Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در خبری گزارش داد که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس جهت حفظ سمت خود پس از رسوایی های موسوم به «پارتی گیت» (partygate)، در حال تهیه فهرستی از اسامی اعضای دولت این کشور است تا به آنها پیشنهاد استعفا دهد.

ایندیپندنت به نقل از منابع ناشناس نوشت که جانسون نام این طرح را «عملیات نجات سگ بزرگ» (نجات شخص برجسته و مهم) گذاشته است که ظاهرا خروج احتمالی «دن روزنفیلد» رئیس دفتر نخست وزیر و «مارتین رینولدز» منشی خصوصی وی را تصریح می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مذکور همچنین گفتند که هدف از این طرح جانسون مقابله با رسوایی به وجود آمده ناشی از افشاگری های خبری درباره مهمانی های برگزار شده در ساختمان شماره ۱۰ واقع در خیابان «داونینگ» بین سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ است.

پیشتر و در همین رابطه منابع خبری گزارش دادند که دولت انگلیس به خاطر برگزاری دو مهمانی که کارکنان آن در دفتر نخست وزیر این کشور در ساختمان مشهور شماره ۱۰ در آستانه تشییع جنازه شاهزاده «فیلیپ» همسر «الیزابت» ملکه انگلیس در ماه آوریل ۲۰۲۱ داشتند، عذرخواهی کرده است.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: مایه تاسف عمیق است که این اتفاق در یک عزاداری ملی رخ داده است و شماره ۱۰ به خاطر آن از کاخ (باکینگهام) عذرخواهی کرده است.

افشای این مسئله در حالی است که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در روز چهارشنبه گذشته در پارلمان این کشور بابت برگزاری یک مهمانی دیگر دولتش در اواخر ماه مه ۲۰۲۰ و زمانی که محدودیت های شدید به دلیل همه گیری ویروس کرونا در این کشور اعمال شده بود، عذرخواهی کرد.

رسوایی پیرامون مهمانی های یاد شده چند هفته ای است که آشکار شده است و با گزارش رسانه ها مبنی بر اینکه حداقل پنج مهمانی در «داونینگ استریت» (Downing Street) در زمانی که چنین تجمعاتی به دلیل همه گیری ویروس کرونا ممنوع بود، آغاز شده است.

اتهامات پارتی گیت همچنین شامل یک جشن بزرگ در باغ ساختمان شماره ۱۰ همراه با چندین گردهمایی کریسمس است که گفته می شود خود جانسون نیز در آن شرکت کرده است.

کد خبر 5399915

منبع: مهر

کلیدواژه: بوریس جانسون انگلیس لیگ برتر انگلیس ملکه الیزابت ملکه انگلیس عراق ایالات متحده امریکا روسیه فلسطین ایران قزاقستان رژیم صهیونیستی ناتو اوکراین مسکو مذاکرات وین پارلمان عراق واشنگتن لبنان نخست وزیر انگلیس شماره ۱۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است

به گزارش همشهری آنلاین دفتر ریشی سوناک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. نخست وزیر انگلیس در این گفت‌وگو ادعا کرد که لندن از امنیت (رژیم) اسرائیل و ثبات منطقه ای حمایت می کند.

او برای دلگرمی و تقویت روحیه طرف صهیونیستی مدعی شد: «ایران به شدت اشتباه محاسباتی کرده و به طور فزاینده ای در صحنه جهانی منزوی شده است.» سوناک ادعا کرد که گروه هفت درحال تدارک پاسخ دیپلماتیک هماهنگ است.

نخست وزیر انگلیس در همین حال تاکید کرد: تشدید تنش‌ها به نفع هیچ‌کس نیست و تنها ناامنی را در خاورمیانه عمیق‌تر می‌کند.

او همچنین به تحولات غزه اشاره و ادعا کرد که به شدت نگران تشدید بحران انسانی در این منطقه است. سوناک اضافه کرد که لندن خواهان افزایش حجم کمک‌های بشردوستانه به داخل این باریکه در سریع‌ترین زمان ممکن است.

وی بدون اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس فوری در غزه، مدعی شد: بسیار ناامید کننده است که حماس در آخر هفته مانع از توافقی شد که می توانست جان فلسطینی ها را نجات دهد و آزادی گروگان ها (اسرای اسرائیلی) را تضمین کند.

اما اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره اقدام تنبیهی ایران در حالی مطرح می‌شود که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسوولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

کد خبر 845056 برچسب‌ها ایران و اسرائیل انگلیس خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • بیانیه عجیب نخست وزیر انگلیس علیه ایران
  • بیانیه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است
  • نخست وزیر انگلیس: تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • سوناک: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست
  • نخست‌وزیر انگلیس: به زودی با نتانیاهو گفتگو خواهم کرد
  • نخست‌وزیر انگلیس از تل‌آویو خواست در قبال حمله ایران خویشتن‌داری کند
  • درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو