Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی عملکرد ۹ ماهه وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل هوایی از رشد ۲۳۳ درصدی پروازهای بین‌المللی نسبت به سال ۹۹ خبر می‌دهد.

به گزارش ایران آنلاین،وزارت راه و شهرسازی آمار عملکرد ۹ ماهه خود در سال جاری در مدهای مختلف حمل‌ونقل را منتشر کرده است.  عملکرد ۹ ماهه این وزارتخانه در بخش حمل‌ونقل هوایی بر اساس داده‌ها و اطلاعات منتشر شده توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به شرح زیر است:

تعداد نشست و برخاست در ۹ ماهه سال جاری به ترتیب در پروازهای داخلی  ۲۳۵ هزار و در پروازهای بین‌الملی ۹ هزار پرواز بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۱۸۶ هزار فروند و بین‌المللی ۲۷۰۰  فروند) به ترتیب ۲۶ و ۲۳۳ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه وزارت راه و شهرسازی برای ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نیز به ترتیب ۲۳۶ هزار و ۸ هزار پرواز بوده که درصد انطباق با برنامه به ترتیب ۱۰۰ و ۱۰۹ درصد است.

میزان اعزام و پذیرش مسافر در پرواز‌های داخلی و بین‌المللی در ۹ ماهه سال جاری به ترتیب ۲۰ میلیون و ۹۲ هزار نفر و ۹۵۴ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۱۶ میلیون و ۷۲۰ هزار نفر و بین‌المللی ۱۳۸ هزار نفر) به ترتیب ۲۰ درصد و ۵۹۱ درصد افزایش داشته است. برنامه وزارت راه و شهرسازی برای ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نیز به ترتبیت ۱۹ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۸۶۹ هزار مسافر بوده که درصد انطباق با برنامه به ترتیب ۱۰۴ و ۱۱۰ درصد است.

تعداد پرواز های عبوری از فراز کشور در ۹ ماهه سال جاری ۱۱۵ هزار پرواز بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( ۷۷ هزار فروند) ۴۹ درصد افزایش داشته است. برنامه وزارت راه و شهرسازی برای ۹ ماهه سال جاری ۱۱۰ هزار پرواز بوده که درصد انطباق با برنامه ۱۰۴ درصد است.

همچنین بررسی عملکرد ۴۲ ساله وزارت راه و شهرسازی در حوزه هوانوردی نشان می‌دهد که تعداد ناوگان فعال هوایی کشور از ۲۵ فروند در سال ۱۳۵۷، به ۱۴۷ فروند در سال ۱۳۹۹ رسیده و ۶ برابر شده است. جابه‌جایی مسافر هوایی داخلی در سال ۱۳۵۷، ۳ میلیون نفر بوده که در سال ۱۳۹۹ این تعداد با ۴۰۰ درصد رشد به ۱۲ میلیون نفر رسیده است. تعداد جابه‌جایی مسافر بین‌المللی در این دو سال یکسان و به میزان یک میلیون نفر بوده است. تعداد پروازهای عبوری از آسمان کشور نیز از ۳۱ هزار پرواز در سال ۱۳۵۷ به ۱۰۸ هزار پرواز در سال ۱۳۹۹ رسیده و سه برابر شده است. این در حالی است که سال گذشته صنعت هوانوردی به دلیل شیوع کرونا بدترین سال در ۳۰ سال اخیر را تجربه کرد و در سال جاری، حتی آمار ۹ ماهه نیز از آمار کل سال ۱۳۹۹ بیشتر است.

در حال حاضر، ۱۶۱ فروند هواپیما و ۲۴ هزار و ۳۳۱ صندلی در ناوگان هوایی کشور فعال است. تعداد فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز ۶۱ فرودگاه است که از این تعداد ۲۶ فرودگاه بین‌المللی، ۲۷ فرودگاه مرز هوایی و ۷ فرودگاه داخلی هستند. در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، ۱۰/۸ درصد از کل جابه‌جایی مسافر داخلی بر عهده بخش هوایی بوده است.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی هزار پرواز بوده ۹ ماهه سال جاری ۹ ماهه سال بین المللی سال گذشته سال ۱۳۹۹ هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه شرکت های هواپیمایی بین المللی به رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از العربیه، حمله گسترده پهپادی و موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی موجب شد تا بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در پرواز به مناطق اشغالی فلسطین تجدید نظر کنند. در این بین شرکت هواپیمایی امارات تعدادی از پروازهای خود به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد و شرکت هواپیمایی اتحاد نیز پروازهای خود به تل آویو و امان، پایتخت اردن، را نیز به طور کامل لغو کرده است.

شرکت هواپیمایی فلای دبی امارات نیز اعلام کرده که به خاطر ممنوعیت پرواز در آسمان سرزمین‌های اشغالی، تعدادی از پروازهایش لغو شده اند.

از آنجا که تعدادی از کشورهای عربی همسایه سرزمین‌های اشغالی نیز اقدام به بستن آسمان خود کردند، اتفاق مشابهی نیز در لبنان، مصر و کویت رخ داده است.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان نیز اعلام کرده پروازهایش به تل آویو، امان، بیروت، و اربیل را حداقل تا پایان روز دوشنبه لغو کرده است و برای برقراری مجدد پروازها تصمیم گیری خواهد کرد.

در کنار لوفت‌هانزا، شرکت‌های هواپیمایی سوئیس و اتریش نیز اعلام کرده اند که تا اطلاع ثانوی از پرواز در آسمان رژیم صهیونیستی خودد داری خواهند کرد و مشخص نیست چه زمانی از پروازها سر گیری خواهد شد.

کد خبر 6078574 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • رشد ۶۱ درصدی درآمد گمرکات استان فارس در سال ۱۴۰۲
  • کاهش ۴۳ درصدی تصادفات نوروز امسال در مقایسه با پارسال در خوزستان
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • ضربه شرکت های هواپیمایی بین المللی به رژیم صهیونیستی
  • انجام بیش از ۴۳ هزار ماموریت اورژانس در سال ۱۴۰۲
  • زمین‌گیرشدن هواپیماهای مسافربری رژیم صهیونیستی
  • اطلاعیه فرودگاه‌های کشور درباره کنسلی و لغو پروازها
  • کدام پرواز‌های بین‌المللی کنسل شدند؟
  • کدام پروازهای بین‌المللی کنسل شدند؟
  • ثبت بیش از ۲۰۴ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری