Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به این که فرش دستباف یکی از مهم‌ترین کالاهای صنایع دستی کشور است که می‌تواند نقش مهمی در افزایش تولید ناخالص داخلی و نیز ارزآوری و رشد صادرات غیرنفتی و کاهش وابستگی اقتصاد ملی به منابع نفت و گاز را ایفا نماید و همچنین موضوع صادرات فرش خود به تنهایی حدود یک سوم کل صادرات غیر نفتی را تشکیل دهد و افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی خود یکی از اولویت‌های مهم جمهوری اسلامی ایران است، اولین گام در این مسیر، تجزیه و تحلیل وضع موجود و سناخت مزیت ها و استعدادهای کشورمان در صادرات غیرنفتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از طرف دیگر فرش ایران طی سال‌های متمادی از لحاظ طراحی، نقاشی و ابعاد تجاری در بازارهای جهانی در جایگاه ممتازی قرار داشته است و از لحاظ اشتغال‌زایی، ایجاد ارزش افزوده و ارزآوری سهم قابل توجهی در اقتصاد ایران را دارد این اداره کل با همکاری شرک شهرک‌های صنعتی و خوشه فرش دستباف استان کردستان اقدام به برگزاری نخستین استارت آپ ویکند فرش دستباف کردستان در 6 و 7 بهمن سال‌جاری می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان خلق ثروت و اشتغالزایی، ارزش‌آفرین در صنعت فرش، ایجاد تعامل ساختار یافته میان کارآفرینان، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌ها، شناسایی توانمندی‌های تولیدکنندگان و فعالان حوزه فرش، شناسایی ایده‌ها و راه‌حل‌های کاربردی در حوزه طراحی، برندسازی و بازاریابی با هدف مطرح شدن فرش استان در سطح کشور و در بازارهای جهانی و همچنین امکان طرح ایده‌های نوین در صنعت طراحی، تولید، بازاریابی و فناوری فرش را از جمله اهداف مهم دنبال شده در برگزاری نخستین استارتاپ ویکند فرش دستباف استان کردستان برشمرد.

گفتنی است به ایده‌های برتر اول تا سوم نخستین استارتاپ ویکند فرش دستباف کردستان به ترتیب 150، 100 و 50 میلیون ریال جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۳۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام اولین کاروان زائران کردستانی به حج عمره

کاوه شیزرادی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بعد از ۹ سال وقفه، پنج هزار نفر برای انجام حج عمره راهی سرزمین وحی می‌شوند که سهم کردستان ۲۵۵ نفر است.

به گفته مدیر کل حج و زیارت  استان کردستان با اشاره به اینکه اولین کاروان استان از سنندج امروز عازم سرزمین وحی شدند، گفت: دو کاروان دیگر از شهرهای سقز و بانه نیز فردا عازم این سفر معنوی می شوند.

وی مدت اقامت زائران حج عمره را ۱۰ روز خواند و افزود: زائران ۵ روز در مکه و ۵ روز در مدینه حضور خواهند داشت. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی
  • اعزام اولین کاروان زائران کردستانی به حج عمره
  • ویکند ۲ روزه در دو مرحله؟
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • افتتاح کارگزاری صدور شناسنامه فرش کُردی در کردستان
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود