Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:37:41 GMT

۲۸ درصد پرونده های طلاق ابرکوه به سازش منجر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۳۲۹۹

۲۸ درصد پرونده های طلاق ابرکوه به سازش منجر شد

زهره اکرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۴۲ فقره از مجموع ۱۵۰ مورد پرونده هایی که امسال به این مرکز ارجاع شد، با انجام مشاوره از سوی روانشناسان و کارشناسان منجر به سازش شد و بیشتر پرونده های تقاضای طلاق زوج ها از سوی دادگستری و یا خود معرف به این اداره ارجاع شد.

وی  تاکید کرد: از مجموع پرونده های منجر به سازش، شماری به دلیل نبود سازش میان زوج و زوجه و بقیه نیز همچنان در دست اقدام است و بسیاری از اختلاف ها در زندگی زوج‌های جوان ناشی از نداشتن مهارت‌ های زندگی است که باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اظهارکرد: واحد اورژانس اجتماعی وابسته به این نهاد یک مرکز مداخله گر در بحران‌های فردی ، خانوادگی و اجتماعی است که به موقع بودن، در دسترس بودن و تخصصی بودن از شاخصه‌های خدمات آن است .

اکرمی با اشاره به اینکه بیشتر پرونده‌ها ارجاعی در گروه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال است ،خاطرنشان کرد: بیشترین علت اقدام زوج ها برای طلاق مسایل مختلفی نظیر بیکاری، اعتیاد، نبود تعهد و مسئولیت پذیری، نبود تفاهم، مسایل اقتصادی و دخالت اطرافیان است.

وی یادآور شد: ۷۰ درصد پرونده های این مرکز از سوی دادگستری ارجاع می شود و مابقی نیز به صورت خود معرف است.

رییس بهزیستی ابرکوه در ادامه با اشاره به فعالیت های این نهاد با بیانکه ۷۰ درصد معلولان شهرستان متأهل هستند، ادامه داد: از هزار و ۱۵۰ تن معلول، ۳۴درصد ذهنی و روانی ،  ۲۵ درصد حسی و یک درصد نیز با معلولیت گفتاری و بقیه با سایر معلولیت‌ها روبه رو هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی طلاق ابرکوه سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی طلاق ابرکوه آسیب های اجتماعی طلاق ابرکوه سازمان بهزیستی کشور پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ درصد تصادفات منجر به فوت عابرین پیاده می‌شود

 سرهنگ احسان مومنی گفت: طبق ماده ۲۱۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی تردد در معابر برای عابرین فقط از گذرگاه عابر و پل‌های هوایی صورت بگیرد.  برابر ماده ۲۱۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی عابرین پیاده مکلف هستند در هنگام عبور از سطح معابر حتما از پیاده رو عبور نمایند. 

وی افزود: در جا‌هایی که پیاده رو نیست عابرین پیاده باید از سمت چپ معبر و خلاف جهت دیگر وسایل نقلیه عبور نمایند و دلیل آن هم این است که وسایل نقلیه‌ای که از روبرو در حال تردد هستند آن‌ها را ببینند و اگر یک درصد حواس راننده پرت شد و به سمت آنها رفت عابرین بتوانند جان خود را نجات دهند. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: بر اساس همین ماده ۲۱۵ عابرین پیاده گرامی از پریدن و دویدن ناگهانی در سطح معابر می‌بایست جدا خودداری نمایند. 

سرهنگ مومنی افزود: همچنین تردد عابرین پیاده در سطح معابر بزرگراهی ممنوع است و زمانی که می‌خواهند به سمت دیگر بروند می‌بایست از گذرگاه‌های عابرین پیاده و پل‌های هوایی که به همین منظور تعبیه شده است استفاده نمایند. 

وی گفت: عابر پیاده‌ای که از عرض معابر بزرگراهی عبور می‌کند مسلما اگر تصادفی برای او روی دهد همکاران بنده به او نیز سهم تقصیر می‌دهند. بله عابرین پیاده هم بر اساس ماده ۲۱۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی در تصادفاتی که از محل‌های ممنوع عبور می‌نمایند سهم تقصیر می‌گیرند. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت شهر تهران در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده بوده است. وقتی این آمار را بررسی می‌کردیم دریافتیم که بالای ۶۰ درصد از این آمار مربوط به تصادفات عابرین در معابر بزرگراهی بوده است. یعنی جایی اتفاق افتاده است که دقیقا عابرین پیاده نباید از آنجا عبود می‌کردند. در تمام این ۶۰ درصد به عابرین پیاده سهم تقصیر داده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • ۱۳ هزار پرونده در آذربایجان غربی به سازش ختم شد
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۸۵۷ پرونده در آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد
  • ۴۱ درصد تصادفات منجر به فوت عابرین پیاده می‌شود
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت