Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی صبح روز جمعه ۲۴ دی‌‌ماه ضمن بازدید از برخی بخش‌های نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ در پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه حضور یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از پاویون کشورهای ژاپن، هند و روسیه در این رویداد مهم جهانی بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و سیدمجتبی محفوظی رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی ایران، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس موسسه نمایشگاه های بین المللی وزارت صمت، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی و عاطفه خادمی مشاور وزیر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.

بنابراین گزارش، نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۲۰ دبی یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهانی محسوب می‌شود که به‌ دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر آغاز شده شده از اول اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ به ‌مدت ۱۸۲ روز در دبی برگزار می‌شود و برای ۶ ماه میزبان ۱۹۲ کشور جهان است.

نمایشگاه اکسپو دبی یکی از بزرگ ‌ترین نشست ‌های جهانی است که بهترین‌ های جهان برای ساخت آینده ‌ای بهتر در یک مکان جمع می‌شوند. جوانان نقش مهمی در این رویداد ایفا می‌کنند و فرصت مشاهده، یادگیری و کمک به ‌شکل‌گیری ایده‌ های خلاقانه را خواهند داشت و می ‌توانند راهکارهای نوآورانه ‌ای برای ایجاد آینده ‌ای پربارتر در منطقه خاورمیانه و جهان ارائه کنند.

* دعوت اماراتی‌ها از سیدابراهیم رئیسی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بازدیدهای خود از اکسپو ۲۰۲۰ ضمن بازدید از پاویون کشور امارات با خانم ریم الهاشمی وزیر در امور همکاری‌های بین‌المللی کشور امارات دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که در محل پاویون این کشور در اکسپو امسال برگزار شد، خانم الهاشمی ضمن خوش آمدگویی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان از دعوت رسمی امارات از رییس جمهور کشورمان سیدابراهیم رییسی برای بازدید از اکسپو ۲۰۲۰ همزمان با روز ایران در این رویداد بین المللی در روز ۱۸ بهمن ماه امسال خبر داد.
مدیر کل اکسپو ۲۰۲۰ در این دیدار همچنین از اعلام آمادگی خود برای سفر به ایران برای توسعه مناسبات فرهنگی و تعاملات میان دو کشور خبر داد و افزود: امیدوارم به زودی به ایران سفر کنم تا تبادلات فرهنگی دو کشور در بالاترین سطح خود توسعه یابد.
همچنین در این دیدار دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی با تقدیر از همکاری و همراهی کشور امارات با ایران در برپایی غرفه کشورمان در این رویداد جهانی گفت: ما از روابط فرهنگی گسترده میان دو کشور استقبال می کنیم.
محمدمهدی اسماعیلی که برای بازدید از اکسپو ۲۰۲۰ به امارات سفر کرده است تاکنون از پاویون کشورهای ژاپن، هند و روسیه در این رویداد مهم جهانی بازدید کرده است.
در این بازدید غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و سیدمجتبی محفوظی رئیس فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی ایران، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس موسسه نمایشگاه‌های بین المللی وزارت صمت و مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی می کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بین المللی اکسپو ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: در کنار افزایش قدرت نظامی، در حال طراحی ‎پدافند فرهنگی مشترک با همکاری شرکای خود در سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی هستیم.

اسماعیلی افزود: مذاکرات هیات‌های عالی ‎ایران و ‎پاکستان نشان داد عزم هر دو طرف، ساختن یک معادله جدید در جهان فرهنگی است تا اتحاد‌های تازه و پایدار در حوزه تمدنی مشترک پدید آید؛ اتحاد‌هایی خلل‌ناپذیر که مبنای آن صرفا منافع کوتاه مدت نیست، بلکه برپایه ستون‌های مشترک هویتی است.

وی همچنین گفت: مذاکرات من با همتای پاکستانی در این فضا به پیشرفت‌های چشمگیری برای اجرای طرح‌های مشترک انجامید که هم اقدامات نمادین و هم تولیدات فرهنگی را دربرمی‌گیرد. نام‌گذاری یکی از مهم‌ترین خیابان‌های اسلام آباد به نام ‎ایران و تولید مشترک سینمایی درباره اقبال لاهوری، بخشی از این کوشش‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما در کنار افزایش قدرت نظامی، در حال طراحی یک ‎پدافند فرهنگی مشترک با همکاری شرکای خود در سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی هستیم. یکی از محور‌های مذاکرات با همتای پاکستانی نیز، طراحی سلسله‌ای از اقدامات فراگیر در جهت دفاع از ‎فلسطین بود و به چارچوبی قابل اجرا در این زمینه رسیدیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران با کشور‌های منطقه خبر داد و گفت: ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه اتخاذ کرده است. از خصلت‌های قومی، قبیله‌ای و زبانی عبور کرده ایم و به سمت تشکیل امت واحده اسلامی در حال حرکت هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • چرا رئیسی مسئولیت کارهای خود و دولتش را قبول نمی کند؟
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم