Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@04:37:52 GMT

ایجاد سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۴۵۱۸

ایجاد سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور مالیاتی، هادی خانی با اشاره به راه اندازی «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو»، اظهار کرد: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت می توانند با ورود به سامانه مزبور، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند.

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو هم اکنون در استان سمنان به صورت پایلوت اجرا شده و در هفته‌های آتی در سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ایجاد این سامانه، امکان پرداخت الکترونیکی مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک از طریق پنجره واحد مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir میسر شده است.

خانی تصریح کرد: این اقدام در راستای اجرای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰.۰۳.۰۲ که از تاریخ ۱۴۰۰.۱۰.۱۳ لازم الاجرا شده، صورت گرفته است و بر همین اساس، سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو» کرده که این خدمت، شرایطی را فراهم می سازد تا شهروندان بتوانند پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک و به صورت الکترونیکی مالیات خود را پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتور سیکلت با ورود به سامانه مزبور، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند و در صورتی که انتقال دهندگان از پرداخت مالیات استنکاف کنند، در هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی، از ارایه خدمات به ایشان و یا انتقال سند جلوگیری می شود.

کد خبر 5400189

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی مالیات مالیات نقل و انتقال خودرو رستم قاسمی نهضت ملی مسکن سید احسان خاندوزی 21 سوال از بودجه گمرک ایران بانک مرکزی ایران قانون جهش تولید مسکن صادرات غیرنفتی قیمت خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی وزارت راه و شهرسازی مرکز مدیریت راه های کشور صنعت خودروسازی تعویض پلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۴۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

استاندار تهران با اشاره به اینکه مالیات، رشد حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، گفت: شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا فخاری در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

وی افزود: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، خاطرنشان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کردها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

فخاری در ادامه بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار پرداخت نشدن مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و گفت: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

منبع: فارس

کد خبر 746925

دیگر خبرها

  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد
  • پرداخت مالیات بر ارث، الكترونیكی شد
  • شرایط پرداخت مالیات بر ارث و قوانین جدید
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • پرداخت ۵۰ درصد از مالیات از یک درصد مودیان
  • آیت‌ الله سبحانی: مرد باید ببیند پول مالیات کجا خرج می‌شود