Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ستاد ملی صبر یک ستاد تازه تاسیس و مخفف سه واژه صلح، بخشایش و رضایت است، هدف آن این است که فرهنگ صلح و سازش، عفو و رضایتمندی و رضایت‌دهی را ترویج کند.

در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که مردم به سرعت به دادگستری مراجعه می کنند، زیرا دادگاه بر اساس اعمال قدرت می‌خواهد برقراری عدالت صورت گیرد و با رضایت طرفین نیست و علیه کسی حکم صادر می‌شود و باعث می شود طرف مقابل به فکر انتقام جویی شود یا خانمی که مطالبه مهریه می کند و شوهری که به زور مهریه را می دهد دیگر محبتی بین آنها وجود ندارد؛ لذا باید پیش از این‌ها فکری کرد و باید این فرهنگ را ترویج کرد تا مردم کمتر به دادگاه مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بتوانیم فرهنگ و صلح و سازش را رواج دهیم نتیجه آن در شوراهای حل اختلاف نمایان می شود که تا کنون اعضای شورای حل اختلاف در این زمینه بسیار موفق کرده اند.

*پایان دادن به اختلاف طایفه ای در زاهدان

با همت اعضای ستاد ملی صبر و دفتر تسهیلگری توسعه محلی منطقه شیر آباد و همت آباد اختلاف بین دو طایفه در زاهدان به سازش ختم شد.

اختلاف بین دو طایفه در زاهدان با تلاش اعضای ستاد ملی صبر و دفتر تسهیلگری توسعه محلی منطقه شیرآباد و همت آباد و حضور بزرگان و معتمدان به سازش ختم شد.

جلسه صلح و سازش با حضور بزرگان دو طایفه برگزار که در نهایت طرفین  در جلسه ای با حضور معتمدین و ریش سفیدان متعهد شده‌اند به هیچ عنوان از هم شکایتی نداشته باشند و بین آنها سازش برقرار شد.

همچنین تمامی شکایت‌های موجود در ادارات و نهادهای دولتی و قضایی مختومه  و بین آنها صلح و سازش برقرار گردد.

 

*بازگشت به زندگی  در شعبه 21 زاهدان

با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره 21 زاهدان مستقر در مسجد مکی، اختلاف خانوادگی به سازش ختم شد.

با ارجاع یک فقره پرونده اختلاف خانوادگی به شعبه 21 زاهدان، تلاش اعضای این شعبه برای ایجاد صلح و سازش و تقویت بنیان خانواده آغاز شد.

پس از برگزاری جلسات متعدد با طرفین در نهایت بعد از چند ماه اختلاف و درگیری اختلاف بین زوج به پایان رسید و متعهد شدند با رعایت حق و حقوق همدیگر با صلح و سازش به زندگی خود ادامه خواهند داد.

*سازش یک پرونده قتل غیر عمد در شعبه ۱۹ زاهدان

 

به همت اعضای ستاد صبر استان و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره ۱۹ زاهدان، یک پرونده قتل غیر عمد به سازش ختم شد.

وقوع یک حادثه ریزش دیوار منزل در زاهدان در سال 98، منجر به فوت یک خانم می شود که پس از انجام شکایت از صاحب ملک و قرار گرفتن پرونده در مسیر قانونی، برای پرونده با عنوان قتل غیر عمدی رای صادر می شود.

همچنین اختلافاتی بین طرفین پرونده به وجود آمده بود که پس از ارجاع پرونده از شعبه سوم اجرای احکام کیفری به شورای حل اختلاف 19 زاهدان، تلاش ها برای صلح و سازش بین طرفین آغاز شد.

اعضای شورای حل اختلاف شماره 19 زاهدان،  اقدامات لازم را برای ارتباط گیری با طرفین پرونده آغاز کردند و جلسات متعددی با طرفین برای تشویق اولیای دم به گذشت و در نهایت ایجاد صلح و سازش صورت برگزار کردند.

در نهایت جلسه صلح و سازش با حضور طرفین برگزار شد که طرفین رضایت بی قید شرط و خود را  مطرح و اعلام کردند در محاکم قانونی و مردمی هیچ گونه شکایتی از هم ندارند و متقاضی مختومه شدن پرونده هستند.

*ورود بیش از 39 هزارفقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: نقش شورای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی روشن است و تا کنون اختلافات مهم بسیار زیادی توسط اعضای شورای حل اختلاف به سازش ختم شده است.

حجت الاسلام حمید رضا بندانی افزود: در 9 ماهه امسال 39 هزار و 221فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان وارد شده که از مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان 25هزار و 130 فقره پرونده وارده حقوقی و 14هزار و 91فقره پرونده وارده کیفری بوده است.

بندانی ادامه داد: همچنین از مجموع این پرونده‌ها 37هزار و 477فقره پرونده وارده شهری و هزار و 744فقره پرونده وارده روستایی بوده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: از مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف 39 هزار و 504فقره پرونده مختومه شده است.

وی با اشاره به پرونده‌های قابل صلح نیز گفت: از این تعداد پرونده 24 هزار و 335 فقره پرونده قابل صلح بوده که 9 هزار و 146 فقره پرونده مصالحه شده است.

*سازش 33 پرونده اختلاف طایفه منجر به قتل در سیستان و بلوچستان

وی با اشاره به ظرفیت خوب استان سیستان و بلوچستان در حل و فصل اختلافات طایفه‌ای در استان نیز گفت: با تلاش بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان از ابتدای امسال تا کنون 33 فقره پرونده اختلاف طایفه‌ای منجر به قتل به سازش ختم شده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: با سازش این 33 فقره پرونده اختلاف طایفه‌ای در استان، 33 نفر از مجازات حتمی قصاص رهایی یافته اند که این نشان دهنده ظرفیت خوب استان سیستان و بلوچستان در فرضیه مهم صلح و سازش است.

شورا‌های حل اختلاف با تکیه بر تعالیم دینی و اثرگذاری فرهنگ اسلامی با هدف ترویج صلح و سازش بین طرفین پرونده‌های قضایی توانسته نقش مهمی در احیاء ارزش‌های اصیل دینی و ملی مانند مدارا و صلح داشته باشد.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز شورا های حل اختلاف سیستان و بلوچستان اعضای شورای حل اختلاف شورا های حل اختلاف پرونده اختلاف طایفه فقره پرونده اختلاف فقره پرونده وارده اختلاف طایفه ای سازش ختم شد تلاش اعضای صلح و سازش 39 هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ محکوم در استان سمنان سال گذشته از قصاص نفس رهایی یافتند

عبدالهی روز دوشنبه اظهار کرد: موضوع صلح و سازش در دستگاه قضایی استان سمنان به یک باور تبدیل شده و تمام کارکنان قضایی و اداری، اعضاء شوراهای حل اختلاف، صلح یاران و کارکنان سازمان زندان‌ها سعی دارند ابعاد ارزشمند بخشش و مصالحه را به اصحاب پرونده‌ها معرفی کنند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با سرلوحه قرار دادن اهداف مدون برنامه عملیاتی و تلاش مستمر و روزافزون، گام‌های بلندی در راستای خدمت به مردم استان سمنان در سال گذشته برداشت و در سال جدید نیز در پویش‌های مختلف به‌ویژه در این ایّام در پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» تلاش‌های مضاعف ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: ۴۳ درصد از پرونده‌های قابل مصالحه در مجتمع‌های شورای حل اختلاف از فرودین تا پایان بهمن ۱۴۰۲ منتهی به سازش شد و امید می‌رود در سال جدید اصحاب پرونده‌ها همراه و همسو با سیاست‌های راهبردی دستگاه قضایی، اصلاح ذات‌البیّن را مهم و ضروری بدانند و حل و فصل نزاع‌ها حاصل شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه موجب ارتقای آرامش، امنیت و پایداری سلامت ارکان جامعه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • سازش در پرونده قتل در پویش «به حرمت امام علی(ع)»
  • سازش پرونده قتل در دزفول
  • صلح و سازش یک پرونده قتل در دزفول
  • سازش در پرونده قتل پس از ۵ سال در دزفول
  • ورود بیش از ۱۶ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان
  • ایجاد مصالحه در بیش از ۲۱هزار پرونده شوراهای حل اختلاف درهرمزگان
  • سازش پرونده قتل با پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم در دزفول
  • ۱۲ محکوم در استان سمنان سال گذشته از قصاص نفس رهایی یافتند
  • ۴۶ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان هرمزگان منجر به مصالحه شده است