Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - رضا رضایی گفت: بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در جهت طرح نهضت ملی مسکن، به تمامی مالکین در بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی تسهیلات بانکی این طرح تعلق می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان  می گوید: تمامی مالکین در بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در کلیه شهرهای استان خوزستان اعم از اینکه فاقد مسکن باشند یا خیر و همچنین انبوه‌سازان و سازندگان مسکن مشروط به داشتن سند مالکیت عرصه، می‌توانند به هر تعداد واحد که پروانه ساختمانی یا پیش پروانه ساختمانی از شهرداری اخذ کرده باشند از تسهیلات جهش تولید مسکن بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسئول  این تسهیلات در شهر اهواز تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان و سایر شهرستان‌ها تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ ۱۲درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله خواهد بود.

او گفت: مطابق با قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، حداقل تخفیف عوارض پروانه ساختمانی در بافت‌های ناکارآمد، ۵۰ درصد است.

 براساس سرشماری انجام شده مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، کلانشهر اهواز به عنوان مرکز استان دارای یک میلیون و ۳۰۳ هزار نفر جمعیت است که با احتساب ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین شهر به جمعیتی نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد، ضمن اینکه مساحت بافت‌های ناکار آمد شهری استان در قالب ۲۰۴ محله و ۳۰ شهر معادل ۱۲ هزار و ۴۸۹ بوده  که از این نظر دارای رتبه دوم کشوری است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بافت فرسوده ارائه تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

دریافت 39 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6087031

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان