Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به روسیه؛ رهیافتی برای همکاری‌های میدانی بین دو کشور است، گفت: طبق آخرین خبر‌ها و بعد از شرایط کرونایی تجارت خارجی ایران و روسیه ارتقا پیدا کرده و سقف این تجارت به ۳ میلیارد دلار رسیده است. محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به نخستین سفر رئیس جمهور به روسیه اظهار داشت: روابط ایران و روسیه در موضوعات مختلف اعم از مسائل امنیتی تا حوزه مسائل اقتصادی و همکاری‌های تعریف شده، افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه توجه به مباحث اقتصادی در این سفر برای ما حائز اهمیت است، بیان داشت: خوشبختانه عضویت ایران در سازمان بین‌المللی شانگ‌های که اخیرا اتفاق افتاد یک فرصت بسیار خوبی است و می‌تواند موجبات همکاری اقتصادی ایران و کشور روسیه را فراهم کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته ما در کنار این موضوع، فرآیند اتحادیه اقتصادی اورآسیا را داریم که از مدت‌ها قبل یک ظرفیتی برای جمهوری اسلامی ایران فراهم کرد که بتواند با اعضای اورآسیا در همکاری‌های اقتصادی مشارکت داشته باشد.

وی تصریح کرد: طبیعتا پیمان‌های پولی دو جانبه‌ای که در ظرفیت‌های اقتصادی از ایام قبل بوده، می‌تواند در این بخش مدنظر قرار گیرد لذا این امکان برای جمهوری اسلامی ایران در این سفر فراهم است تا انشالله رئیس جمهور  در دیدار‌های دوجانبه و چندجانبه با مجموعه‌ها و روسای جمهور و مجالس و مجموعه‌های مختلف ظرفیت جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های اقتصادی ارتقا دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما خبر‌های خوبی از افزایش میزان تجارت خارجی ایران با روسیه داریم. طبق آخرین خبر‌ها و بعد از شرایط کرونایی تجارت خارجی ایران و روسیه ارتقا پیدا کرده و سقف این تجارت به ۳ میلیارد دلار رسیده است.

وی اظهارداشت: البته در برنامه‌های بلند مدت میزان تجارت ایران و روسیه ۲۰ میلیارد دلار در نظر گرفته شده بود و ۳ میلیارد دلار در این بخش، عددی کمی است. بنده فکر می‌کنم انشالله این سفر می‌تواند آغاز یک سری اقدامات و همکاری‌های میدانی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه شود.   بیشتر بخوانید: رانت و فساد ماحصل توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی است

 

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم جمهوری اسلامی ایران ایران و روسیه میلیارد دلار رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که به ترکمنستان سفر کرده  با رییس جمهور و رئیس شورای مصلحت خلق این کشور دیدار و گفتگو کرد. ارتقاء همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی، حمل و نقل و همکاری منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم از محور‌های گفتگوی وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات ترکمنستان بود.

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان هستیم
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری