Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قم در بازدید میدانی از بخش سلفچگان؛ ضمن تاکید بر اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی و سلامت مردم، صدور مجوز جدید برای فعالیت صنایع آلاینده محیط زیست در شهرک های صنعتی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم، در پنجمین حضور میدانی خود در شهرستانها و بخش های استان از بخش سلفچگان قم بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم ضرورت تسریع در اجرای پروژه ها و طرح های استان را مورد توجه قرار داد و گفت: حضور مردم و خیرین می تواند به سرعت بخشیدن به حل مشکلات و موانع کمک زیادی کند و لازم است در این زمینه بسترهای لازم را فراهم کنیم.

وی در بازدید از سایت ۱۸ هکتاری پسماند ویژه شهرک صنعتی سلفچگان یکی از اولویت های مهم بخش سلفچگان را مسائل زیست محیطی مردم دانست و ادامه داد: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و حفط سلامت مردم، از این تاریخ صدور هر گونه مجوز واحد های آلاینده صنعتی در سلفچگان ممنوع است.

شاهچراغی همچنین به مطالبه گری مردم به عنوان یک عامل نظارت عمومی اشاره و تصریح کرد: مردم باید در مورد حقوق خود مراقبت و هر گونه کاستی را از مسئولین مطالبه کنند و مدیران نیز پاسخگوی این درخواست ها در چارچوب قانون باشند.

وی با بیان اینکه ضعف در مدیریت سایت پسماند ویژه شهرک صنعتی سلفچگان باعث بروز مشکلات زیست محیطی متعددی شده خاطرنشان کرد: آب، خاک و هوای این منطقه با تأثیر گرفتن از آلودگی‌های زیست محیطی این سایت دچار مخاطرات بسیاری شده و زیست مردم را با مشکل مواجه کرده است که باید هرچه سریعتر به این وضعیت رسیدگی شود.

استاندار قم حمایت ویژه از اقشار ضعیف همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: جلسه مجزا و مختص رفع دغدغه های معیشتی این اقشار با محوریت بخشدار و حضور دهیاران و مدیران مربوطه استانی تشکیل و بصورت ویژه به موضوعات آنان رسیدگی شود.

 

نماینده عالی دولت در استان دستیابی به اهداف سفر در زمان بندی مشخص شده را اصلی مهم دانست و عنوان کرد: برنامه ریزی برای عمل به تعهدات دستگاه های دولتی باید تدوین شده و در موعد مقرر پاسخگوی مردم باشیم.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم توجه زیادی به زمینه سازی مهاجرت معکوس به روستاها دارد و در این راستا حمایت های لازم صورت می گیرد.

استاندار قم خاطر نشان کرد: همه مدیران و دست اندرکاران استان در برابر هرگونه کم و کاستی در انجام وظایف و ارائه خدمات به مردم مسئولند و باید پاسخگوی خواسته های مردمی باشند.

استاندار قم امروز همچنین از جاده دسترسی به روستای تاج خاتون نیز بازدید کرد.

مسیر دسترسی به روستای تاج خاتون به طول ۷۰۰ متر و در عرض ۲۶ متر در شش سال گذشته نیمه کاره باقی مانده است.

شاهچراغی در این بازدید با اشاره به وجود ۳۰ معارض برای اجرای این طرح گفت: فرمانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظفند ظرف یک ماه آینده به روش‌های قانونی با این معارضین این طرح به توافق برسند.

استاندار قم امروز از دو مدرسه فرسوده در بخش سلفچگان نیز بازدید کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال از عمر بنا در این مدارس می‌گذرد خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان با کمک خیرین مدرسه ساز، هر چه سریعتر نسبت به نوسازی و بازسازی این مدارس اقدام کند.

استاندار قم در سفر روز جاری خود ضمن ادای احترام به شهدای بخش سلفچگان، در نماز عبادی سیاسی جمعه در این بخش شرکت کرد.

حضور در روستای فتح آباد و بررسی مشکلات زیرساختی این روستا و ملاقات با مردم بخش سلفچگان از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا قم مشکلات زیست محیطی حقوق سلامت قانون خاک کمیته امداد امام خمینی بهزیستی دولت دستگاه های دولتی مهاجرت ارائه خدمات به مردم جاده انقلاب اسلامی مدرسه استاندار قم صنایع آلاینده استاندار قم بخش سلفچگان زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از رشد 8 برابری آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش فارس، مهدی هدایت در خصوص املاک فاقد سند گفت: پس از ابلاغ برنامه چهارم توسعه شهر تهران در زمینه نوسازی بافت های فرسوده، یکی از احکام این برنامه اخذ سند برای پلاکهای واقع در بافت فرسوده است و طبق حکم70 برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شده که به منظور رفع موانع، تسریع و تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند بافت های فرسوده با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط در سال 1402 نسبت به اخذ سند و نوسازی این قبیل املاک اقدام گردد. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با تلاشهای صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال 1402 دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است.

هدایت با بیان این که آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت های فرسوده در مقایسه با سال های گذشته 8 برابر رشد داشته است، افزود: انتظار داریم با همکاری مشترک سازمان نوسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه های مرتبط روند رو به رشد صدور سند تداوم داشته باشد تا بتوان با و پیگیری های شهرداری تهران بر چالش های بناهای ناایمن بافت فرسوده در مواقع بحران غلبه کرد.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ضرب الاجل یک هفته‌ای فرماندار میاندآب برای جمع آوری سد معبر
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق، تعیین‌تکلیف می‌شود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق تعیین‌تکلیف می‌شود
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم