Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- زهره بختیاری گفت:در مراکز نگهداری کودک و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش این سازمان کودکان و نوجوانان با سنین زیر ۱۸ سال دختر و پسر نگهداری می‌شوند، اما خانواده‌ها بیشتر متقاضی فرزند خواندگی شیرخوار و به ویژه دختر هستند.

به گفته او  تعداد متقاضیان همواره بسیار بیشتر از کودکانی است که بهزیستی اجازه واگذاری آنان را با دستور دادگاه دارد و اولویت بر این است که کودکان شیرخوارگاه و مراکز شبه خانواده زودتر وارد خانواده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت:۱۳ مرکز نگهداری کودک و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست در این استان وجود دارد که هم اینک حدود ۱۵۰ نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند.

بختیاری گفت:۱۹ حکم فرزندخواندگی در ۶ ماهه نخست امسال صادر شده است و ۶ حکم برای امین موقت، ۶ حکم برای فرزند خوانده آزمایشی و هفت حکم برای فرزندخواندگی دائم صادر شده است.

او گفت:تمامی کودکان و نوجوانان به سرپرست و کانون گرم خانواده نیاز دارند و از زوج های متقاضی واجد شرایط خواست که کودکان بالای ۲ سال را نیز پذیرش کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت:در واگذاری کودکان و نوجوانان به خانواده‌ها دقت زیادی می‌شود و خانواده‌ها نیز در این شرایط مشاوره خواهند شد.

بختیاری گفت: در مرحله اول فرزندخوانده به صورت آزمایشی به خانواده‌ها و با حضور مشاوران واگذار می‌شود.

او گفت:از سال ۹۹ سامانه فرزندخواندگی در سازمان بهزیستی ایجاد شد که مراجعان برای دریافت خدمات فرزندپذیری می‌توانند از طریق این سامانه اقدام کنند و تمامی مدارک مورد نیاز را در آن بارگذاری کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: وظیفه اصلی سازمان بهزیستی تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بهترین والدین از بین متقاضیان سرپرستی و تامین حداکثر منافع عالیه برای کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست است که این سازمان بر اساس مدارک شناسایی، تحصیلی، شغلی و مالی، پاسخ استعلام سازمان‌های مربوطه راجع به صلاحیت متقاضیان اظهار نظر می‌کند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بهزیستی فرزندخواندگی کودکان و نوجوانان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۳۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  دراین همایش که با عنوان تازه‌های اورولوژی اطفال برگزار شد، به روز کردن اطلاعات و معلومات اورولوژیست‌ها و معرفی تکنولوژی‌های جدید برای درمان بیماری‌های شایع در بیماری‌های ادراری وتناسلی اطفال وکودکان با حضور متخصصان این حوزه، بررسی و نسبت به توجه بیشتر خانواده‌ها برای معاینه‌های دوره‌ای وسالانه فرزندانشان توسط پزشکان متخصص تاکید شد.

دبیرعلمی این همایش گفت، موضوع اورولوژی اطفال در کودکان محور اصلی این همایش بوده که با حضور متخصصان حوزه اورولوژیست ها، زنان وزایمان، کودکان وپزشکان استان‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

دکتر شعاعی با اعلام این مطلب که همایش امسال دارای امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان دراین همایش بود، افزود: ارائه آخرین دستاورد‌ها و روش‌های نوین درمانی در جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی مهمترین موضوع‌های برگزاری این همایش بوده که درقالب سخنرانی‌ها ارائه شد.

وی ابرازامیدواری کرد، با تداوم در برگزاری این همایش‌ها در راستای آگاهی بخشی خانواده‌ها نسبت به شیوع، کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در این حوزه پیشگیری شود.

دیگر خبرها

  • ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل
  • ۹۹ درصد خانواده‌های اخراج شده از پاکستان غذای کافی برای خوردن ندارند
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری