Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل بحران استان بوشهر از ادامه بارش باران در این استان خبر داد و با بیان اینکه تاکنون مشکل و یا حادثه‌ای ثبت نشده است گفت: شهرستان‌های شمالی با ثبت حدود ۵۰ میلیمتر بیشترین بارش باران در استان بوشهر داشته‌اند. - اخبار استانها -

جهانگیر دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به استقرار سامانه بارشی در استان اظهار داشت: سامانه بارشی از روز گذشته در استان بوشهر مستقر و تاکنون بیشترین بارش باران در گناوه و دیلم از شهرستان‌های شمالی استان بوشهر ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بارندگی سبب آب گرفتگی برخی معابر شهرهای دیلم و گناوه شد خاطر نشان کرد: بارش باران با شدت ادامه دارد و تمام تیم‌های امدادی برای رسیدگی به مشکلات و بحران‌های احتمالی در حالت آماده‌باش قرار دارند.

مدیرکل بحران استان بوشهر از فعالیت مدارس شهرستان گناوه به سبب شدت بارندگی به‌صورت مجازی خبر داد و بیان کرد: میزان مجموع بارش ایستگاه‌های هواشناسی استان بوشهر مربوط به سامانه اخیر حدود 45 میلیمتر است که دیلم با 48.3 و گناوه با 43.5 بیشترین بارش باران در 24 ساعت گذشته داشته‌اند.

دهقانی اضافه کرد: در این مدت منطقه بهرگان دیلم 35، خارگ 22.4، برازجان دشتستان 20.9، کنگان 15، خورموج دشتی و جم 13، دیر 9 و عسلویه 9.5 میلیمتر بارش باران داشته‌اند و مابقی نقاط استان بوشهر بارش باران بین 5 تا 8.8 میلیمتر ثبت شده است.

وی با اشاره به بارش باران در محورهای مواصلاتی استان خاطر نشان کرد: با این وجود تردد در محور‌های مواصلاتی و جاده‌های استان بدون مشکل در جریان است.

آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم است

در همین حال مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ادامه بارش باران تا اواسط هفته جای خبر داد و بیان کرد بعد از این سامانه بارشی تا فردا فعال است، سامانه دیگری وارد استان بوشهر می‌شود و تا روز سه‌شنبه، بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق در نواحی جنوبی و بخش‌هایی از مرکز استان روی خواهد داد.

بارش باران در استان بوشهر شدت می‌گیردهواشناسی ایران 1400/10/25؛ ورود 2 سامانه بارشی به کشور/ هشدار بارش شدید برف و باران در برخی استان‌هابارش برف و باران در جاده‌های 20 استان

فرج‌الله شکوهی‌پور آب گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی را از جمله مخاطرات این سامانه بارشی دانست و تصریح کرد: با توجه به مواج شدن آب‌های خلیج‌فارس در مدت یاد شده از فعالیت و تردد دریایی به‌ویژه قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بارش باران سامانه بارشی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

ایستگاه هواشناسی از سال ۱۳۷۶ در تفت تشکیل شد و نسبت به ثبت بارش‌ها اقدام کرد و لذا احتمال اینکه رکورد بارش در این شهر به بیش از ۲۷ سال برسد نیز وجود دارد.

"محمد رضا شیرغلامی" روز چهارشنبه به ایرنا گفت: پیش از این در ۲۴ بهمن ماه سال ۷۶، در تفت ۲۸.۵ میلیمتر باران ثبت شده بود.

وی رکورد بیشترین بارش‌ها در اردیبهشت ماه را با رقم ۶۵.۵ میلیمتر مربوط به کرخنگان شهرستان مروست و سپس چنارناز همین شهرستان با رقم ۵۹.۵ و پس از آن بختیاری شهرستان خاتم با رقم ۵۲ میلیمتر ذکر کرد که در ۱۱ اردیبهشت سال ۹۹ رخ داده است.

شیرغلامی، ادامه داد: از اول سال زراعی جاری (مهرماه سال گذشته تاکنون) ۴۱۰ میلیمتر باران در آمحسن دهبالا در شهرستان تفت ثبت شد و بعد از آن روستای منشاد در شهرستان مهریز با ثبت ۳۹۹ میلیمتر، رکوردار بوده است.

بارش باران که از سه شنبه شب در استان یزد آغاز شده همچنان در برخی مناطق استان ادامه دارد.

بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته در استان یزد باعث جاری شدن رودخانه های فصلی در مناطق ییلاقی در شهرهای تفت و اسلامیه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان