Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود یونسیان، عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونای وزارت بهداشت درباره صعودی شدن روند دوباره ابتلا به کرونا گفت: اینکه ۲، ۳ روز اخیر موارد ابتلا به کرونا به‌ویژه تست‌های مثبت قطعی اومیکرون در کشور روند افزایشی داشته، اما هنوز زود است بگوییم پیک جدید بیماری در کشور رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تداوم این روند افزایشی قطعا هشدار ایجاد موج جدیدی بیماری در کشور خواهد بود.

یونسیان در پاسخ به این سؤال که آیا دیر شروع شدن روند صعودی اومیکرون در کشور را می‌توان اتفاق خوبی دانست؟ بیان کرد: این تأخیر می‌تواند اتفاق خوبی باشد، چرا که در برخی کشورها سویه اومیکرون در ۳ هفته به‌سویه غالب تبدیل شد و نزدیک به ۱۰۰ درصد موارد را کرونای اومیکرون تشکیل داد. اما در ایران با وجود گزارش رسمی از ورود این واریانت به کشور در ۴ هفته گذشته، هنوز اومیکرون، جایگزین دلتا نشده است. بر این اساس هر قدر سرعت انتشار کمتر باشد، با توجه به اینکه میزان بستری آن کم است، ‌توان و مدیریت سیستم بهداشتی در مواجهه با سویه جدید و موارد جدیدی که در آینده نیاز به بستری خواهند داشت افزایش پیدا می‌کند.

این مسئول البته درباره دلایل کند بودن ابتلا به این بیماری در کشور هم عنوان کرد: ما به‌تازگی از پیک بزرگ دلتا در پیک پنجم خارج شده‌ایم، بخش قابل‌توجهی از مردم در پیک اخیر به کرونا مبتلا شدند و همانطور که می‌دانید این ابتلا می‌تواند برای مدت مشخص در بدن فرد ایمنی و مصونیت ایجاد کند. به‌ویژه اینکه مصونیت حاصل از ابتلا به کرونا حتی از واکسیناسیون هم قوی‌تر است. نکته دیگر اینکه واکسیناسیون در کشور دیرتر انجام شد و هنوز جمعیتی که اخیرا واکسینه شده‌اند سطح بسیار بالایی از ایمنی دارند.

او تاکید کرد: مجموع این عوامل می‌تواند کمک کند تا ما پیک خفیف‌تری در مواجهه با اومیکرون داشته باشیم. البته احتمال خطا هم در این گمانه‌زنی‌ها وجود دارد چرا که ویروس کرونا کاملا متفاوت عمل می‌کند اما براساس منطق پیش‌بینی در مواجهه با کرونای اومیکرون همین خواهد بود.

گفتنی است سویه جدید اومیکرون در حال حاضر به‌عنوان شایع‌ترین ویروس جهش‌یافته کووید ۱۹ در جهان و ایران شناخته می‌شود. قدرت سرایت این سویه به اندازه‌ای است که گفته می‌شود در صورت رعایت‌ نکردن فرد مبتلا، در ۱.۵ تا ۳ روز تمام اعضای یک خانواده درگیر این ویروس می‌شوند، درحالی‌که در سویه‌های قبلی، میانگین زمان ابتلای اعضای خانواده فرد مبتلا حدود ۱۰روز بود.  نخستین مورد ابتلا به امیکرون در ایران روز ۲۸ آذر تأیید شد و روز ۲۴ دی به ۸۰۰ نفر رسید.

کد خبر 650165 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدریجی دما در استان اردبیل

یه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی برای هفته جاری جو استان در غالب روزهای هفته پایدار با آسمانی صاف تا نیمه ابری و افزایش تدریجی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: تا روز دوشنبه (۲۷ فروردین‌ماه) پدیده غالب افزایش چند درجه‌ای دمای هوا است اما در روز دوشنبه به تدریج بر مقدار ابرها افزوده می‌شود و بارش پراکنده باران در برخی از مناطق استان همراه با کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: این ناپایداری ضعیف و موقتی خواهد بود و دوباره از روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) تا پایان هفته جاری، جو استان پایدار پیش‌پینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • اقدام متقابل ایران همچنان پابرجاست/ بزنید می‌خورید
  • «هنر انقلاب اسلامی» یک رویکرد است؟
  • افزایش تدریجی دما در استان اردبیل
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • نخستین واکسن ۵ ظرفیتی مننژیت در نیجریه تزریق شد
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری