Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@12:44:31 GMT

تصمیم مجلس برای استیضاح چند وزیر

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۲۶۸۷

تصمیم مجلس برای استیضاح چند وزیر

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس، در پاسخ به این سوال که «شاهد آغاز روند طرح‌ سوال از وزرا هستیم اما مجلس به جهت همکاری با دولت به سمت استیضاح نمی‌رود»، گفت: ما باید برای هر مرتبه‌ای از مراتب نظارتی، یک زمان منصفانه‌ای را مدنظرمان باشد. مثلا برای تذکر شفاهی هیچ زمانی زود نیست، تذکر کتبی زمان طبیعی خود را باید طی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحث سوال به نظر من این موقعیت زمانی زود نیست و اگر کسی سوال مطرح کرد نمی‌توان گفت عجله کرده است؛ اما اگر بگویید الان استیضاح شود، خب استیضاح بعد از ۳ یا ۴ ماه بعد از شروع به کار زود است و باید یک مقدار بیشتر حوصله کرد تا بتوانیم درست تر قضات کنیم، مگر اینکه یک مورد خاصی پیش بیاید.

وی ادامه داد: در حال حاضر من معقتدم سوالات باید اتفاق بیفتد، اما درباره استیضاح به نظر من حداقل تا عید باید احتیاط کنیم اما به هرحال مجلس باید حواسش باشد که تکلیف خود را در بعد نظارتی انجام دهد چراکه نظارت تعطیل بردار نیست.

نماینده شاهین‌شهر در پاسخ به این سوال که «آیا نزدیکی و همگرایی مجلس و دولت مانع از نظارت نخواهد شد؟»، ابراز داشت: من معتقدم که همگرایی باید براساس منافع و مصالح مردم اتفاق بیفتد، اگر مبنا مصالح کشور و مردم باشد اشکالی ندارد اما اگر خدای نکرده یک زمانی براساس سلایق سیاسی، هواهای نفسانی و یا بده بستان اتفاق بیفتد این اصلا الهی نیست و ارزشی ندارد.

حاجی دلیگانی در واکنش به اینکه مجلس علیرغم انتقادات جدی که داشت کلیات بودجه را تصویب کرد، آیا در تلفیق فرصت برای اصلاحات وجود دارد؟، تصریح کرد: آقای ‌رئیس‌جمهور گفت ما آمادگی داریم که اگر کلیات رأی آورد درخصوص جزئیات مذاکره و تعامل کنیم. لذا با توجه به توافقاتی که صورت گرفته می‌توانم بگویم بله فرصت در تلفیق وجود دارد. چون اعداد و تبصره‌ها است که باید جایگزین و اصلاح شود و این امکان از لحاظ زمانی و نوع کاری که باید انجام شود فرصت وجود دارد. کافی است که نمایندگان دولت کمک کنند یعنی روی موضع خودشان پافشاری نکنند و ببینند که جایی اگر نظر تلفیق درست است، همراهی کنند. از این سو اعضای کمیسیون هم نخواهند که اگر یک حرفی را دولت درست مطرح می‌کند با آن مقابله کنند. با این فضا می‌توان با همکاری کار بودجه را پیش برد.

وی اضافه کرد: از ابتدا هم ما این احساس را داشتیم که اگر این فضا باشد، کلیات بودجه می‌تواند رأی بیاورد و از همکاران در مجلس هم همین نظر را شنیدیم. ما آقای میرکاظمی را دعوت کردیم و با حضور ایشان به عنوان نماینده تام‌الاختیار دولت و آقای حاجی بابایی رئیس کمیسوین تلفیق که دو رکن تلفیق هستند، این توافق را با آقای رئیس مجددا بر آن صحه گذاشتند که بتوانند اصلاحات را در جهت منافع مردم و آنچه که لازم است، بپذیرند که انجام شود.

عضو هیات رئیسه مجلس در واکنش به سوالی در رابطه با برخی شنیده‌ها از جمع‌آوری امضا برای ۲-۳ استیضاح و اینکه به هیات رئیسه آمده است یا نه؟ گفت: این درست است و مذاکرات و رایزنی‌هایی در جریان است تا در عین حال که حق و حقوق نمایندگان رعایت شود، همانطور که در ابتدا عرض کردم یک مقدار فرصت و زمان بیشتری داده شود تا بتوانیم قضاوت بهتری داشته باشیم. مطرح کردن استیضاح حق نمایندگان است اما به نظر شخصی بنده اکنون یک مقدار زود است.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/
 

زینب امینیان کد خبر: 1125794 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • شورای شهر رأی به استیضاح شهردار ارومیه داد
  • جابجایی «حلقه اول» یاران رئیسی از پُستی به پُست دیگر /اصلاح کابینه، شاید وقتی دیگر! +جدول