Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:55:54 GMT

آماده‌باش ۳۹ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۱۵۵۲

آماده‌باش ۳۹ تیم هلال احمر در خراسان جنوبی

محمدرضا رضایی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی در استان ۱۴۰ نیروی هلال احمر در قالب ۳۹ تیم امدادی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این تیم‌های امدادی در ۲۴ پایگاه ثابت، پایگاه امداد هوایی، شعب هلال احمر و تیم واکنش سریع و دو تیم آنست (سگ‌های زنده یاب) برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در آماده باش کامل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۲ تیم پشتیبان در شعب هلال احمر استان آماده امدادرسانی به حوادث احتمالی هستند، افزود: ۴۶ دستگاه خودرو شامل خودروی نجات، آمبولانس و ۱۰ دستگاه موتور تریل نیز برای امدادرسانی به حوادث احتمالی آماده به‌کارگیری است.

وی اظهار داشت: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها از شهروندان خواستاریم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و از سفرهای غیر ضرور بپرهیزند.

رضایی ادامه داد: همچنین با توجه به کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده از رانندگان خواست ضمن همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی، از داشتن زنجیر چرخ و سوخت کافی به خصوص در نقاط کوهستانی اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه مرکز ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است، گفت: مردم در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اواخر هفته گذشته درباره نفوذ توده هوای ناپایدار جوی و فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر کرد.

اداره کل مدیریت بحران خراسان جنوبی هم درخصوص سامانه بارشی جدید هشدار داد.

 طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی موج بارشی از (شنبه) در استان فعال می‌شود و تا پایان وقت سه‌شنبه هفته جاری به تناوب ادامه خواهد داشت.

براساس این اخطاریه مدیریت بحران، بارش‌ها روز شنبه در شهرستان‌های شمالی خراسان جنوبی و روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در کل استان شدت بیشتری دارد و احتمال وقوع روان‌آب و آبگرفتگی معابر عمومی همچنین در مناطق کوهستانی بارش برف و یخبندان دور از انتظار نیست.

برچسب‌ها بیرجند خراسان جنوبی سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبی سازمان امداد و نجات هلال احمر بیرجند خراسان جنوبی سازمان امداد و نجات هلال احمر حوادث احتمالی خراسان جنوبی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هلال احمر در پی بارش رگباری باران و تندباد

نیروهای هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش فارس، نیروهای هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

در این رابطه و براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز دوشنبه در جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استانهای قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان پیش بینی می‌شود.

همچنین در روز سه‌شنبه مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استانهای گیلان، مازندران و گلستان شاهد بارندگی و وزش باد خواهند بود.

این شرایط روز چهارشنبه در سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استانهای گلستان و چهارمحال و بختیاری تداوم دارد.

بر این اساس؛ سازمان امداد و نجات از شهروندان درخواست کرد تا از حضور در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

دیگر خبرها

  • شتر عامل مصدوم شدن ۸ نفر در تصادف زنجیره‌ای
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • بارش رگباری باران و وزش تندباد در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش
  • آماده باش هلال احمر در پی بارش رگباری باران و تندباد
  • هلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است
  • آماده‌باش هلال احمر برای پیش‌بینی بارش در ۲۸ استان
  • اردوی زیارتی ۴۸ داوطلب فعال هلال احمر به مشهد مقدس
  • اردوی زیارتی ۴۸ داوطلب فعال هلال احمر خراسان جنوبی به مشهد مقدس