Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:07:08 GMT

اکران «چهارراه» از ۲۰ دی ماه در سینماها

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۳۷۱۷

اکران «چهارراه» از ۲۰ دی ماه در سینماها

به گزارش ایرنا از هنر و تجربه، چهار فیلم کوتاه هفته شانزدهم، تاژبازی، نام مرده و گوسفندان ما را خواهند بلعید در قالب بسته فیلم کوتاه چهارراه از روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه اکران خود را در سینماهای این موسسه آغاز می‌کنند.

هفته شانزدهم

فیلم کوتاه هفته شانزدهم به کارگردانی هاشم جهرمی و تهیه‌کنندگی پویان صادقی تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه ۲۵ دقیقه‌ای آمده است: محیا زنی جوان و باردار با تهدید جانی همسر بدهکارش برای نجات زندگی خود و همسرش از شرایط خطیر مالی تصمیم به انجام نقشه‌ای می‌گیرد. اما برای عملی کردن نقشه خود مسیری تاریک بر می‌گزیند.

مهرنوش ستّاری، حمیدرضا نوروزی، دنیا جهان‌منش، میثم فخرایی، امیر زمستانی، بهاره ودادی، مهدی مرادی و مریم بی‌رنگ از جمله بازیگران هفته شانزدهم هستند.

تاژبازی

فیلم کوتاه تاژبازی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی مهایی، داستان دلقکی را روایت می‌کند که در شهربازی کوچکی در ایران، سیبل توپ‌ها قرار می‌گیرد. او برای استخدام وکیل و گرفتن حق حضانت دخترش در دادگاه، نیاز به حقوقش دارد، اما صاحب غرفه شهربازی از دادن پول طفره می‌رود.

تاژبازی در لغت به معنی خیمه شب بازی‌است و داستان انسان‌هایی را نمایش می‌دهد که مانند عروسک‌هایی به نخ کشیده شده، بازیچه دست آدم‌هایی هستند که در طبقه اجتماعی و اقتصادی بالاتری از آن‌ها زندگی می‌کنند.

بازیگران این فیلم کوتاه ۲۵ دقیقه‌ای را که محصول سال ۹۹ است، خسرو احمدی، حامد وحید، بهروز قادری، بنیامین پیروانی، محمد خوشبخت و آنیسا رنجبر تشکیل می دهند.

نام مرده

نام مرده عنوان دیگر فیلم کوتاه بسته چهارراه به نویسندگی سید فرید حسینی و عاطفه رحمانی همچنین تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین میرزامحمدی است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای آمده است: با خودکشی سعید در یکی از مراکز نگهداری از کودکان کارتن خواب بهزیستی،‌ انگشت اتهام به سمت گروه فیلمبرداری می‌رود که یک ماه قبل از حادثه در همان مرکز مشغول ساخت فیلم بودند و سعید هم در آن بازی می‌کرد. با ورود لادن بازیگر اصلی فیلم به آن مرکز حقایقی تلخ آشکار می‌شود. 

بازیگران نام مرده عبارتند از شیرین اسماعیلی، تینو صالحی، محمد صادق ملک، علیرضا زارع‌پرست، محمد فرهادی، علیرضا حکیمی، امید سلمانی، مهدی مردمی و ایلیا قندهاری.

گوسفندان ما را خواهند بلعید

فیلم کوتاه ۱۱ دقیقه‌ای گوسفندان ما را خواهند بلعید به نویسندگی مجتبی رستم‌پور و کارگردانی مصطفی رستم‌پور و عاطفه رضایان ساخته شده است؛ تهیه‌کنندگی این اثر برعهده انجمن سینمای جوان ایران (دفتر شهرکرد) بود. 

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: داستان زندگی دختری به نام طاهره که قربانی رسم ازدواج زود هنگام و در سن پایین است. طاهره حالا می‌خواهد تلاش کند از تکرار تجربه‌های تلخ خود برای خواهرش خاطره جلوگیری کند.

طاهره شریفی، محمد شکروی، رضا علیجانی، احسان اطمینان، هانیه فرزین و علی حسن فرزین گروه بازیگران گوسفندان ما را خواهند بلعید را تشکیل می‌دهند.

فیلم‌های کوتاه این بسته پیش از این در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی حضور داشته و افتخارهایی را کسب کرده‌اند.

برچسب‌ها سینمای ایران هنر و تجربه سینما فیلم کوتاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران هنر و تجربه سینما سینمای ایران هنر و تجربه سینما فیلم کوتاه گوسفندان ما را خواهند بلعید فیلم کوتاه هفته شانزدهم تهیه کنندگی دقیقه ای نام مرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قربانی؛ چهارراه ولیعصر تهران یکی از پرترددترین مناطق شهری تهران است که چند سالی است در قبضه دستفروشان درآمده و رفت و آمد شهروندان را با مشکل مواجه کرده است. به طوریکه یکی از پرشمارترین تماس‌های سامانه ۱۳۷ را به خود اختصاص داده است.

اگر از درب متروی چهارراه ولیعصر به سمت تئاتر شهر بروید یا اینکه قصد پیاده روی در این محدوده را در خیابان انقلاب داشته باشید، آنقدر تعداد دستفروشانی که بساطشان را در پیاده رو پهن کرده اند زیاد است که راه رفتن در این محدوده را سخت کرده است.

برآورد‌ها نشان می‌دهد حدود ۳۰۰ دستفروش در این محدوده پرتردد به صورت روزانه مشغول به کارند.

هنرمندان و مدیران وزارت ارشاد نیز برای حفظ حریم تاتر شهر، از جمله متقاضیان اصلی  ساماندهی این بخش از پایتخت هستند.

دستفروشی یک شغل غیررسمی بود اما اکنون با گرفتن مجوز این افراد می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ها هم قرار بگیرند و دولت و مجلس نیز این شرایط را فراهم کرده است. اما فعالیت آنها نیاز به ساماندهی دارد و نباید این نوع فعالیت مانعی برای فعالیت روزمره شهروندان شود.

شهرداری تهران در این دوره مدیریت شهری، با این رویکرد که باید دستفروشان شناسایی و مجوز دریافت کنند تا در یک قالب نیمه رسمی به فعالیت بپردازند، آغاز به کار کرد.

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روند صدور مجوز برای دستفروشان گفت: در مرحله اول در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌های ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است و از اواخر فروردین ماه ثبت نام از دستفروشان آغاز شده است.

از سوی دیگر ساماندهی دستفروشان نیاز به ایجاد بازارچه‌های محلی دارد که این طرح نیز مدتی است کلید خورده است.

مهمترین منطقه برای ساماندهی اما همین حوالی چهارراه حضرت ولیعصر(عج) است که بیشترین تردد و شکایات را دارد.

بیگی گفت: در راستای ساماندهی دست‌فروشان چهارراه و خیابان چهارراه حضرت ولیعصر(عج) دو محل جدید در مناطق ۶ و ۱۱ برای استقرار دست‌فروشان محدوده چهارراه و خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) تعیین شده است.

 وی در ادامه افزود: طرح ساماندهی دست‌فروشان و بساط گستران خیابان و چهارراه حضرت ولیعصر(عج) در دو ناحیه شمالی و جنوبی در مرز مناطق ۶ و با همکاری نیرو‌های شرکت شهربان، نیروی انتظامی و عوامل اجرایی مستقر در مناطق مذکورعملیاتی می‌شود. 

به گفته وی جانمایی و آماده سازی «بازارچه سرمد» در منطقه ۱۱ جهت ساماندهی دست‌فروشان خیابان و چهارراه حضرت ولیعصر(عج) پایان یافته و چیزی حدود ۱۳۰ غرفه برای دستفروشی در این بازارچه در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نشان می‌دهد که هدف شهرداری ساماندهی دستفروشان است نه جمع آوری مقطعی آنها، گفت: پس از این هم معیشت و کسب و کار دست‌فروشان رونق می‌گیرد و هم انضباط شهری در معابر این شریان مرکزی شهر تهران رعایت خواهد شد.

پیشتر علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی دستفروشان حاشیه تئاتر شهر تهران اظهار کرد: مکان جدید استقرار این دستفروشان در حال آماده سازی است و بحث ساماندهی در حال انجام است.

زاکانی تاکید کرد: بحث ساماندهی دستفروشان در چند نقطه تهران انجام شده و در حال انجام است و تئاتر شهر نیز جزو این نقاط است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • «مست عشق» به سینماها آمد + بازیگران، خلاصه و آهنگ فیلم مست عشق
  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • سوپرایز میلاد کی مرام در اکران عمومی آسمان غرب + عکس و فیلم
  • آغاز فاز دوم بهسازی خیابان مهدیه در کرمان