Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@23:37:10 GMT

برگزیدگان نهمین کنگره ملی شعر فاطمی معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۲۸۲۲

برگزیدگان نهمین کنگره ملی شعر فاطمی معرفی شدند

نهمین کنگره ملی شعر فاطمی «۱۸ سال نوری» با معرفی برگزیدگان بخش‌های شعر فارسی و آذری به کار خود پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع شاعران آیینی نهمین کنگره سراسری شعر فاطمی با عنوان هجده سال نوری در حوزه‌های شعر فارسی (کلاسیک و آزاد)، شعر عربی (فصیح و محلی) و شعر آذری برگزار شد.

بخش اصلی این کنگره شامل شعر فاطمی (مدح، مرثیه، فضائل، مناقب، زندگانی و ابعاد وجودی حضرت زهرا سلام الله علیها) و موضوع ویژه کنگره نیز معرفی فاطمه بنت‌ الحسن سلام الله علیها، همسر امام سجاد و مادر امام باقر علیهما السلام با زبان شعر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم اختتامیه این کنگره با حضور عسکر شاهی اردبیلی، مرتضی امیری اسفندقه، علیرضا قزوه، عباس شاه زیدی(خروش)، سید رضا جعفری و جواد حیدری برگزار شد و طبق نظر هیات داوران این کنگره، ابوالفضل کرمی از نسیم شهر و ناصر دوستی به عنوان برگزیدگان بخش شعر آذری و جعفر عباسی از بیرجند، عباس احمدی از قم، رضا قاسمی از تهران، سعید مبشر از قم و سید محمد حسینی از تهران به عنوان برگزیدگان بخش شعر فارسی معرفی شدند.

طبق نظر هیأت داوران به شاعران برگزیده در بخش شعر فارسی و آذری پنج میلیون تومان و شاعران تقدیری سه میلیون تومان به همراه تندیس کنگره و لوح تقدیر اهدا شد.

در بخش شعر عربی نیز هشت جایزه یک و نیم میلیون تومانی به همراه تندیس و لوح تقدیر به نفرات برگزیده ارائه خواهد شد. 

اختتامیه بخش عربی نهمین کنگره ملی شعر فاطمی هجده سال نوری به زودی در شهر اهواز برگزار خواهد شد.

در این برنامه شاعران منتخب، ابیات خود را به پیشگاه آسمانی زهرای مرضیه (س) تقدیم کردند. همچنین تصاویری خاطره انگیز از دو شاعر عرصه شعر ولایی یعنی مرحوم حبیب الله چایچیان (حسان) و زنده یاد غلامرضا شکوهی تجلیل به عمل آمد و در بخش دیگری از برنامه ویدئوی شعرخوانی استاد خسرو احتشامی هونه گانی در مدح زهرای اطهر سلام الله علیها برای حاضران در سالن پخش شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نهمین کنگره شعر فاطمی شعر فارسی بخش شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

نخستین رویداد «فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی» (فن‌آب) با هدف حمایت از ایده‌های برتر و با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد و در این رویداد ۲۹ طرح از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها اولیه ۹ طرح در بخش دانشجویی و ۲ طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به مرحله نهایی راه یافتند.

برگزیدگان رویداد فن‌آب پس از داوری نهایی مشخص شدند و مقام اول بخش دانشجویی به علی شاکر از دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، رتبه دوم به فرزانه علی حسینی و عبدالله رحیمی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان و جایگاه سوم به زینب بخشی نفوتی و گلنسا برادران کوکانی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعلق گرفت.

همچنین شرکت تولیدی دانش‌بنیان توسعه فناوری ازن تجهیز نوین و شرکت مهندسی کاشفان نیلفام در این رویداد مورد تقدیر قرار گرفتند. 

مدیر اجرایی رویداد فن‌آب در مراسم تجلیل از برگزیدگان گفت: هدف اصلی از برگزاری این رویداد، رشد اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نساجی و حرکت در مسیر منافع ملی کشور است.

سید مهدی حجازی با بیان اینکه نساجی یکی از ۱۱ صنعت پیشران کشور است، افزود: اقتصاد دانش‌بنیان صنعت نساجی دچار ضعف‌هایی است و سرمایه‌های انسانی در دانشگاه‌ها می‌توانند این ضعف‌ها را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان هم گفت: این استان در صنعت نساجی به‌ویژه ابتدای زنجیره ارزش این صنعت سرآمد است، اما باید با کمک دانشگاه برای ارتقا و رفع محدودیت‌های آن تلاش شود.

رسول سواری با اشاره به اهمیت کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت، افزود: مشکلات صنعت با مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان حل می‌شود.

او تصریح کرد: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی در حد نیاز ایجاد شده، اما همین توسعه در برخی موارد محدودیت‌هایی ایجاد کرده است به همین دلیل در بخش تامین زیرساخت‌ها به‌ویژه در بخش آب و برق با مشکلاتی مواجهیم.

سواری، یکی از راهکار‌های رفع این مشکل را بهینه‌سازی و مدیریت مصرف دانست و افزود: دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند و در بخش مدیریت بهینه و همچنین فناوری پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم.

او خاطرنشان کرد: برگزیدگان رویداد فن‌آب مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مانند ارائه تسهیلات استقرار و کمک هزینه ثبت برند تجاری، تجاری‌سازی و ایجاد بازار ایده‌ها قرار می‌گیرند.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان «سرزمین شعر»