Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستری درباره اعتراضات اخیر کارکنان قوه قضاییه گفت: قوه قضائیه بعد از وزارت نفت و وزارت اقتصاد و دارایی، بیشترین درآمد را برای خزانه دارد و به عنوان یک قوه بیشترین بار روی دوشش است به این دلیل که این قوه ۱۷ میلیون پرونده دارد و اگر در هر پرونده حداقل دو نفر دخیل باشند، ۳۴ میلیون نفر درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تغییراتی که اخیرا به عنوان الکترونیکی شدن اتفاق افتاده است بار دادگستری به شدت برای کارکنانش افزایش یافته است یعنی کار پرسنل قوه قضائیه چند برابر شده است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب جمعیت کشور ۳۶ میلیون نفر و تعداد پرونده‌ها نیز ۹۰۰ هزار عدد بود الان جمعیت کشور ۲.۲ برابر اما تعداد پرونده‌ها ۱۷ برابر شده است و این در حالی است که تعداد پرسنل دادگستری افزایش نیافته است پس کارکنان دادگستری اعم از اداری و قضایی حق دارند که به میزان دریافتی خود اعتراض کنند زیرا به تناسب کاری که انجام می‌دهند و پرونده‌ای که دارند حقوق کمی دریافت می‌کنند.

این حقوقدان در واکنش به سخنان دادستان کل کشور که رها کردن کار از سوی کارکنان قوه قضائیه به منظور اعتراض را واجد مسئولیت قانونی شمرده بود گفت: اعتراض حق همه است و این‌که دادستان کل کشور گفته‌اند «رها کردن کار مردم که مراجعه کننده هستند به هیچ وجه پذیرفته نیست و امری ناشایست و خلاف موازین شرعی است که بی توجهی به آن مسئولیت قانونی دارد» درست نیست زیرا کارکنان می‌توانند مرخصی ساعتی بگیرند و اعتراض کنند و مسئولیتی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

احمدی با بیان این‌که رئیس جمهور که از خانواده قوه قضائیه بوده از درآمد کارکنان آن آگاه است گفت: باید ماده واحده‌ای به مجلس ارائه شود تا درصدی از درآمدهای دادگستری به حقوق کارکنان اختصاص پیدا کند. هزینه‌های دادرسی از هر پرونده‌ای اخذ می‌شود و باید بخشی از آن به کارکنان تعلق پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

پنج ماه نشده ، همکاران سابق رئیسی هم به ستوه آمده اند توضیحات اژه‌ای درباره پرونده هواپیمای اوکراینی و وضعیت معیشتی کارکنان قوه قضائیه

47231

کد خبر 1592680

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خاطرات وکیل حقوق و دستمزد قوه قضاییه وزارت دادگستری قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد

حجت‌الاسلام طهماسبی در حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام حسین طهماسبی را به سِمت رئیس کل دادگستری یزد و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب کرد.

غلامعلی دهشیری، رئیس کل سابق دادگستری استان در آئین معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان یزد، اظهار کرد: کسب رضایتندی ۸۵ درصدی مراجعین به دادگستری که بر اساس ارزیابی‌های هوشمند قوه قضائیه صورت می‌گیرد از افتخارات دادگستری استان یزد در سنوات اخیر است.

وی با اشاره به افزایش اتقان آرا در دادگستری استان یزد، افزود: افزایش ۳۵ درصدی آرا جایگزین حبس، کسب رتبه سوم کشور در صلح و سازش و رتبه چهارم کشور در ارجاع هوشمند کارشناسی از دیگر تحولاتی است که می‌توان از آن نام برد.

رئیس اسبق دادگستری استان یزد از کسب رتبه چهارم عملکردی زندان‌های استان یزد در سطح کشور در ارزیابی شاخص‌های ۱۸ گانه شده خبر داد و بیان داشت: استمرار در بازدیدهای قضات از زندان‌ها، بررسی مستمر مشکلات مددجویان زندانی و اهتمام به امور فرهنگی و آموزشی در زندان‌ها موجب کسب این رتبه شده است.

دهشیری از کاهش ۱۸ درصدی مانده پرونده‌های دادگستری استان یزد نسبت به ابتدای سال ۹۸ به عنوان یک نمونه از اقدامات جهادی یاد کرد و گفت: کاهش ۶۷ درصدی پرونده‌های مسن و کاهش قابل توجه شعب نامتعارف دادگستری در سنوات اخیر نیز از دیگر اقدامات برجسته محسوب می‌گردد.

وی به حل مشکلات بسیاری از مردم و شهروندان در خصوص اراضی و موضوعات ملکی اشاره کرد و گفت: گره گشایی از موضوع سند اراضی ۲ هزار و ۵۷۲ نفر در شهرک آیت الله حائری میبد، حل مشکلات ۵ هزار ۵۰۰ نفر از مردم در اراضی اکرمیه و به سرانجام رساندن وضعیت زمین ۵۰۰ نفر در شهرستان اشکذر از دیگر اموری بود که با تکیه بر کار جهادی و به مدد همدلی و همکاری دستگاه قضائی و دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت.

شایان ذکر است در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین موحدی، دادستان کل کشور از زحمات و تلاش‌های غلامعلی دهشیری تجلیل و حجت الاسلام و المسلمین به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان یزد معارفه شد.

طهماسبی پیش از این به عنوان دادستان ویژه روحانیت در استان‌های کرمان و هرمزگان فعالیت می‌کرد.

کد خبر 747627

دیگر خبرها

  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان