر تا ۱۰درجه و در دامنه‌های جنوبی البرز تا ۷درجه کاهش می‌یابد و روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه دمای هوا در شمال شرق، شرق، جنوب غرب و مرکز کشور نیز بین ۵ تا ۸درجه کاهش خواهد داشت.

هفته سرد و برفی اردبیل
بارش برف شدید با کولاک از سپیده دم دیروز جمعه ۲۴دی ‌پهنه گسترده‌ای از استان اردبیل را در برگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت بارش برف در اردبیل به اندازه‌ای است که با گذشت کمتر از یک ساعت از آغاز آن در سطح گذرگاه‌های درون شهری حدود ۱۰سانتیمتر برف بر زمین نشست.

تا ‌چهارشنبه هفته جاری وزش شدید باد و کولاک با بارش‌های خفیف برف برای اردبیل پیش‌بینی می‌شود و موج‌ بعدی از اواخر چهارشنبه دوباره منطقه را با برف و ‌کولاک‌ مواجه خواهد کرد.

براساس هشدار اداره کل هواشناسی استان، برف و کولاک موجب اختلال در ترددهای جاده، بسته شدن راه‌های روستایی و اختلال در پرواز هواپیماها خواهد شد.



هشدار سیلاب برای خراسان رضوی
هواشناسی خراسان رضوی هم با پیش‌بینی بارش‌های رگباری و افزایش سرعت وزش باد به‌ویژه در مناطق شرقی و بادخیز استان از اواخر وقت دیروز جمعه ۲۴دی با اعلام هشدار سطح نارنجی، درباره جاری‌شدن رواناب‌ و سیلاب و بروز برخی خسارت‌های احتمالی ناشی از آن هشدار داد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی می ‎گوید: این سامانه منجر به افزایش شدید وزش باد در برخی ساعات همراه با احتمال بروز خسارت به‌ویژه در نوار شرقی استان و ایجاد کولاک برف در نواحی سردسیر و کوهستانی خواهد شد.به‌گفته زهرا آهنگرزاده، این سامانه تا اواخر وقت چهارشنبه ۲۹دی فعال خواهد بود.



سامانه بارشی جدید در سیستان و بلوچستان
به‌گفته رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان، در پی هشدار سطح زرد صادر شده این اداره‌کل سامانه بارشی جدیدی از بعدازظهر امروز شنبه ۲۵دی وارد این استان خواهد شد.

علی ملاشاهی با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا پایان شب سه‌شنبه ۲۸دی ادامه خواهد داشت، می‎افزاید: بارش باران در برخی نقاط رگبار و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات تفتان بارش برف از پدیده‌های غالب این سامانه جدید است.



فارس تا سه‌شنبه بارانی است
سرپرست هواشناسی فارس نیز با اعلام وضعیت نارنجی، هوای سراسر استان را تا سه‌شنبه ۲۸دی بارانی پیش‌بینی کرده است.

سعید رنجبر می گوید: نوع مخاطره، بارش باران گاهی شدید در نواحی کوهستانی و سردسیر با بارش برف، رعد و برق، احتمال تگرگ در نقاط مستعد همراه با وزش باد شدید موقتی و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.



برف و کاهش دما در آذربایجان شرقی
با اعلام هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، این استان هم تا پایان یکشنبه ۲۶دی با بارش برف و کاهش دمای هوا مواجه است.

وضعیت جوی ناپایداری منجر به رگبار باران و رعد و برق و بارش برف، کولاک، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما می‌شود.آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ای و مسدود
 شدن برخی از راه‌ها و همچنین احتمال خسارت در اثر وزش باد شدید برای این استان پیش‌بینی می‌شود.

بنا بر اعلام مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور بارش برف و باران این هفته در ۱۸استان اتفاق خواهد افتاد.

این سازمان از شهروندان خواسته است از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و درصورت نیاز به تردد ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ در نواحی برفگیر، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب برای رانندگی در شرایط برفی و بارانی را فراموش نکنند.

کد خبر 650084 برچسب‌ها برف سازمان هواشناسي

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: برف سازمان هواشناسي پیش بینی اداره کل بارش برف سه شنبه وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر

میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال‌ و بختیاری تا ساعت ۱۸:۳۰ امروز (چهارشنبه) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره هواشناسی این استان، میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا ساعت ۱۸:۳۰ امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ به شرح زیر است:

شهرکرد: ۲۱/۵ میلی‌متر


بروجن :۹/۵ میلی‌متر


لردگان: ۲ میلی‌متر


کوهرنگ: ۹/۳ میلی‌متر


اردل: ۳/۳ میلی‌متر


فارسان: ۱۱/۷ میلی‌متر


سامان: ۸/۸ میلی‌متر


بن: ۲/۶ میلی‌متر


شلمزار: ۶ میلی‌متر


فرخ شهر: ۲۷/۴ میلی‌متر


مال خلیفه: ۷/۲ میلی‌متر


بلداجی: ۶/۳ میلی‌متر


ایلبگی: ۸ میلی‌متر


دوآب صمصامی: ۳/۸ میلی‌متر


لیرابی: ۶/۸ میلی‌متر

کد خبر 747708

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟