Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@15:26:24 GMT

رونمایی از انسولین قلمی گلارژین در کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۴۸۵۴

رونمایی از انسولین قلمی گلارژین در کشور

یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی نظرآباد که با سرمایه‌گذاری ۱۲۶ میلیون یورویی یک شرکت آلمای احداث و راه‌اندازی شده است، با حمایت ۵۰ میلیارد تومانی (وام بانکی سرمایه در گردش) صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید انسولین قلمی(گلارژین) در کشور شد.

به گزارش ایسنا، زهره افسرطلا، قائم‌ مقام مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، در مورد محصول انسولین قلمی این شرکت که محصول نهایی آن رونمایی شد، ضمن تقدیر از صندوق نوآوری و شکوفایی بابت حمایت از این شرکت در راستای تولید این محصول، گفت: شرکت ما با آگاهی از ارزبری واردات انسولین و نیز روند روبه رشد آمار دیابت در کشور، تولید ماده اولیه انسولین را برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه از سل لاین تا محصول نهایی به منظور تامین نیاز بازار داخلی  و خودکفایی ملی در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: فاز یک این پروژه شامل محصولاتی مانند انسولین آنالوگ(قلمی) و انسانی و سایر محصولات بایوسیمیلار است که علاوه بر اینکه برای بیماران مبتلا به دیابت استفاده می‌شود، برای درمان سرطان و بیماری‌های خاص نیز کاربرد دارد. ماده اولیه محصول انسولین برای اولین بار در ایران و خاورمیانه در این شرکت با انتقال تکنولوژی از شرکت آلمانی تولید خواهد شد که این امر در نوع خود منحصربه‌فرد است و با تولید این محصول ایران به جمع پنج کشور تولیدکننده انسولین آنالوگ در جهان می‌پیوندد.

افسرطلا ادامه داد: اجرای این طرح در ارتباط با موارد عمومی همچون نقش بخش خصوصی در افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، کمک به ایجاد اشتغال، کمک به توسعه اقتصادی – اجتماعی منطقه، کاهش واردات و مشارکت در دستیابی به اهداف کلان موردنظر مدیریت سیاسی کشور است.

قائم‌مقام مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: با توجه به افزایش سالانه میزان بیماری دیابت در کشور که در این راستا سالانه حدودا ۳۰۰ میلیون یورو صرف واردات انسولین به کشور شده است، با راه‌اندازی فاز یک انسولین قلمی(گلارژین) در کشور، شاهد صرفه‌جویی ارزی حداقل به میزان ۳۰ درصد خواهیم بود.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، افسرطلا در ادامه همه دستگاه‌ها و تجهیزات این شرکت برای تولید محصولات خود را مطابق با استانداردهای اروپایی GMP اعلام کرد و افزود: با این استاندارد می‌توانیم به راحتی به اروپا صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان شرکت تولیدی – تجاری با اخذ مجوز از سازمان سرمایه‌گذاری‌ها و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران شروع به فعالیت کرده است، خاطرنشان کرد: این شرکت داروسازی بزرگترین زیرساخت تولید داروهای بیوتکنولوژی در خاورمیانه با مساحتی در حدود پنج هکتار را در اختیار دارد که با سرمایه‌گذاری ۱۲۶ میلیون یورویی شرکت آلمانی احداث و راه‌اندازی شده است.

قائم‌مقام مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان یادآور شد: هم‌اکنون حدود ۳۰۰ نفر در سایت تولیدی شرکت در نظرآباد مشغول به کار هستند که با افتتاح کامل فاز یک تولید انسولین قلمی، این تعداد به ۵۰۰ نفر می‌رسد و در آینده نزدیک با افتتاح فاز دوم و فازهای توسعه‌ای شرکت، امکان اشتغالزایی برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انسولین انسولین قلمی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان انسولین قلمی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پولیش رنگ نانویی در شرکت‌های تامین‌کننده قطعات خودرو

مدیر گروه مواد یکی از شرکت‌های فناور از فروش مایع پولیش نانویی این شرکت به یکی از شرکت‌های تامین‌کننده قطعات خودرو خبر داد و گفت: هدف‌گذاری ما تولید این ماده برای شهروندان است تا بتوانند در مواقع نیاز از این ماده برای پولیش خودروی خود استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، محمود خرمی در این باره گفت: سال گذشته یکی از شرکت‌های تولیدکننده قطعات سپر خودرو، از مایع پولیش نانویی در فرآیند تولید خود استفاده کرد. در حال حاضر به دنبال افزایش دامنه کاربرد این محصول در بخش‌های مختلف خودروسازی هستیم.

وی اضافه کرد: در این راستا با چند شرکت حوزه رنگ نیز مذاکره داشتیم تا این مایع پولیش در سبد محصولات شرکت‌های تولیدکننده رنگ قرار گیرد و از طریق آنها وارد بازار شود.

خرمی افزود: ظرفیت فعلی ما ۱۰۰ کیلوگرم در روز است که فعلا بر اساس سفارش‌های دریافتی کار می‌کنیم، ولی امیدواریم با بازاریابی‌های انجام شده بتوانیم تمام ظرفیت را برای تولید به‌کار بگیریم.

مدیرگروه مواد این شرکت، اظهار کرد: یکی از اهداف‌ ما این است که مایع پولیش را در بسته‌های ۱۰۰ گرمی برای مصرف‌کنندگان خُرد به بازار عرضه کنیم به طوری که هر فردی که خودرویی دارد، یک بطری از این محصول را در دسترس داشته باشد تا بتواند بدنه خودرو را به سادگی پولیش دهد.

وی خاطر نشان کرد: این محصول یک ماده ترکیبی شامل امولسیون آب و روغن به همراه نانوذرات ساینده آلومینا است که برای ایجاد براقیت مناسب برای بدنه خودرو به این فرمولاسیون اضافه می‌شود. کنترل توزیع اندازه ذرات و اندازه بلورها در مقیاس نانویی و مشخصات شیمیایی امولسیون اهمیت زیادی در نتیجه نهایی دارد.

به نقل از  ستاد نانو، خرمی تاکید کرد: ما موفق به توسعه این فناوری شدیم و در حال حاضر این محصول به تولید انبوه رسیده است. نانوذرات مورد استفاده در این محصول توسط یک شرکت ایرانی تولید می‌شود، هر چند که طراحی فرآیند تولید نانوذرات توسط محققان این شرکت انجام می‌شود.

این محصول علاوه بر خودروسازی، در حوزه‌هایی نظیر یخچال‌سازی، تولید لوازم خانگی و همچنین مشاغلی نظیر صافکاری قابل کاربرد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت ربات‌های صنعتی هوشمند برای خطوط تولیدی
  • حرکت به سمت تولید ناب؛ راهبرد اصلی شرکت زامیاد در سال ۱۴۰۳/ معرفی دو محصول جدید زامیاد به بازار
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمد
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمده است
  • تولید ماده ضدرسوب ایرانی با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی
  • افزایش عمر موتور خودروها با تولید محصول ضد رسوب ایرانی
  • تولید دستگاه طیف‌سنج نوری برای تعیین غلظت مواد محلول در آب
  • موفقیت متخصصان ایرانی در مسیر تولید خوارک دام، طیور و آبزیان
  • بهره‌برداری از پولیش رنگ نانویی در شرکت‌های تامین‌کننده قطعات خودرو
  • استفاده از پولیش رنگ نانویی در قطعات خودرو