Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، این دانشجویان که بیش از ۳۰ سال خدمت را در قالب معلم و آموزگار، مدیرکل، معاون مدیرکل، معلم مناطق محروم و مدرس تربیت معلم گذراندند، امروز دوران خوش کلاس‌های درس خود را به خاطر آوردند و از مدرسان و اساتیدی که در قید حیات هم بودند، تجلیل کردند.

پایه‌گذار این گردهمایی حسن اشرف‌زاده یکی ازمعلمان در شهرستان بافت بود که اقدام به ایجاد گروهی به نام همکلاسی‌ها‌ در شبکه‌های اجتماعی کرده است و توانسته طی مدت یک سال یکدیگر را شناسایی و در مجموع بیش از ۸۰ نفر از همکلاسی‌های خود را پس از ۳۵ سال با‌ آنها ارتباط فضای مجازی و تلفنی برقرار کنند و امروز به وعده خود عمل کردند و در فضایی باز با توجه به شرایط کرونا دور هم نشستند و خاطرات دوران کلاس و تربیت معلم و داانشجویی را مرور کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشک شوق دیدار هم‌کلاسی‌های قدیمی بعد از ۳۰ سال

ظاهرا کسی غایب نبود؛ الا چند نفری که دست از این دنیا شستند و به دیار باقی شتافتند و یا چند نفری هم که گرفتار بیماری بودند و می‌توان گفت از جمع ۹۰ نفر دوران دانشجویی قریب به ۸۰ نفر حضور داشتند.

در این گردهمایی دو ساعته که سال‌ها خاطره را در پی داشت، از اقصی‌نقاط استان که بماند، از برخی شهرهای کشورمان و مشهد هم طی مسیر کرده بودند تا به دیدار دوستان قدیمی برسند.

اشک شوق هنگام دیدار در چشمان‌شان حلقه می‌زد و خیلی‌ها هم حتی نمی‌توانستند جلوی گریه خود را بگیرن،د آمده بودند تا با دیدن یکدیگر یادآوری خاطرات دوران آموزش برای خدمت به مردم و میهن خودرا داشته باشند و دیداری  که به‌‌منظور ارج‌نهادن به مقام والای اساتید خود هم بود و بهترین خاطرات را تداعی می‌کرد.

از معلمی تا خادمی امام رضا(ع)

۸۰ نفردانشجوی دهه ۶۰ در سیرجان حالا با مدارک فوق ‌لیسانس و لیسانس که همگی بخشی از گردانندگان چرخه علمی جامعه اسلامی ‌شده‌اند، ساعاتی به ‌یادماندنی را پس از ۳5 سال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار هم گذراندند و حتی یاد یاران شهید خود را نیز گرامی داشتند.

این معلمان حالا که بازنشسته شده‌اند، فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی را مثل خادم حرم رضوی، موسسه فرهنگی و یا دیگر فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی را دارند.

 در این مراسم از برخی دانشجویان و اساتید تربیت معلم پسرانه علامه امینی سیرجان از جمله آقایان محمدمهدی سالمی با سابقه ۴۵ سال کار تعلیم و تربیت و محمدرضا یزدانی با ۴۰ سال سابقه معلمی و استادی، علی‌اصغر مهدویان مدرس علوم دینی و قرآن کریم، احمد شهبا و احمد اسکندری‌نسب مدیرکل سابق آموزش و پرورش و دیگر اساتید تجلیل به عمل آمد.

تربیت معلم علامه امینی سیرجان در سال 1365 همزمان با سراسر کشور تاسیس شد و در طول دوران فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی خود دانشجویان و نخبگان بسیاری را برای حرفه معلمی آموزش داد که پس ازفارغ‌التحصیلی از این تربیت معلم،  فارغ‌التحصیل سطوح بالاتر به مدارج علمی کشوری دست یافتند.

اگرچه امروزه غافل‌شدن از گذر عمر و مشکلات روزمرگی زندگی ما را کمتر به یاد دوستان قدیم و آشنایان انداخته اما می‌توان با استفاده از تفکر خلاق و کمی وقت گذاشتن خاطرات خوب گذشته را مرور کرد و به زندگی برگرداند و اینک محبت و دوستی‌ها همراه با خاطرات خوب پس از ۳۵ سال موجب این گردهمایی شد تا بازهم خاطره‌ای از صمیمیت و همدلی‌ها در ذهن‌ها نقش بندد.

 این گردهمایی‌ها و نشست‌های دوستانه در فرهنگ اسلامی و دینی ما تاکید شده است و موجب انسجام و وحدت بیشتر می‌شود.

گزارش از: محمد ایران‌نژاد

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: معلم خوب گردهمایی دانشجویان تربیت معلم تربیت معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست استقلال در دیداری دوستانه

تیم استقلال در دیداری دوستانه برابر تیم دسته اولی آریو اسلامشهر با یک گل تن به شکست داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌رسانه رسمی باشگاه استقلال، در این بازی تدارکاتی، محمدرضا خالدآبادی، مجتبی فراشبندی، محمدحسین مرادمند، سامان تورانیان، میلاد فخرالدینی، جعفر سلمانی، امید حامدی‌فر، حسین زواره‌ای، سینا عامری، پیمان بابایی و امیرمحمد عالیشاه در ترکیب اصلی تیم استقلال به میدان رفتند.

خطیر:واگذاری استقلال بزرگ‌ترین اتفاق بعد از قهرمانی آسیا بود

 

همچنین در نیمه دوم، امیرعلی صادقی، ایمان سلیمی و زبیر نیک‌نفس به زمین رفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند
  • شکست استقلال در دیداری دوستانه
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!