Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@10:34:14 GMT

بهترین گونه‌های فیکوس آپارتمانی

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۲۱۹۲

بهترین گونه‌های فیکوس آپارتمانی

ناسا توصیه می‌کند که گیاهان آپارتمانی را به محیط خانه خود اضافه کنید تا به تمیز کردن هوا و بهبود کلی کیفیت هوای داخل خانه کمک کنید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام انگور دات کام، وجود گیاهان زنده در خانه به رنگ و زیبایی آن می‌افزاید و میزان استرس را کاهش داده و روحیه شما را افزایش می‌دهد. انتخاب و خرید گل آپارتمانی لوکس در حوزه ی تجارت نیز می‌تواند هم از جهت نظریه های فنگ شویی و آوردن شانس و هم زیبایی بصری برای جذب بیننده و ارتقا پرستیژ کاری به شما کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه سه نوع از بهترین گونه های فیکوس را معرفی می‌کنیم:

فیکوس لیراتا یا انجیر برگ کمانچه (Fiddle-Leaf Fig)

برگ کمانچه گیاهی است با برگ‌های سبز بسیار براق که طبیعت را بسیار به شما نزدیک می‌کند. این گیاه به هر فضایی که اضافه می‌شود زیبایی را به آن مکان هدیه می‌دهد. این گیاه دارای برگ‌های سبز تیره‌ به شکل ویولن است که در نور کم به خوبی عمل می‌کند. با این حال، اگر در نور بسیار کم نگهداری شود، برگ‌های پایینی آن تمایل به ریزش خواهند داشت. برای خرید فیکوس لیراتا در سایز های مختلف می توانید به گل فروشی آنلاین انگور مراجعه کنید.

در صورتی که ارتفاع آن خیلی بلند شود، می‌توانید آن را به ارتفاعی دلخواه خود برگردانید. می‌توانید با استفاده از تکنیک لایه‌بندی هوا روی شاخه‌های بلندتر، گیاهان جدیدی را تولید کنید.

بهترین ویژگی‌های گیاهی: انجیر برگ کمانچه یک درختچه آپارتمانی بسیار چشمگیر است که دارای برگ‌های بزرگ و چرمی و شکلی جذاب است. برگ‌های بزرگ این گیاه، تمیز کردن آن را آسان می‌کند.

نام علمی: Ficus pandurata یا lyrata

شرایط ترجیحی: انجیر برگ کمانچه، نور متوسط ​​یا نور روشن و دمای معمولی اتاق (۱۸-۲۴ درجه سانتی‌گراد) را ترجیح می‌دهد. قبل از آبیاری سطح خاک این گیاه باید خشک شود.

ابعاد: این درختچه می‌تواند تا ارتفاع ۵/۴ متر و عرض ۵/۱ متر برسد.

سمی یا غیر سمی؟ کودکان و حیوانات خانگی را از این گیاه دور نگه دارید زیرا سمی است. هنگام هرس آن از دستکش استفاده کنید زیرا شیره چسبناک و سفید این گیاه، می‌تواند برای پوست تحریک‌کننده باشد.

 فیکوس الاستیکا (Rubber Tree)

فیکوس الاستیکا یکی دیگر از گیاهان خانگی کلاسیک می‌باشد. این گیاه قدیمی می‌تواند در محیط طبیعی تا ارتفاع زیادی رشد کند. با این حال، هنگامی که در داخل خانه نگهداری می‌شود، اندازه آن را می‌توان به راحتی با هرس منظم کنترل کرد.

بهترین ویژگی‌های گیاهی: فیکوس الاستیکا دارای برگ‌های بزرگ، براق و سبز رنگ است. این گیاهان از ماندگاری بالایی برخوردار است.

نام علمی: Ficus elastica

شرایط ترجیحی: همه گونه‌های فیکوس الاستیکا، نور متوسط ​​تا روشن و غیر مستقیم خورشید را ترجیح می‌دهد. دمای بین ۱۵ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد برای این گیاه مناسب است. سطح خاک آن باید در فاصله بین دو آبیاری خشک شود. 

ابعاد: ارتفاع این گیاه در داخل خانه به ۴/۲ متر و عرض آن به ۲/۱ متر می‌رسد.

سمی یا غیر سمی؟ هنگام هرس کردن این گیاه از دستکش استفاده کنید زیرا شیره سفید و چسبنده فیکوس الاستیکا می‌تواند برای پوست شما بسیار تحریک‌کننده باشد.

 فیکوس بنجامین (Weeping Fig)

این گیاه دارای برگ‌های سبز براق و خوش‌رنگی می‌باشد که از شاخه‌های آن آویزان شده‌اند. فیکوس بنجامین یک گیاه آپارتمانی زیبا است در صورت تنش برگ‌های خود را می‌ریزد.

بهترین ویژگی‌های گیاهی: این گیاه قابلیت بونسای شدن را دارد.

نام علمی: Ficus benjamina

شرایط ترجیحی: فیکوس بنجامین ترجیح می‌دهد در محیطی با نور روشن و غیرمستقیم خورشید نگهداری شود. دمای محیط نگهداری آن باید بین ۱۵ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد باشد. این گیاه در صورت جابجایی و قرار گرفتن در معرض هوای سرد می‌تواند برگ‌های خود را بریزد. اما صبور باشید، برگ‌های آن دوباره رشد می‌کنند. زمانی که چند سانتی‌متری سطح خاک خشک شد، آن را آبیاری کنید.

ابعاد: ارتفاع فیکوس در داخل خانه به ۲/۱ تا ۵/۴ متر می‌رسد.

سمی یا غیر سمی؟ فیکوس بنجامین دارای شیره سفید و چسبنده است که سمی است و می‌تواند باعث تحریک شدید پوست شود.

گیاهان بزرگ، دکوراتیو و گرانبها، می‌توانند هدیه‌های رسمی و مناسبی برای مدیر عاملان شرکت‌های بزرگ و یا سازمان‌های رسمی باشند و در گوشه اتاق یا دفتر کار آنها همواره تداعی کننده نام شما برای آنان باشند. اگر شما هم به دنبال این هستید که برای محل کار خود که می‌تواند شرکت، کافی شاپ، اداره جات، لابی هتل‌ها و مکان‌های بزرگتر از گیاهان آپارتمانی زیبا و لوکس در سایزهای بزرگ استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که به گل فروشی آنلاین انگور مراجعه کنید، چرا که در این گل فروشی تمام گونه‌های خاص و کمیاب را برای خرید می توانید پیدا کنید.

گلفروشی آنلاین انگور راهی مطمئن برای سفارش اینترنتی گیاهان آپارتمانی زیبا در سایزهای مختلف است. جهت ثبت سفارش گل و گیاه آپارتمانی در واتساپ می توانید با شماره‌های ۰۹۰۲۶۶۳۷۱۷۲ - ۰۹۱۰۴۱۹۸۴۹۲ و شماره انگلستان :  ۰۰۴۴۷۵۸۲۳۰۷۱۲۳ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فیکوس الاستیکا فیکوس الاستیکا دارای برگ داخل خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۲۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟

به گزارش قدس آنلاین پنجشنبه ۱۸ آوریل، محمد سالم عکاس فلسطینی خبرگزاری رویترز جایزه معتبر بهترین عکس سال بنیاد عکس‌های مطبوعاتی جهان (World Press Photo) را از آن خود کرد.

ایناس ابومعمار زنی ۳۶ ساله است که پیکر بی‌جان خواهر زاده پنج ساله خود را در آغوش گرفته در حالی که تمام اقوام این کودک در پی اصابت موشک رژیم غاصب اسرائیلی به خانه‌شان جان باختند. این عکس نمادی از مقاومت و اندوه عمیق اتفاقات غزه است که دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

محمد سالم عکاس برگزیده درباره انتشار این عکس می‌گوید: این عکس را روز دوم نوامبر سال گذشته با عنوان «لحظه‌ای قدرتمند و اندوهناک که بیانگر مفهوم گسترده رویدادهای نوار غزه است گرفته‌ام.»

وی درباره ثبت این لحظه توصیف می‌کند: «مردم با سردرگمی به این طرف و آن طرف می‌رفتند و با اضطراب به دنبال عزیزان خود می‌گشتند. در لحظه‌ای به این زن که پیکر دخترک را در آغوش گرفته بود و از خود جدا نمی‌کرد، خیره شدم و این فرم را ثبت کردم.»

این عکاس برای دومین بار است که موفق به دریافت این جایزه شده است. او بیش از ده سال پیش نیز با تصویری دیگر از تلفات انسانی غزه موفق به دریافت این جایزه شده بود.

هیات داوران بنیاد عکس‌های مطبوعاتی جهان درباره انتخاب این عکس می‌گویند: این تصویر ترکیبی از توجه و تکریم است که نگاهی همزمان استعماری و واقعی به فقدانی تصور ناپذیر می‌اندازد.

تلخی‌های ماندگار تاریخ

قاب‌های تصاویر ماندگارترین بازمانده‌ها در تاریخ هستند. از اتفاقات اخیر غزه تصاویر زیادی ثبت شده است که باعث‌تر شدن دیدگان بینندگان می‌شود. در برخی از عکس‌ها دردها به تصویر کشیده شده است و در تصاویر دیگر تفاوت شهر غزه در این چند ماه اخیر. اما در میان ثبت این حقایق هستند تصاویری که در اوج جنگ و بمب باران امید به افراد تزریق می‌کند، مانند لبخند آن ۳ کودک که به دوربین خیره شده‌اند.

شاید با دیدن خیلی از این تصاویر ته دلمان امید داشتیم تا هوش مصنوعی آنها را به تصویر کشیده باشد، اما در واقعیت این نبود و برخی از این این قاب‌ها از وضعیت آخرالزمانی آسمان غزه به ثبت رسیده بود. 

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • تعریف کمپوست
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • تولید ماهانه ۲۵ هزار گیاه زینتی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ رشد ۵ برابری درآمدها در دو سال
  • الوند همدان زادگاه گیاهان دارویی