Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ مدیر بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان جنوبی از اجرای طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، مجید شایسته در حاشیه بازدید از اجرای طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال اظهار داشت:، فلج اطفال یک عفونت حاد ویروسی با دامنه‌ای متغیر از عفونت بدون علامت تا عفونت مغز، فلج و مرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عامل بیماری زا ویروس وحشی فلج اطفال است که در سه تیپ ( 1و2و3) می‌تواند سبب ایجاد بیماری شود. وقوع موارد تک گیر و همه گیر  این بیماری اکثراً در تابستان و پاییز رخ می‌دهند.

مدیر بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان جنوبی افزود: فلج اطفال در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد ولی بیشتر بیماری کودکان و نوجوانان است و تنها مخزن این ویروس، انسان است.

واکسیناسیون سراسری فلج اطفال در افغانستان آغاز شدموافقت طالبان با واکسیناسیون سراسری فلج اطفال

شایسته بیان کرد: ویروس فلج اطفال در محیط غیرزنده در مدت کوتاهی از بین می‌رود و در مناطقی که وضعیت بهداشتی آنها در سطح پایینی است، معمولا" از طریق مدفوعی- دهانی سرایت می‌کند.

وی راهکارهای ریشه کنی فلج اطفال را ایمن سازی روتین برای کودکان و همچنین ایمن سازی پاک سازی ( up– Mopping ) که در طرح‌های دوره‌ای اجرا می‌شود دانست و خاطرنشان کرد: طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال 1400 در شهرستان‌های مرز شرقی استان (سربیشه، زیرکوه، درمیان و نهبندان)، در دو نوبت اجرا می‌شود.

مدیر بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان جنوبی عنوان کرد: نوبت اول طرح ویژه متولدین 25دی ماه 1395 لغایت 28 دی ماه 1400 و نوبت دوم ویژه متولدین25 دی ماه 1395 لغایت3 اسفند ماه 1400 اجرا می‌شود که مناطق تحت پوشش این طرح علاوه بر شهرهای مرزی استان جمعیت هدف تیم سیار ساکن در شهرستان‌های بیرجند، سرایان، فردوس، بشرویه، قاین، خوسف و طبس اجرا شده و تمام مهاجرین خارجی ساکن در اردوگاه‌ها و یا خارج اردوگاه‌ها در شهرستان‌ها، همچنین تمام خانوارهای ساکن درکلنی‌ها و تجمع عمده مهاجرین خارجی و تمام کودکان زیر 5 سال که احتمالاً همراه با مادران خود در زندان‌ها اقامت دارند، در طرح فوق واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام/ 252/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی فلج اطفال اجرا می شود ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان به شدت مسری بوده که در گوسفند و بز ایجاد بیماری می‌نماید. با توجه به اینکه میزان تلفات در گوسفند ۱۰ درصد و در بز‌ها تا ۸۵ درصد می‌رسد، در صورت مشاهده تلفات بالا در بز‌های گله نسبت به گوسفندان، باید به این بیماری مشکوک شد.

وی افزود: تب شدید، ترشحات بینی و چشمی، تورم مخاط دهان و لثه، اسهال، مشکل در تنفس از علائم بالینی بیماری و زخم‌های گسترده به همراه نکروز در دستگاه گوارش از علائم کالبد گشایی است.

قدرتی، در پایان ضمن اشاره به اهمیت این بیماری در دام‌های اهلی و وحشی از دامداران خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای نسبت به ایمن سازی دام‌ها علیه این بیماری توجه جدی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز آزادراه کرج_قزوین
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • آغاز نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مناطق پرخطر
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز
  • آغاز عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در خراسان رضوی