Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز از استقبال زبان‌آموزان هندی از مدرسه زبان فارسی این دانشگاه خبر داد.

دکتر داوود پورمظفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کار مدرسه زمستانه آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی به صورت مجازی از هفته جاری آغاز شده است و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن نیز به صورت مستمر و از بهار ۱۴۰۱ در هر فصل از سال، مدارس زبان فارسی را برای زبان‌آموزان سراسر جهان برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به ثبت نام حدود ۴۵ نفر در مدرسه زمستانه زبان فارسی و ایرانشناسی، ادامه داد: تفاوت این مدرسه مجازی با دو دوره قبل در این است که درسی با عنوان ایرانشناسی را خواهیم داشت. پیش از این صرف آموزش زبان را داشتیم اما از این به بعد قرار است درس مطالعات ایران را نیز ارائه دهیم. چند عنوان دیگر نیز از مدرسه بهاره ۱۴۰۱ با عنوان ادبیات و هنر ایران اضافه خواهد شد.

رئیس مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در این دوره شهریه مختصر دانشجویی نیز دریافت می‌شود.

پورمظفری با بیان اینکه در این دوره حدود نیمی از ثبت‌نام کنندگان از کشور هند هستند، گفت: از سال گذشته با ماموریتی که وزارت علوم به دانشگاه شهید چمران اهواز محول کرد، قرار شد آموزش زبان فارسی را در دانشگاه‌های هند و با برقراری ارتباط با آن‌ها آغاز کنیم که منجر به امضای تفاهم‌نامه با برخی دانشگاه‌ها شد و با دیگر دانشگاه‌ها نیز در حال رایزنی هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: خوشبختانه از زبان فارسی در کشور هند استقبال خوبی شد به این دلیل که فارسی رسما تبدیل به یکی از زبان‌های کلاسیک هندوستان شده است. بقیه زبان‌آموزان نیز عمدتا از آسیای میانه از جمله کشورهای ازبکستان و ارمنستان و چین هستند. از قاره‌های استرالیا و اروپا و آمریکا نیز زبان‌آموزانی داشتیم. همچنین از قاره آمریکا، زبان‌آموزان آمریکایی، برزیلی و مکزیکی ثبت نام کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی و آموزشی خوزستان آموزش زبان فارسی دانشجویان خارجی دانشگاه شهید چمران اهواز آموزش زبان فارسی زبان آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش را ایجاد امکانات ورزشی عادلانه عنوان و اظهار کرد: این زمین فوتسال سومین چمن مصنوعی (درون مدرسه‌ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

ناظمی جلال گفت: این طرح ورزشی با تخصیص ۳ میلیارد ریالی از محل فصل پنجم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش پرورش استان در مساحت ۵۰۰ متر برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه به بهره برداری می‌رسد تا بتوانند در فضای ایمن تر به ورزش بپردازند.

وی عنوان کرد: ۵۷ دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی، ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه، پیش حرفه‌ای و کاردانش خاص در مدرسه احیا از آموزش و پرورش استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی توانبخشی و حمایتی دریافت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: دانش آموزانی در گروه‌های معلولیت نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، چند معلولیتی، جسمی حرکتی و طیف اتیسم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

احداث زمین چمن مصنوعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

ناظمی جلال یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه جاری این زمین فوتسال در قالب طرح شهید سلیمانی وبا هدف ترویج ورزش دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان تأکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

ناظمی جلال با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌ها و ساحت‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

کد خبر 6085445

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • تصاویر دوره آموزش زبان فارسی در ارتش اسرائیل!
  • تصاویر دوره فشرده آموزش زبان فارسی اسرائیل!
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود