Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی زاهدی وفا روز پنجشنبه در نشست بررسی برنامه تامین آب شرب کلانشهر مشهد در سال ۱۴۰۱ افزود: تسریع در اجرای پروژه های آبرسانی، ارائه برنامه کوتاه مدت تامین آب و مدیریت منابع آب ضروری است.
وی اضافه کرد: در حوزه آب و انرژی پروژه‌های تعریف شده باید با برنامه ریزی انجام شود و بودجه این پروژه‌ها و محل تامین اعتبار آنها از قبل مشخص شده‌ باشد 
و اولویت ما در بخش انرژی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور در خصوص پروژه‌های تامین آب شرب مشهد در سال ۱۴۰۱ نیز گفت: هفت پروژه در استان برای این مهم تعریف شده که برای تخصیص منابع باید اطلاعات کامل پروژه‌ها، میزان پیشرفت، اعتبار مورد نیاز و همچنین محل‌های تامین اعتبار ارائه گردد تا در خصوص تامین اعتبار تصمیم‌گیری شود.
کسری آب ۳۵۰۰ لیتری در زمان اوج مصرف در مشهد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نیاز آبی کلانشهر مشهد در زمان اوج مصرف ۱۳ هزار لیتر بر ثانیه است که ۹ هزار و ۵۰۰ لیتر آن از طریق منابع موجود تامین می‌شود و سه هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آن نیز کسری آب وجود دارد که یا از طریق پروژه‌های تعریف شده و یا از طریق سد دوستی قابل تامین است.
جواد خدایی افزود: مذاکرات در خصوص سد دوستی صورت گرفته است و این موضوع در مسیر دیپلماتیک قابل حل است و موضوع فنی نیست.
وی اضافه کرد: نوروز و تابستان امسال با استقبال زیارتی ویژه‌ای رو به رو هستیم و در این شرایط نمی‌توان ریسک کرد و به امید تامین آب از سد دوستی ماند از این رو باید اجرای پروژه‌ها در دستور کار قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: برای تامین آب مشهد هفت پروژه تعریف شده است که از حیث فنی قابلیت اجرا تا قبل از دوره اوجگیری مصرف آب در سال  ۱۴۰۱ رادارد و مجموعه‌های مختلفی برای اجرا پای کار آمده‌اند اما اعتبارات ملی نیز نیاز است.
خدایی افزود: موضوع تامین اعتبارات برای اجرای این پروژه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و برای پوشش کسری آب در سال آینده باید تا ۲ هفته دیگر این طرح‌ها عملیاتی شود.
۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز اجرای طرح‌های هفت گانه تامین آب مشهد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این نشست گفت: علاوه بر حفظ ذخیره موجود آب سد دوستی برای آب شرب مشهد، پروژه اجرای خطوط جمع‌آوری چاه‌ها (نبی‌اکرم)، خط انتقال ۱۴۰۰ غرب به مشهد، حفر و جا به جایی و تجهیز چاه‌ها، تکمیل مخازن ذخیره، ارتقای کیفی چاه‌های غیرکیفی، اتصال چاه‌های متعلق به سایر ارگان‌ها و علاج بخشی کیفیت آب سد کارده پروژه‌های تامین آب شرب مشهد در سال ۱۴۰۱ است.
حسین اسماعیلیان افزود: برای تکمیل و اجرای این پروژه‌ها ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی اضافه کرد: تامین آب شرب کلانشهر مشهد به ویژه در شرایط اوج حضور زائران و نیز در فصل گرم سال از دغدغه های اساسی و مهم مردم و مسوولان است.
شهرستان مشهد با جمعیتی نزدیک به چهار میلیون نفر که ۳۲ درصد آن ساکن مناطق حاشیه و ۱۲۸ روستای پیرامون این کلانشهر هستند یک میلیون و ۸۰ هزار مشترک آب و ۶۷۰ هزار مشترک فاضلاب دارد و آب مورد نیاز شهر مشهد از ۳۷۰ حلقه چاه، یک دهنه چشمه، ۲ رشته قنات و سدهای طرق، دوستی و کارده تامین می‌شود.

برچسب‌ها مشهد آب و فاضلاب اعتبارات شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آب و فاضلاب اعتبارات مشهد آب و فاضلاب اعتبارات شهر مشهد تامین اعتبار تامین آب شرب تعریف شده سد دوستی پروژه ها چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه صبح روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در نشست هم اندیشی با اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد استان که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد؛ عنوان کرد: مجموعه مدیریتی ارشد استان تاکنون نشست‌های هم اندیشی متعددی با جامعه دانشگاهیان برگزار و از آنان دعوت به همکاری عملیاتی کرده و بسیار مشتاق و منتظر هستیم که این‌ همراهی و همدلی از سوی دانشگاه بیشتر و وارد مراحل اجرایی شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد این ظرفیت و توانمندی را دارد که بسیار بیشتر از شرایط فعلی در استان کرمانشاه نقش آفرینی کند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ما در مجموعه استان بسیار مشتاق هستیم که دانشگاه آزاد با توجه به توانمندی های علمی به ارائه ایده‌ها و راهکارهای کارشناسی و تحول آفرین برای حل مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف اعم تورم، آسیب‌های اجتماعی، گردشگری، راه اندازی صنایع راکد و نیمه فعال، اربعین، مرزها و ایجاد زنجیره های ارزش در حوزه‌های مختلف کمک کند.

وی با استقبال از طرح های سرمایه گذاری‌ دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف، عنوان کرد: اراضی مجموعه دانشگاه آزاد در محدوده "عین‌الکش" یک ظرفیت بسیار مناسب برای ایجاد یک نیروگاه خورشیدی است و در نشست کاری که به تازگی با ایدرو برگزار شد، این مجموعه برای اجرای طرح‌های مرتبط با حوزه انرژی پاک اعلام آمادگی کرده است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

صحرایی تصریح کرد: دولت مردمی هم کاملا حامی طرح های حوزه انرژی خورشیدی و یا کشاورزی است و منتظر ارائه طرح‌های کارشناسی دانشگاه در کارگروه های مربوطه هستیم.

در این نشست افشین غنی‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و اعضای هیات رئیسه این دانشگاه ضمن ارائه گزارش‌ و بیان خلاصه‌ای از وضعیت دانشگاه و فعالیت‌های آن به طرح پیشنهادات و مشکلات خود پرداختند.

در پایان این نشست، حکم عضویت استاندار کرمانشاه در هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به وی تقدیم شد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1228112 برچسب‌ها کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟