Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت ژاپنی سوجیتز پس از اینکه کارمندان آن با نقض تحریم‌های آمریکا به طور مخفیانه کالای ایرانی خریداری کردند، با جریمه‌ای چند میلیون دلاری از سوی مقامات واشنگتن مواجه شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی جی تی آر، شرکت ژاپنی سوجیتز پس از اینکه کارمندان آن با نقض تحریم‌های آمریکا به طور مخفیانه کالای ایرانی خریداری کردند، با جریمه‌ای چند میلیون دلاری از سوی مقامات واشنگتن مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت تابعه سوجیتز در هنگ کنگ با پرداخت 5.2 میلیون دلار موافقت کرد تا اتهامات مطرح شده از سوی آژانس مجری تحریم‌های ایالات متحده یعنی دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) را حل و فصل کند.

دفتر کنترل دارایی های خارجی این شرکت را متهم به انجام پرداخت‌هایی برای محصولات ایرانی پُلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)  از طریق موسسات مالی ایالات متحده شده است. این ماده در تولید پلاستیک استفاده می شود.

10 شرکت روسی به علت تجارت با ایران تحت تحریم آمریکا هستندافزایش چشمگیر صادرات نفت ایران در نخستین ماه 2021 با وجود تحریم آمریکا

در اطلاعیه منتشر شده توسط اوفک در تاریخ 11 ژانویه آمده است که "کارکنانی که برخلاف سیاست ها و رویه های این شرکت (ژاپنی) عمل کرده‌اند" 64000 تن پلی اتیلن ایرانی با چگالی بالا را از یک تامین کننده ناشناس در تایلند خریداری کردند که سپس برای خریداران سوجیتز در چین ارسال شد.

سوجیتز که در بورس اوراق بهادار توکیو فهرست شده است، یک غول تجاری است که در تامین مالی، تولید و توسعه پروژه‌ها نیز مشارکت دارد.

بر اساس اطلاعیه  اوفک، بین سال‌های 2016 و 2018 سوجیتز 75.6 میلیون دلار از بانک هنگ‌کنگ خود به بانک تامین‌کننده در تایلند جهت پرداخت هزینه این کالاها انتقال داده است. نام هیچ یک از مؤسسات مالی در این سند ذکر نشده است.

طبق این اطلاعیه، کارمندان ناشناس سوجیتز که مسئول فعالیت تجاری هستند، منشأ ایرانی کالا را هنگام انجام حواله‌ها، علیرغم اینکه «به صراحت و مکرر توصیه شده بود که نمی‌توانند در ارتباط با معاملات تجاری مرتبط با ایران» پرداخت‌های دلاری انجام دهند، پنهان کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا تحریم های ایران آمریکا تحریم های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • پل ژاپنی که به خاطر برج هایش معروف است(عکس)