Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ شهر یاسوج با مسائل و مشکلات متعددی از جمله گره‌های کور ترافیکی روبه‌رو بوده تا جایی که با کوچکترین تصادف در هر یک از گلوگاه‌ها و معابر اصلی شاهد قفل شدن شهر هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، از سال‌های تاسیس مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون و با تسریع در توسعه شهر که بیشتر باید از لفظ توسعه بی رویه نام برد، کسی فکرش را نمی‌کرد که روستایی کوچک در مدت زمانی 20 ساله اینگونه پهلو به دنا و کوه‌های اطراف خود بساید و مانند اژدهایی هفت سر، سر به جلو حرکت کند بی آنکه زیرساخت و معبری مناسب برای آن در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر ساله یاسوج بزرگ و بزرگتر شد و با توسعه آن روستاهای حاشیه آن به شهر ملحق می‌شوند بی آنکه برای اجرای زیرساخت‌های اولیه شهر و شهرنشینی تدبیری اندیشیده شود.

اینک با تفاسیری که از فضاسازی و سیمای شهری وجود دارد باید یاسوج را روستایی بزرگ نامید چرا که هیچ پیش بینی و زیرساخت مناسبی برای این شهر در نظر گرفته نشده است و در واقع سطح خدمات دهی به شهروندان بنا به دلایل مختلف مطلوب نیست.

 از جمله مسائل و مشکلات متعددی که برای این شهر بوجود آمده ایجاد گره‌های کور ترافیکی است که شهر را در محاصره خود قرار داده‌اند و کوچکترین تصادف و چالشی در هر یک از گلوگاه‌ها و معابر اصلی یاسوج باعث قفل شدن شهر می‌شود.

افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش خودروها و ماشین‌های شخصی از یک سو و محدود بودن معابر عدم اجرای اصولی خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر از سوی دیگر باعث ایجاد بحرانی جدی در زمینه تردد در یاسوج شده است و اگر خدای نکرده بحران و شرایط حادی مانند زلزله بوجود آید عملاً فاتحه این شهر خوانده است.

حاتم فتحی از شهروندان یاسوجی در این زمینه می‌گوید: ترافیک در شهر یاسوج مرکز استان روز به روز بیشتر معنا پیدا می‌کند و مردم از بی تدبیری‌ها رنج می‌برند، شهر یاسوج یکی از شهرهای شاخص در زمینه مهاجر پذیری شناخته می‌شود و هر روز بر تراکم جمعیت در مناطق شهر و حاشیه‌ای آن افزوده می‌شود.

 این شهروند یاسوجی افزود: متاسفانه عدم توجه لازم در معماری شهر یاسوج و زد و بند مالکان و نهادهای مربوطه باعث شده تا اجرای زیر ساخت‌ها با ضعف و مشکل اساسی روبه‌رو شود.

پل چهارم بشار بر روی بستر رودخانه بشار در منطقه ساحلی شهر یاسوج در سال 1394 با حضور محمد باقر نوبخت معاون وقت رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کلنگ‌زنی شد.

این پل که به گفته مسئولان می‌تواند بار زیادی از ترافیک شهر یاسوج در مواقع شلوغی را به دوش بکشد، طبق گفته نستهن مقدم شهردار یاسوج قرار بود در شهریور امسال زیر بار ترافیک برود.

شهردار یاسوج وعده افتتاح پل چهارم بشار را در شهریور ماه امسال‌ داده بود و میزان پیشرفت فیزیکی را قریب به 95 درصد عنوان کرد، اما آنچه از ظواهر پروژه معلوم است، این پروژه حدود 80 درصد پیشرفت دارد و برای بهره‌برداری نیاز به زمان بیشتری دارد.

کیومرث حاجی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دو سال گذشته 19 میلیارد تومان اعتبار به پروژه پل چهارم یاسوج تزریق شده‌ است.

وی با بیان اینکه طولانی شدن تکمیل این پروژه بیش از این قابل پذیرش نیست، افزود: پروژه پل چهارم بشار از پروژه‌های شاخص در تخصیص اعتبارات در وضعیت بد اقتصادی امروز بوده و مردم انتظار دارند این پروژه بعد از شش سال به سرانجام برسد.

پیوست ترافیکی طرح‌های عمرانی راه حل معضل ترافیک کاشان است گره کور ترافیک "دهدشت" تمامی ندارد از مستعدترین حوزه فساد در شهرداری تهران تا انتقاد به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

حاجی‌زاده همچنین پل چهارم بشار را یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی بزرگ در یاسوج عنوان کرد و افزود: این پروژه علاوه بر اعتبارات از محل‌های مختلف در سال‌جاری 17 میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده‌است.

وی یادآور شد: یکی از دلایل اصلی کندی روند اجرای این پروژه نبود تیرهای آهنی برای استفاده در پایه پل بوده که این موضوع با رایزنی صورت گرفته با فولاد خوزستان حل و فصل شده‌ است.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: از لحاظ دریافت مطالبات پیمانکار این پروژه بالاترین حجم دریافت مطالبات را داشته و تعلل در اجرا و تکمیل هر چه سریع‌تر آن قابل توجیه نیست. 

انتهای پیام/544/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ترافیک طرح ترافیک پل چهارم بشار کور ترافیک شهر یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محور‌های مواصلاتی کشور

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا درباره آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محور‌های مواصلاتی کشور گفت: در حال حاضر شاهد بارش پراکنده باران در اکثر محور‌های استان کردستان هستیم.

وی افزود: آزادراه قزوین-کرج-تهران (پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس و پل کلاک)، محور شهریار-تهران (میدان معادن تا شهر قدس) ترافیک نیمه سنگین است.

سرهنگ شیرانی گفت: همچنین محور‌های خرم آباد_ پلدختر، بمپور _بهشت آباد، دلگان_ بمپور، فنوج _کتیچ، چاهان _ زرآباد، نیکشهر _ چابهار- فیروزآباد _ بمپور، دلگان_ زهکلوت، قصرقند _ نیک شهر، مهرستان _ سوران، مهرستان_ ایرانشهر، مهرستان_ سرباز، رودبار_ ایرانشهر، مظفرآباد، آبسردوئیه و بیژن آباد مسدود است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۳ اردیبهشت
  • ترافیک سنگین و کندی حرکت در معابر و بزرگراه‌های مشهد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۲ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محور‌های مواصلاتی کشور