Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان دبیر برگزاری نهمین دوره طرح «لشکر فرشتگان»، گفت: مراسم پاسداشت زنان مجاهد مسلمان در قالب این طرح با محوریت دانش آموزان برگزار می شود.

محمد لطیفی در جمع خبرنگاران با اشاره به تعریف مقام" زن" از منظر رهبر انقلاب، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، زنان مجاهدی ظهور کردند که می‌توانند در ساحت رشد و تهذیب خویش، خانه سالم و خانواده متعادل، ولایت اجتماعی و جهاد امر به معروف و نهی از منکر و جهاد اجتماعی، تعریف زن را جهانی کرده و بن‌بست‌های بزرگ را در هم بشکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر برگزاری نهمین دوره طرح لشکر فرشتگان افزود: در این راستا باید برای دختران این مرز و بوم به منظور بررسی ابعاد زندگانی این زنان مجاهد و سرمشق گیری از آنان، برنامه ریزی کرد.

مسئول اتحادیه انجمن انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان با بیان اینکه تحلیل زندگانی بانوان مجاهد در سه بُعد مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: یک بعد می‌تواند همنشینی با این بانوان سرافراز باشد تا دانش‌آموزان دختر با ایجاد گفتگویی صمیمانه، از تجارب و مراحل مختلف زندگی‌شان درس گرفته و برای ترسیم نقش زنانه خود در هستی، در اجتماع و مدرسه بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: بعد دیگر می‌تواند موجب تقویت ارتباط دانش‌آموزان دختر با بانوان مجاهد شود و با افراد موثر و یک سبک زندگی اسلامی از نزدیک بیشتر آشنا شده و آن را در زندگی خود به کار گیرند. بُعد سوم نیز خودسازی، دگرسازی، تقویت کارگروهی، مسئولیت پذیری و... را در لشکر فرشتگان با هم تمرین خواهند کرد.

لطیفی، با اشاره به مشخصات بانوانی که سرگذشت پژوهی توسط دانش‌آموزان انجام می‌گردد، گفت: بانوانی که در دوران انقلاب اسلامی و یا در هشت سال جنگ تحمیلی فعالیت‌های انقلابی و یا پشتیبانی انجام می‌دادند. مثلا فعالیت‌های انقلابی علیه رژیم شاه داشتند، زندانی سیاسی در زندان‌های ساواک بودند، امدادگر یا پرستار بودند. آذوقه رزمنده‌ها را تهیه می‌کردند. این بانوان ممکن است آزاده یا جانباز باشند و یا در این راه به شهادت رسیده باشند که با خانواده شهیده‌های معزز به گفتگو پرداخته می‌شود. همچنین مادران و همسران شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، امنیت، ترور، آتش نشان‌ها، مرزبان‌ها... که با آگاهی نسبت به تکلیف و با حمایت‌های خود جایگاه ویژه‌ای در نقش آفرینی همسران و فرزندان خود داشتند.

دبیر برگزاری نهمین دوره طرح لشکر فرشتگان، معرفی این بانوان مجاهد به سایر دانش‌آموزان را از دیگر فعالیت‌های گروه‌های سرگذشت پژوهی عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان با ابتکار و خلاقیت‌های هنرمندانه خود با استفاده از دیگر برنامه‌های انجمن اسلامی همچون مدرسه انقلاب، رسانش، یادواره مدرسه‌ای لشکر فرشتگان و هیأت انصارالمهدی(عج)، می‌توانند نسبت به معرفی این بانوان مجاهد به سایر همکلاسی‌های خود اقدام کنند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان ارتباط مستمر با بانوی مجاهد را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و تصریح کرد: دانش‌آموزان در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف از جمله هفته دفاع مقدس، روز میلاد حضرت زهرا(س)، مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در محیط مدرسه، اعیاد ملی و مذهبی، ماه رمضان و برپایی سفره‌های افطاری ساده در منزل بانوی مجاهد، جشن تولد و قرارهای ساده خدمت رسان همچون قرارهایی برای خانه تکانی منزل بانوی مجاهد نزدیک سال تحویل با این بانوی مجاهد ارتباط خواهند داشت.

لطیفی در پایان با اشاره به تجلیل از گروه‌های سرگذشت پژوهی برتر، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان علاقمند برای مشارکت در این طرح می‌توانند به دفاتر انجمن اسلامی مدرسه تحصیل خود مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح لشکر فرشتگان برگزاری نهمین دوره لشکر فرشتگان بانوان مجاهد دانش آموزان بانوی مجاهد زنان مجاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ در ادامه حضور تیم دانش آموزی ریاضی خراسان شمالی در کشور ترکمنستان با هدف رقابت در مسابقات بین المللی آرکاداغ، از صبح امروز هشتم فروردین، اعضای ۱۳ تیم شرکت کننده با حضور در محل رسمی برپایی این پیکار علمی و مهارتی، رقابت خود را آغاز کردند.
همچنین با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، گروه اعزامی از خراسان شمالی به این کشور، عصر دیروز (۷ فروردین) در حمایت از ملی پوشان فوتبال کشورمان در ورزشگاه شهر عشق‌آباد حضور یافتند و تیم ملی ایران را در دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل ترکمنستان حمایت و تشویق کردند. این دیدار با تک گل مهدی قائدی به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • گوشه‌هایی از برگزاری نهمین دوره مسابقات جام نوروز در روستای ده محمد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر