Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به معاملات این منطقه در هفته گذشته (۱۸ تا ۲۲ دی) گفت: ارزش معاملات این منطقه در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل ۱۵ درصد رشد دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طی هفته گذشته (۱۸ تا ۲۲ دی) در مجموع ۸۰ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۲۳۶ سهم و حق تقدم سهام در بورس منطقه زنجان، داد و ستد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: مجموع ارزش معاملات هفته گذشته به بیش از ۵۴۰ میلیارد و ۲۱۷ میلیون و ۹۲۳ هزار ریال رسید.

نجفی افزود: ارزش سهام خریداری‌شده طی این مدت، بیش از ۲۳۷ میلیارد و ۸۴۲ میلیون و ۶۳۲ هزار ریال بود.

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان گفت: ارزش سهام فروخته‌شده نیز بیش از ۳۰۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۲۹۱ هزار ریال بود.

وی اظهار داشت: ۴۴ درصد معاملات این منطقه در هفته گذشته به خرید و ۵۶ درصد نیز به فروش سهام اختصاص داشت.

نجفی خاطرنشان کرد: این معاملات توسط ۲۵ کارگزار دارای استیشن معاملاتی (ایستگاه یا هسته مرکزی معاملات) بورس منطقه‌ای زنجان انجام شده است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به معاملات این منطقه در هفته ماقبل (۱۱ تا ۱۵ دی) گفت: طی مدت مذکور نیز در مجموع ۸۹ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۸۸۵ سهم و حق تقدم سهام به ارزش بیش از ۴۶۸ میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۲۲۸ هزار ریال در این منطقه، داد و ستد شده بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاملات این منطقه در هفته هفته گذشته بورس منطقه ای هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرک جدید بورس

معاملات روز گذشته بورس تهران با واگرایی نماگر‌های سهامی پیگیری شد. در جریان معاملات روز گذشته بازار سهام، شاخص‌کل افت ۰.۵۸‌درصدی را ثبت کرد و در پله‌های ابتدایی کانال ۲‌میلیون و ۳۰۰‌هزار‌واحدی کار خود را به اتمام رساند. به‌رغم افت شاخص‌کل در معاملات روز سه‏‏‏‌شنبه، شاخص هموزن با رشد ۰.۱۷‌درصدی همراه شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، از بهمن سال‌گذشته، نماد‌های شاخص‏‏‏‌ساز بیشتر در کانون توجه بازار قرار گرفته‌بودند و این موضوع در پیشتازی شاخص‌کل از شاخص هموزن نیز نمایان شد، اما در چند روز اخیر تقاضا به سمت نماد‌های کوچک رفته و در دو روز اخیر نیز شاخص هموزن عملکرد بهتری نسبت به شاخص‌کل داشته‌است. در فرابورس نیز شاخص‌کل این بازار با افت ۰.۱۸‌درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد بازار سهام که شامل سهام و حق‌تقدم می‌شود، در روز گذشته رقم ۴ هزار و ۲۸۵‌میلیارد‌تومان را ثبت کرد. همچنین در روز سه شنبه، ۵۳‌میلیارد‌تومان پول حقیقی وارد بازار شد.

روند دلار نیمایی

 به رغم اینکه بورس در ماه‌های اخیر هنوز به طور جدی به افزایش نرخ ارز در بازار آزاد واکنش نشان نداده‌است و به نوعی دچار نوعی جاماندگی در بورس نسبت به سایر بازار‌ها و نرخ ارز هستیم، باید به این موضوع توجه داشت که بورس همچنان با ابهامات زیادی مواجه است که تا زمان زدوده شدن سایه این ابهامات از بازار، نمی‌توان به شکل‌گیری روند جدی در بازار خوشبین بود.

اختلاف نرخ دلار نیما با بازار آزاد در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مسائلی است که اهالی بازار اعتراض جدی به حبس آن در حوالی ۴۰‌هزار‌تومان دارند و به نظر بانک مرکزی در هفته‌های آتی، اجازه دهد تا نرخ نیمایی از محدوده‌های کنونی افزایش را تجربه کند که مطمئنا اثرات مثبت این موضوع در جریان معاملات پدیدار خواهد شد.

بررسی روند قیمتی دلار نیمایی نشان می‌دهد که این نرخ با رشد ۰.۴۲‌درصدی نسبت به‌روز گذشته همراه شده و در آستانه فتح کانال ۴۱‌هزار‌تومان قرار گرفته‌است. با شکافی که میان دلار بازار آزاد و دلار نیمایی ایجاد شده‌است، سیاستگذار دیر یا زود باید این شکاف ایجادشده را با افزایش دلار نیمایی پر کند و اثرات مثبت این موضوع در ماه‌های آتی در بازار نمایان خواهد شد.

در معاملات صندوق‌ها چه گذشت؟

در جریان معاملات روز گذشته، صندوق‌های طلا یکدست سرخ‌پوش شدند. معاملات اونس طلا در بازار جهانی در روز گذشته با افت ۱.۳۳‌درصدی نسبت به جلسه معاملاتی قبل پیگیری شد و دلار نیز در لحظه تنظیم این گزارش (ساعت۱۵ روز سه شنبه) با اندکی کاهش نسبت به‌روز قبل معامله می‌شد. برآیند دو عامل فوق سبب شد تا تابلوی معاملات صندوق‌های طلا، رنگ قرمز به خود بگیرد.

با افت قیمتی که در روز گذشته در معاملات صندوق‌های طلا به‌وقوع پیوست، حباب این نوع از صندوق‌ها با کاهش معناداری مواجه شد و حتی برخی از این صندوق‌ها به زیر NAV رسیدند. از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که به‌زودی صندوق جدیدی در حوزه املاک و مستغلات در بازار پذیره‌نویسی خواهد شد. به‌نظر می‌رسد که با افزایش تعداد صندوق‌های مختلف و پذیره نویسی صندوق‌های جدید در بازار، توجه به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار همچنان ادامه‌دار باشد.

صندوق‌های اهرمی حاضر در بازار نیز روز گذشته با افت قیمت همراه شدند. نکته قابل‌توجه در چند وقت اخیر این است که صندوق‌های اهرمی به‌نوعی تبدیل به لیدر بازار شده‌اند و اهالی بازار به‌دقت جریان معاملات این صندوق‌ها را رصد می‌کنند. نکته قابل‌توجه معاملات روز گذشه بورس تهران، رشد قیمت صندوق‌های بخشی خودرویی بود. با توجه به رشد سبزپوشی سهام خودرویی در روز گذشته، این صندوق‌ها با اقبال خریداران همراه شدند.

تجدیدارزیابی

موضوع تجدیدارزیابی دارایی‌های شرکت‌های بورسی در سال‌گذشته برای مقاطعی در بازار مطرح و سبب شد تا بازار برای چند روز هم که شده، جانی تازه به خود بگیرد، اما مسکوت ماندن این موضوع و به‌ورطه عمل نرسیدن آن، بازار را با ابهامات آتی مواجه کرد و بازار نتوانست از این آیتم به‌عنوان محرکی برای رشد خود استفاده کند.

به‌نظر می‌رسد که باید اتحادی همگانی در راستای به حقیقت بدل‌کردن این موضوع در تالار شیشه‌ای شکل بگیرد و رسانه‌های بورسی و اقتصادی به هر رنگ و رخساری که شده، به این موضوع بپردازند تا گامی بزرگ در جهت به روزرسانی دارایی‌های شرکت‌های بورسی برداشته شود. به هر روی باید منتظر ماند و دید که در سالی که جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، سیاست‌های اقتصادی به کدامین سمت و سو خواهد رفت و آیا از بستر بازار سهام برای تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ اقتصادی استفاده خواهد شد، یا خیر؟

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • محرک جدید بورس
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار