Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احمد توصیفیان» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد دادخواست کاری در مراجع حل اختلاف و هیات های تشخیص دایره حقوقی واحدهای تابعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان(ادارات تابعه) بررسی و منجر به صدور رای و یا تجدیدنظر خواهی شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد دادخواست سه هزار و ۲۷۲ مورد منجر به صدور رای از سوی هیات‌های تشخیص شده و ۷۷۱ دادخواست تجدید نظر خواهی نیز به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های همدان و ملایر ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، به استناد ماده ۱۵۷ قانون کار، هر گونه اختلاف بین کارفرما و کارگر یا کارآموز ناشی از اجرای قانون و مقررات کار، قرارداد کارآموزی، ‌موافقت ‌نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته ‌جمعی کار باید در مراجع حقوقی مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: این گونه اختلافات در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا نمایندگان آنها در ‌شورای اسلامی کار و انجمن صنفی کارگران و کارفرما حل و ‌فصل می شود و در صورت عدم سازش از طریق هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف مورد رسیدگی قرار می گیرد.

توصیفیان با اشاره به اینکه ۷۳۱ مورد معادل ۲۲.۵ درصد آرا منجر به سازش شده است، اظهار داشت: در این مدت بیشترین آرای صادره با هزار و ۲۹۹ مورد مربوط به هیات های تشخیص شهرستان همدان  و کمترین مورد با ۲۴ رای مربوط به شهرستان فامنین بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد ۶۳۸ رای نیز توسط هیات های حل اختلاف مستقر در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان های همدان و ملایر صادر شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تمامی کارفرمایان و کارگران تابع قانون کار هستند و باید اختلاف‌ها و دعاوی به وجود آمده را بر اساس ساز و کار تعیین شده در مفاد قانون کار حل و فصل کنند.

توصیفیان افزود: رویکرد محوری در جریان رسیدگی به این پرونده ها، حل و فصل اختلافات کارگران و کار فرمایان بر اساس مصالحه و سازش است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه ۴۶ مورد اعتبار نامه مراجع حل اختلاف طی 9 ماه نخست امسال در این استان پیگیری و صادر شده است، اظهار داشت: طی این مدت ۶۰ مورد درخواست متقاضیان اخذ صلاحیت شرکت های خدماتی نیز در کمیته تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

برچسب‌ها کارفرما کارگر شهر همدان اداره کل تعاون کار و امور اجتماعی استان همدان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارفرما کارگر شهر همدان کارفرما کارگر شهر همدان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی استان همدان تعاون کار و رفاه اجتماعی حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که پس از پایان تعطیلات نوروز در اولین جلسه کمیسیون اجتماعی جزئیات لایحه افزایش تعطیلات پایان هفته و کاهش ساعت کاری کارکنان را مجدد بررسی خواهیم کرد. - اخبار سیاسی -

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری کارکنان و افزایش تعطیلات پایان هفته، گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستورکار نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه 20 اسفند ماه) قرار داشت که نمایندگان در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات لایحه مذکور با اکثریت آرا موافقت کردند.

وی افزود: با نظر رئیس مجلس این لایحه دو شوری شد یعنی اینکه  برای بررسی جزئیات مجدداً به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره جزئیات این لایحه ، گفت: این لایحه مربوط به افزایش تعطیلات پایان هفته به 2 روز و همچنین کاهش ساعت کاری کارکنان از 44 ساعت به 40 ساعت در هفته و همچنین مسئله مربوط به دو روز تعطیلی یعنی پنج‌شنبه و جمعه یا جمعه و شنبه است.

گودرزی بیان کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی با توجه به اهمیت موضوع پس از پایان تعطیلات نوروز در اولین جلسه مجدداً جزییات لایحه مذکور را بررسی کرده و گزارش نهایی جهت بررسی در جلسه علنی به هیئت رئیسه ارائه می‌شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • مرتضوی: افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین اعمال می‌شود +فیلم
  • بیش از ۸ هزار عنوان شغلی در کرمانشاه سخت و زیان آور شناخته شد
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید
  • هدف وزارت کار برای جهش ۲۰درصدی تولید صنایع بزرگ
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس
  • استقبال از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در کردستان ۶۵ درصدی شد
  • حاکمیت در بیان تولید نباید بترسد