Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد - ابراهیم خالقی گفت: در هزار و صد و چهل و دومین از اهدا کننده مرگ مغزی سمیه مهدوی ۲۵ ساله که از اتباع افغانستانی بود به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اعضای اهدایی وی، به ۳ بیمار نیازمند عضو تبعه افغانستان اهدا شد.

بر اساس قوانین، بیماران نیازمند عضو اتباع که در لیست پیوند قرار دارند فقط می‌توانند از اهدا کنندگان مرگ مغزی کشور خود عضو دریافت کنند.

خالقی گفت: کلیه‌های زنده یاد سمیه مهدوی در بیمارستان منتصریه به خانم ۳۵ ساله و آقای ۴۴ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

به گفته مسئول وحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کبد مرحومه سمیه مهدوی در بیمارستان منتصریه به آقای ۴۲ ساکن مشهد پیوند شد.

او گفت: قرنیه‌های زنده یاد جهت پیوند به بانک چشم و قسمتی از پوست مرحومه به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) جهت پیوند ارسال شد.

انتهای پیام//ف.ب.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای عضو مرگ مغزی مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توده ۱۸ کیلویی از بدن یک بانوی بهشهری خارج شد

توده‌ ۱۸ کیلویی از شکم زن ۳۶ ساله اهل شهرستان بهشهر خارج شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، دکتر روحانی نژاد؛ جراح عمومی  بیمارستان خاتم الانبیاء بهشهر گفت: توده 18 کیلویی در شکم خانمی36 ساله که با علائم بزرگی شکم  به پزشک مراجعه کرده بود، شناسایی شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه و تشخیص نیاز به عمل جرای برای برداشتن این توده‌ بزرگ، با همکاری یک تیم جراحی در یک عمل موفق، توده از شکم این زن خارج شد.

دکتر روحانی نژاد گفت: هم اکنون شرایط جسمی بیمار خوب است و به‌زودی از بیمارستان مرخص می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • مخالفتی با ادامه حضور مهاجران قانونی در این ایالت نداریم
  • پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • توده ۱۸ کیلویی از بدن یک بانوی بهشهری خارج شد
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد