Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در مکاتبه ای با استانداران سراسر کشور، بر الگوبرداری از اقدام عملیاتی استان سمنان در زمینه رفع موانع تولید تاکید کرد تا زمینه احیای واحدهای راکد و تحت تملک شبکه بانکی و همچنین افزایش ظرفیت تولید و ایجاد فرصت های شغلی جدید مهیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی استان سمنان نیز الگویی برای هم اندیشی در کشور است، یاد آور شد: نشست های رفع موانع تولید که با حضور دادستان، بانکها و بخش خصوصی و دولتی استان سمنان نمونه ای در کشور شده است که باید ادامه داشته باشد و روحیه رفع موانع تولید در همه ارکان توسعه یابد.

استاندار سمنان به هدفگذاری رشد اقتصادی ۸.۶ درصدی استان سمنان اشاره و اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پرچمدار زمینه‌سازی برای تحقق رشد اقتصادی تعیین شده است.

تمام ارکان استان سمنان در خدمت تولید قرار گیرد

هاشمی با بیان اینکه تمام ارکان باید رفع موانع تولیدکنندگان را در دستور کار خود قرار دهند، ابراز داشت: تولیدکننده باید فقط دغدغه تولید داشته باشد، سرمایه گذاران نباید پشت در اتاق مدیران منتظر بمانند و این دستور اداری است، این مورد تاکنون در استان سمنان گزارش نشده است و مدیران پیگیر مسائل تولیدکنندگان هستند.

وی بیان کرد: به عنوان استاندار سمنان بارها اعلام کرده ام که نوکر مردم و سرمایه گذار هستم و بر اساس همین راهبرد تاکنون ٢٢ واحد تولیدی راکد به فعالیت در استان سمنان بازگشت.

استاندار سمنان گفت: دولت تغییر کرده است و روحیه فعالان بخش های دولتی و خصوصی باید به سمت فعالیت جهادی برای رونق اقتصادی تعیین شده در شعار مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۰ هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کار و فعالیت کارخانه ها برقرار باشد، امنیت برقرار می ماند و آسیبهای اجتماعی نیز کاهش می یابد، افزود: در بازفعال کردن واحدهای تولیدی بانک‌ها همکاری ویژه باید داشته باشند.

در این نشست با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی استان سمنان، درباره اصلاح منابع آماری، نواقص آمار گمرک، ضرورت تسریع درپاسخگویی بخش دولتی به سرمایه‌گذاران، کاهش روند پیچیده اداری در بخش تولیدی، و مشکلات سامانه جامع تجارت، مباحثی مطرح شد.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه صادرات تولید داخلی توسعه اقتصادی گمرک جمهوری اسلامی ایران سیدمحمدرضا هاشمی سرمایه گذاری پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی تولید و رونق اشتغال استان سمنان ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سمنان وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه صادرات تولید داخلی توسعه اقتصادی گمرک جمهوری اسلامی ایران سیدمحمدرضا هاشمی سرمایه گذاری رفع موانع تولید استان سمنان بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جهادکشاورزی: زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست

 محمدعلی نیکبخت روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نهالستان منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در جمع خبرنگاران افزود: بیش از یکسال از آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نمی‌گذرد که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی و هماهنگ کننده، در نخستین سال اجرای این طرح بزرگ راهبردی، همه زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: استقبال بی‌نظیر مردم و سازمان‌های مردم نهاد، پایبندی به مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی، مشارکت فعال نهادها ‌و دستگاه‌های اجرایی و نظامی، تاکیدهای اثربخش رهبر معظم انقلاب و پیگیری مجدانه رییس‌جمهور در کنار بسترهای لازم در تولید انبوه نهال، افق روشنی از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در مدت چهار سال را پیش چشم فعالان و علاقمندان محیط‌زیست گشوده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: بازگشت به چرخه تولید نهالستان‌های راکد و به‌کارگیری ظرفیت کامل تولید نهال در واحدهای نیمه فعال، اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان و تبدیل خانه‌های روستایی به مزرعه کشت نهال، نهضت تولید نهال در کشور را با بیش از۲۵۰ میلیون اصله فراهم کرده است.

وی افزود: تعهد استان سمنان با توجه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال ۱۰ میلیون و سالی ۲ و نیم میلیون است که در سال نخست بیش از سه میلیون نهال تولید و با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی در زمستان گذشته غرس شد.

نیکبخت اضافه کرد: وزارت جهادکشاورزی همه امکانات خود را برای اجرای این طرح به کار گرفته تا علاوه بر توسعه فضای سبز کشور، از دیگر مواهب آن در جلوگیری از فرسایش خاک، احیای جنگل، ترمیم سفره آب‌های زیرزمینی، پالایش هوا، زراعت چوب و دیگر آثار زیست محیطی و اجتماعی طرح در اقلیم خشک و نیمه خشک ایران بهره‌برداری کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، امروز -پنجشنبه- وارد سمنان شد.

حضور در نشست شورای اداری، نشست با نخبگان، بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مصوب و تکمیل‌شده سفر اول دولت سیزدهم به استان، از برنامه‌های رییس جمهور در شهر سمنان بود.

دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سفر دولت سیزدهم به استان، بارقه های امید را تقویت کرد
  • وزیر جهادکشاورزی: زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شوند
  • راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان