Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@17:50:35 GMT

داستان شاخ‌های مجازی و هنرمندان ناکام!

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۰۶۳۹

داستان شاخ‌های مجازی و هنرمندان ناکام!

کریم امینی کارگردان فیلم «گربه سیاه» فروش نه چندان بالای فیلمش را به دلیل گرایش مردم به فیلم‌های کمدی و عدم استقبال از فیلم‌های اجتماعی می‌داند. اتفاقی که باعث شده «سینماداران نیز از این وضعیت سو استفاده کرده و سانس‌های مرده خود را به فیلم‌های اجتماعی اختصاص دهند».

کریم امینی می‌گوید که این موضوع آسیب زیادی به فروش «گربه سیاه» وارد آورده: «یکی از سینماها سانس ساعت ۱۱ صبح جمعه خود را داده به فیلم ما! خوب مگر کسی در این موضوع شک دارد که کسی ساعت ۱۱ صبح جمعه سینما نمی‌رود! این جور مسایل به شدت به “گربه سیاه” آسیب زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این آسیب فقط به فیلم ما وارد نیامد- و دیگر فیلم‌های اجتماعی حتی فیلم پرستاره‌ای مانند “بی‌همه‌چیز” محسن قرایی هم درگیر این معضل بودند».

کریم امینی در مورد روند شکل‌گیری فیلم «گربه سیاه» می‌گوید: «علی اصغری فیلمنامه‌ای نوشته بود درباره روند تبدیل شدن یک فرد به یک شاخ مجازی- که از طرح یک خطی آن خوشم آمد و بنابراین نشستیم با هم به بازنویسی آن. در این روند اتفاقات دیگری نیز وارد کار شدند. مثل موسیقی زیرزمینی و به‌طور مشخص موسیقی رپ و البته مسایل دیگری که حاصل بسط و گسترش آن قصه یک خطی بودند».

در نقد فضای مجازی

نگاه انتقادی «گربه سیاه» به فضای مجازی- حداقل در سینمای ایران- تازه است. نگاهی آسیب‌شناسانه و دغدغه‌مند به فضای مجازی- که البته با توجه به فضایی که در ماه‌های اخیر پیرامون تصویب قوانین محدودکننده درباره این فضا گرفته شده، می‌تواند کارکرد دوگانه نیز داشته باشد (و حتی بسیاری بر این باورند که عدم استقبال مخاطبان بی‌ارتباط با این موضوع نباید باشد).

کارگردان «گربه سیاه» اما می‌گوید که فیلم تنها ناظری بی‌طرف بر موضوعش بوده. او می‌گوید که راز جذابیت این فیلم پرداختن به تغییراتی است که با ظهور تکنولوژی و شکل‌گیری اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام ایجاد شده است. و البته پرداختن به دستاوردهایی که برخی از شاخ‌های مجازی در یک شب به دست می‌آورند و این در حالی است که بسیاری از هنرمندان با صرف وقت و انرژی به مراتب بیشتر در رسیدن به آن ناکام می‌مانند. او می‌گوید: «هدفم در این فیلم نشان دادن هم‌زمان نابودی یک کاراکتر عاشق موسیقی و موفقیت یک شاخ مجازی بود. کسی که بی هیچ دغدغه‌ای در فضای مجازی جولان می‌دهد و فالوئر جمع می‌کند و در این راه ابایی از هیچ کاری ندارد و تنها و تنها می‌خواهد که رویاهایش هر چه زودتر به واقعیت بدل شوند».

وجه اجتماعی «گربه سیاه» البته تنها معطوف به این وجه از داستان این فیلم نمی‌شود. کریم امینی می‌گوید که «بزرگ‌ترین وجه اجتماعی این فیلم این است که جامعه‌ای را به نمایش می‌گذارد که رشد انسان‌ها در آن تصادفی است! جامعه‌ای که در آن از طریق حرکت در یک مسیر مشخص و درست به موفقیت نمی‌رسد»!

اما حضور بهرام رادان در مقام تهیه‌کنندگی یکی از مهم‌ترین عوامل و دلایل افتادن نام این فیلم بر سر زبان‌ها بوده است. اتفاقی که به گفته کریم امینی حاصل یک روند معمولی بوده: «بعد از آماده شدن سیناپس با چند تهیه‌کننده صحبت کردم- که بهرام رادان نیز از جمله این تهیه‌کنندگان بودند و در نهایت هم بعد از مذاکره گفتند که سیناپس را پسندیده‌اند و تهیه فیلم را پذیرفتند».

کارگردان «گربه سیاه» البته بلافاصله می‌گوید که رادان ظاهرا قصد ایفای نقش در فیلم خودش را نداشته: «آقای بهرام رادان همان ابتدا به شرط بازی نکردن تهیه فیلم را قبول کرد. به همین دلیل هم رفتیم سراغ چهره‌های دیگر برای بازی در این نقش. اما دوستان امکان حضور در این فیلم را پیدا نکردند و بنابراین به خاطر بن‌بست زمانی خود آقای رادان مجبور شدند بازی کنند». کریم امینی حتی می‌گوید که چون رادان دوست نداشت فیلمی را که هم بازی و هم تهیه‌کنندگی کرده بود به جشنواره بفرستد، «گربه سیاه» به جشنواره سی و نهم فجر ارسال نشد- که این اتفاق آسیب شدیدی به فیلم زد و باعث شد زحمات عوامل فیلم دیده نشود!

اما آیا همان‌گونه که در فضای مجازی گفته می‌شود کارگردان «گربه سیاه» و بهرام رادان با هم به اختلاف رسیده بودند؟

کریم امینی می‌گوید: «هیچ اختلافی نداریم و رفاقتمان بیشتر هم شده. رادان یک جنتلمن واقعی است و حق دارد فیلمش را به جشنواره بدهد یا ندهد».

۵۸۵۸

کد خبر 1592668

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران بهرام رادان اکران سینما بهرام رادان فضای مجازی کریم امینی گربه سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!

برخی آگاهان منطقه اعتقاد دارند که اقدام تروریستی شب گذشته در شرق سوریه با هدف اطمینان خاطر دادن به صهیونیست‌ها از سوی آمریکایی‌ها طراحی شده است.

سرویس سیاست مشرق- با افزایش درگیری‌ها میان جبهه مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی در غزه دو ماجرا به صورت موازی شکل گرفت، در یک سو صهیونیست‌ها چون گرگ تنها به جنگ زنان و کودکان رفته و در سوی دیگر آمریکایی‌ها برای پشتیبانی از صهیونیست‌ها مواضع اطراف جنایتکاران را به صورت دیوانه‌وار تحت تجاوز قرار داده است.

شب گذشته آمریکایی‌ها پس از تصویب پیش‌نویس آتش‌بس در غزه شرق سوریه را مورد حمله هوایی قرار داد، خبرنگار میدانی المیادین اعلام کرد که در این تجاوز هوایی منطقه الصالحیه در بوکمال و نیز مناطق مسکونی در المیادین و محله القصور در دیرالزور هدف قرار گرفته است. یک مقام آمریکایی شب گذشته در واکنش به تجاوز به سوریه اعلام کرده که تازه اول کار است و ممکن است ان اقدامات در آینده نیز تکرار شود!

البته روزنامه نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای از کاخ سفید خواسته ترمز جنگ بیشتر در منطقه را کشیده و از آن دوری کند، در این گزارش آمده است:

در هر پایگاهی که ما بازدید کردیم، یک اتاق فوق محرمانه تحت عنوان مرکز یکپارچگی رزم وجود داشت که اصحاب رسانه حق ورود به آن را نداشتند. در این مرکز سربازان آمریکایی به نمایشگرها زل می‌زنند و تلاش می‌کنند اشیاء پرنده‌ای را که به سمت آن‌ها پرواز می‌کنند شناسایی کنند و با توجه به رادار و ویژگی‌های بصری آن تصمیم بگیرند که آیا با شیء مذکور درگیر شوند یا نه، به گفته یکی از افسران سنتکام(گروه تروریستی) وقتی شما از موشک‌های ۲۰۰ هزار دلاری برای متوقف کردن پهپادهای ۲۰ هزار دلاری ساخت ایران استفاده می‌کنید!

البته گفته شده است که ممکن است تجاوزات روز گذشته توسط صهیونیست‌ها صورت گرفته باشد که البته در هر صورت مسئولیت آن بر عهده آمریکایی‌ها خواهد بود.

برخی آگاهان منطقه اعتقاد دارند که اقدام تروریستی شب گذشته در شرق سوریه با هدف اطمینان خاطر دادن به صهیونیست‌ها از سوی آمریکایی‌ها طراحی شده است، از نگاه تل‌آویو تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه باعث تضعیف صهیونیست‌ها در مناطق اشغالی می‌شود و این رژیم جعلی را وارد دوران «تنهایی استراتژیک» خواهد کرد، از این رو آمریکا به عنوان مدیر میدان به صحنه آمده تا از القاء چنین دیدگاهی جلوگیری کند.

در صورت تصویب نهایی آتش‌بس صهیونیست‌ها از درون و بیرون با دچار تشدید فشار خواهند شد؛ زخم کهنه اختلافات عمیق درونی چون غده چرکین باز شده و باعث می‌شود جنگ خیابانی در مناطق اشغالی جای تجاوز و وحشی‌گری در کوچه‌های غزه را گرفته و اسرائیل در آستانه سقوط قرار بگیرد.

قطعنامه الزام آور برای آتش‌بش در غزه نشان داد که آمریکا امکان مدیریت میدان را از دست داده و نمی‌خواهد انتخابات پیش رو را زیر پای نتانیاهو ذبح کند، از سویی صهیونیست‌ها نیز حاضر نیستند زیر بار هر بیانیه و قطعنامه بین المللی بروند که در آن آتش جنگ داخلی را روشن می‌کند، این ضعیت باعث شد تا بایدن حمله به شرق سوریه را به عنوان یکی از آخرین عملیات‌های خود پیش از انتخابات روی میز قرار دهد.

آمریکایی‌ها با داشتن پیش‌بینی از وقوع چنین حوادث غیر قابل کنترلی «جنگ ویلایی» را آغاز کرده‌اند و شب گذشته به منزل دکتر أسامه الحامد که در احتمالا در اختیار نیروهای ضد تروریسم مقاومت بوده حمله کنند.

البته آمریکایی‌ها هنوز نتایج بازی در این سطح را خوب به یاد دارند، بامداد سه‌شنبه ۲۶ دی ماه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات تروریست‌های تکفیری و حامیان آنها از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا در کرمان و راسک، عملیات موشکی بی سابقه‌ای را علیه مقرهای این گروه‌ها در عراق و سوریه اجرا کرد، در طی این عملیات بی‌نظیر و درخشان علاوه بر ضربه به مقرهای تروریستی یکی از مهمترین ویلاهای جاسوسی که برانداز اصلی لجستیک آمریکایی- صهیونیستی محسوب می‌شد به صورت کامل ویران شد، این ضرب شصت سریع و سنگین هنوز در یاد دشمن باقی مانده است.

اگر آمریکایی‌ها در آخرین شرارت خود پیام همراهی با گرگ‌های تنها را در مناطق اشغالی مخابره کرده‌اند، در آن سو سپاه پاسداران با حمله به اهدافی در فاصله +۱۰۰۰ کیلومتر پیامی مهم برای دشمنی بزرگتر ارسال کرده است.

واقعیت آن است که در حال حاضر آمریکایی‌ها امکان توازن عملیاتی با مقاومت را از دست داده‌اند در حالی‌که تروریست‌های سنتکام در بالاترین سطح اضطراب تنها می‌توانند به خانه‌های خالی حمله کنند، در آن سو حیات خلوت آن‌ها زیر ضرب موشکی و پهپادی مداوم قرار دارد، این عدم توازن باعث شده است تا دور صهیونیست‌ها نیز به شدت خالی شود!

دیگر خبرها

  • 4 عکس جدید از «رحمت الله امینی شالیکار هزار جریبی» سریال پایتخت در دنیای واقعی
  • (تصاویر) وسایل جنگی باورنکردنی ارتش آمریکا؛ از گربه پشمالو تا شاهین سیاه!
  • حقایق عجیب در مورد زندگی ژاپنی‌ها
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • رادان: ساخت کلانتری‌ها باید در شأن مردم باشد + تصویر
  • حماس: اسراییل در رسیدن به اهدافش در جنگ غزه ناکام مانده است
  • زمان تقابل پرسپولیس با گربه سیاه مشخص شد
  • برنامه جام حذفی اعلام شد | زمان بازی حساس پرسپولیس برابر گربه سیاه
  • این حیوان عجیب تلف شده چیست؟ (+عکس)
  • فریار امینی پور؛ مرگ تلخی که هنوز باورش نمی‌کنیم | آن هایی که از دست دادیم