Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته سرپرست دفتر سلامت آموزش و پرورش روند بیماری و سلامت دانش‌آموزان از طریق سامانه نظام مراقبت کووید ۱۹ از طریق مدیران مدارس رصد می‌شود. - اخبار اجتماعی -

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کاهش شیوع کرونا از یک سو و افت تحصیلی که به دنبال تعطیلی مدارس در این ایام همه‌گیری بیماری رخ داده بود موجب شد بعد از بازگشایی‌های نیم‌بند مدارس در نیمسال اول تحصیلی، بار دیگر رئیس دولت سیزدهم وارد عمل شود و بر بازگشایی مدارس تاکید کند، اظهاراتی که با موافقت یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش هم همراه بود و او اذعان داشت که «از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست کرده‌ایم تا جایی که امکان دارد اجازه بدهند مدارس به صورت حضوری به فعالیت خود ادامه دهند و از تعطیل کردن مدارس خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این بازگشایی با توجه به روند واکسیناسیون در کشور و اعلام آمادگی برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس همچنین وضعیت بیماری در جامعه و مدرسه مورد توجه قرار گرفته است.

بر این اساس اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت آموزش وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه روند رصد بیماری و آمادگی مدارس برای بازگشایی به شکل وسیع‌تر چگونه است، اظهار کرد: با فعالیت سامانه "نظام مراقبت کووید 19" و واکسیناسیون، مدیران مدارس شرایط سلامتی دانش‌آموزان را رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: برای دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله اطلاعات روند واکسیناسیون برای مدیران قابل دسترسی است همچنین دانش‌آموزانی که کرونا گرفتند یا علائم مشکوک دارند، نام آنها در سامانه نظام مراقبت کووید 19 ثبت شده و قابل دسترسی برای مدیران مدارس است و علت غیبت دانش‌آموزان بر این اساس مشخص می‌شود.

گودرزی با اشاره به اینکه تمام آزمایشگاه‌های انجام کووید 19 به سامانه سیدا لینک شده‌اند، اظهار کرد: بر این اساس چنانچه دانش‌آموزان تست PCR انجام دهند و جواب آن مثبت باشد، مدیران مدارس از طریق سامانه‌های موجود امکان مشاهده اطلاعات را دارند.

سرپرست دفتر سلامت  آموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه نظام مراقبت از نظر رصد دانش آموزان مبتلا به کووید عملکرد خوبی دارد، گفت: جدا از فعالیت این سامانه چنانچه دانش‌آموزی علائم مشکوک داشته باشد، مدیر مدرسه باید دانش‌آموز را از فضای مدرسه دور نگه دارد ضمن اینکه در "پروتکل 06" روند تمهیدات بهداشتی مدارس در ایام کرونا را ابلاغ کردیم.

گودرزی بیان کرد: اگر دانش‌آموزی با علائم مشکوک بیماری همراه باشد، فقط در صورتی اجازه ورود به مدرسه را دارد که پزشک با تأیید مراکز سلامت، نبود کرونا را اعلام کند.

وی همچنین درباره روند واکسیناسیون دانش‌آموزان با اشاره به اینکه از 6 میلیون و 662 هزار و 704 دانش‌آموز واجد شرایط واکسیناسیون در رده سنی 12 تا 18 ساله،  4 میلیون و 974 نفر دو دز واکسن را براساس اطلاعات تا (22 دی) دریافت کردند، گفت: بر این اساس 92.5 درصد دانش‌آموزان دز اول و 74.65 درصد دز دوم را دریافت کردند همچنین دریافت دز دوم واکسن برای معلمان 85.65 درصد بوده است.

افزایش مشکلات سلامت روان دانش‌آموزان آمریکایی با خانه‌‌نشینی کروناییمدارس باید باز باشند/ چاره‌اندیشی برای بازگشت دانش‌آموزان ترک تحصیلیکمک 85 درصدی خانواده دانش‌آموزان به آموزش‌ و پرورشافت چشمگیر توانایی نوشتن دانش‌آموزان/ انگلیس و آلمان اجازه تعطیلی مدارس را نمی‌دهند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدارس دولتی دانش آموزان ویروس کرونا مدارس دولتی دانش آموزان ویروس کرونا مدیران مدارس نظام مراقبت دانش آموزان بر این اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح سه شنبه در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می دهد.

مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.

مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

کد خبر 6086356

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور