Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در جلسه امروز که با حضور استاندار تهران برگزار شد، گفت: اگر شاخص ابتلا در کشور را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که روند ابتلا در خراسان شمالی، سمنان، یزد خراسان جنوبی، کرمان و ایلام وضیعت بستری رو به افزایش بوده، اما در تهران دارای شرایط ایستایی است و روند کاهشی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین امر می‌تواند زنگ خطر برای ما باشد. همچنین بیشترین میزان مراجعات در حوزه بهداشت است.

وی ادامه داد: از ۳۶۰۰ نمونه ارجاع شده به آزمایشگاه انیستیتو پاستور حدود ۸۰۰ نمونه واریانت امیکرون بودند. همچنین ۶۲ درصد نمونه‌های ارسالی امیکرون بوده‌اند. از نمونه‌های بستری ارسال شده ۹ درصد امیکرون و ۴۰ درصد همچنان مربوط به سویه دلتا بوده و نشان دهنده این است که همچنان دلتا عامل مرگ و میر است.

زالی تصریح کرد: امیکرون سرایت‌پذیری بیشتری دارد و احتمالا درگیر ریوی که عامل اصلی مرگ و میر است در این سویه کمتر است. همچنین سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بیش از ۵۰ درصد اروپا تا پایان زمستان درگیر امیکرون خواهند شد، از همین رو توجه به این سویه اهمیت دارد.

وی ادامه داد: به چند دلیل امیکرون اهمیت دارد؛ از جمله اینکه سرعت ابتلا امیکرون بالاتر است. وقتی سرعت ابتلا بیشتر باشد بستری و به تبع آن مرگ و میر هم بیشتر می‌شود، تیم بهداشت و درمان در معرض خطر بیشتر هستند و فشار مضاعفی به بهداشت و درمان وارد می‌کند و تاب آوری بخش بهداشت و درمان نیز در مقابل این سویه اهمیت دارد.

وی درباره ابتلای اطفال به امیکرون گفت: امیکرون به دلایل فرار ایمنی دارد؛ گروه‌های که واکسن نزده‌اند نقطه هدف این سویه است و از همین رو در عرصه جهانی ابتلا کودکان و نوجوانان به این سویه بیشتر است پیش بینی می‌شود درگیری امیکرون در کودکان شدت بیشتری داشته باشد و یک فرمی از بیماری التهابی به دنبال ابتلا به امیکرون در کودکان دیده می‌شود و از هر هفت کودک مبتلا شده یک کودک به عوارض طولانی مدت کرونا درگیر می‌شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران درباره واکسیناسیون کودکان گفت: پر مناقشه‌ترین بحث جهانی بحث واکسیناسیون کودکان است البته واکسیناسیون آنها از آذرماه در دنیا شروع شده و دیتا به اندازه کافی وجود دارد. سوبراناپلاس و سینوفارم در کودکان در دنیا استفاده شده و نتایج آن قابل دسترس است و نظر کمیته این است که برای کودکان پرخطر انجام شود.

وی با اشاره به نامه سه رییس دانشگاه به مجلس گفت: در این نامه استیجاری بودن مراکز بهداشت، عدم اشغال پست‌های بهداشت در تهران و به موضوع اعتبارات اشاره شده است. ما پیشنهادات‌مان را ارایه کرده‌ایم و امیدواریم که بتواند در بهبود وضعیت مراکز موثر باشد.

کد خبر 650189 برچسب‌ها اميكرون كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اميكرون كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت اقتصاد:تداوم روند کاهشی تورم دور از دسترس نیست

وزارت اقتصاد اعلام کرد: نرخ رشد نقدینگی، تراز تجاری و نرخ رشد اقتصادی به عنوان سه عامل بنیادین اکنون در وضعیت مطلوبی هستند و انتظار می‌رود پیش بینی‌های انجام شده درباره تورم قابل دسترس باشد و روند کاهنده تورم تداوم یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش مورخ 1403/01/20 روزنامه «آرمان ملی» با تیتر «دولت در ایستگاه آخر، اما تورم هنوز دو رقمی!» و روزنامه «جهان صنعت» با تیتر «سراب تورم کاهنده» توضیح داد: مهار تورم یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم از ابتدا بوده که البته در ابتدای مسیر، برنامه های دولت نتایج ملموسی نیز داشت اما به دلیل رویدادهایی همچون جنگ اوکراین و جنگ ارزی، سال 1402 با تورم بالایی آغاز شد. بر اساس گزارش مرکز آمار، فروردین 1402 تورم نقطه به نقطه مصرف کننده ناشی از شوک نرخ ارز، 55.5 درصد بود اما از فروردین به بعد با بیش از 23 درصد کاهش در اسفند 1402 به 32.3 درصد رسید.

در دو ساله دولت سیزدهم نیز، تورم نقطه به نقطه مصرف کننده با کاهش 11.7 واحد درصدی از 43.9 درصد در شهریور 1400 به 32.2 درصد در اسفند 1402 و نرخ تورم سالانه با کاهش 5.6 واحد درصدی از 46.3 درصد در شهریور 1400 به 40.7 درصد در اسفند 1402 رسید.در همین حال یکی از وجوه اثرگذار بر متغیرهای کلان پولی کشور، انضباط بخشی مالی دولت بود و دولت سیزدهم تلاش کرد تا تامین مالی تورم زای بودجه دولت را متوقف کند و به سمت اصلاح روندهای مالی خود و ایجاد انضباط در آن حرکت کند؛ در نتیجه از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا انتهای 1402 استقراض از بانک مرکزی به منظور مدیریت بودجه عمومی متوقف شد و دولت توانست در 2 سال و نیم گذشته با اتکا به منابع غیر تورم زا، بودجه خود را مدیریت کند. علاوه بر این در مهار عوامل تورم زا، دولت کاهش رشد نقدینگی را در دستور کار داشت و نقدینگی را از 31.1 درصد در پایان سال 1401 با یک روند کاهشی مستمر به 24.3 درصد در پایان 1402 کاهش داد.

بانک مرکزی برای سال جاری نیز نرخ هدف‌گذاری رشد نقدینگی به طور متوسط 23 درصد با امکان تغییر در یک بازه مثبت و منفی 2 درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه شاخص بهای مصرف کننده در پایان سال نیز در کانال 20 درصد تعیین شده است.

از آنجا که در کنار نرخ رشد نقدینگی، تراز تجاری و نرخ رشد اقتصادی نیز در وضعیت مطلوبی هستند، بنابراین انتظار می‌رود پیش بینی‌های انجام شده درباره تورم قابل دسترس باشد و روند کاهنده تورم تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت اقتصاد: تداوم روند کاهشی تورم دور از دسترس نیست
  • وزارت اقتصاد:تداوم روند کاهشی تورم دور از دسترس نیست
  • روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار
  • ادامه روند کاهشی نرخ بهره بین بانکی در سال جدید + جدول
  • روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد/ کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازار
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد
  • صرفه‌جویی ناشی از تاثیر «پیگیری بیمار» بر شاخص‌های «بستری مجدد» بررسی می‌شود
  • روند کاهشی دما در خراسان جنوبی