Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد آیینی روز شنبه در نشست بازآفرینی شهری استان کردستان اظهار داشت: رفع تبعیض و تحقق عدالت اجتماعی در این مناطق و محلات ضرورت بیشتری دارد و هیچ راه دیگری جز کمک گرفتن از مردم در کنار دستگاه‌های مرتبط برای حل مشکلات مناطق کم‌تر برخوردار نداریم.

وی با اشاره به اینکه برنامه منسجمی برای توسعه و تحول اجتماع محور تدوین شده که ۲ هزار و ۲۰ محله را در کشور احصا کردیم افزود: این محلات به پهنه‌های متجانس تقسیم بندی شده که از طریق این سامانه مسوولانی با نام شهردار نیازمندی‌ها و نیازهای این محلات را به ما انتقال می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیینی یادآور شد:‌ مراکزی که در این محلات به بررسی می‌پردازند بخش‌های معیشت، بهداشت و اشتغال را تحت پوشش قرار می‌دهند و بستر را برای انجام کارهای زیربنایی آماده می‌کنند.

وی اضافه کرد: آنچه موجب می‌شود مهاجرت صورت گیرد عدم توجه به شرایط مالی مردم جامعه در تفکیک ها است بنابراین باید متراژ زیربنای خانه‌ها پایین تر لحاظ شود تا مردم بتوانند خانه بسازند.

آیینی تاکید کرد: اینکه جوان خانه کوچک حتی ۳۰ متری داشته باشد بهتر از این است تا به دلیل نبود خانه و سرپناه ازدواج نکند.

وی اظهار داشت:۴۰۰ میلیارد تومان برای توزیع قیر در استان‌ها در نظر گرفته شده که ۲۰۰ میلیارد تومان آن میان استانها توزیع شده و در مرحله بعدی استانهایی که توان جذب بیشتری داشته باشند میزان بیشتری به آنها اختصاص داده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه شرایط مناطق ناکارآمد موجب شده در هر زلزله‌ای جان مردم این مناطق به خطر بیافتد تاکید کرد: جان انسان‌ها در این مناطق در خطر است و در مقابل آنها مسوول هستیم.  

وی یادآور شد: در مناطق اهل سنت کمتر از تسهیلات بافت فرسوده استفاده شده است بنابراین روحانیون مردم را ترغیب کنند از این تسهیلات استفاده کنند.

 استاندار کردستان هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه ساماندهی مناطق ناکارآمد بسیار حائز اهمیت است کمیته‌ای برای بررسی میزان عمل دستگاه‌ها به تهعدات خود تشکیل می‌شود.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه نباید در این حوزه صرفا متکی به شرکت بازآفرینی شهری باشیم افزود: نایسر به عنوان یکی از نقاط پرجمعیت و بسیار محروم در این نشست مطرح شد اما این نگرانی برای سایر نقاط و محلات محروم و ناکارآمد وجود دارد و از آنها هم غفلت نمی‌شود.

وی ادامه داد: این توقع در مورد دستگاه‌هایی که در برش کشوری برای آنها سهمیه‌ای به منظور ساماندهی این نقاط در نظر گرفته شده وجود دارد که سهم قابل توجه و مناسبی برای استان در نظر بگیرند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: زمین برای ساخت و ساز غیرمجاز در ناحیه منفصل شهری نایسر به راحتی و ارزان پیدا می‌شود اما برای ساخت مراکز خدماتی و آموزشی ما با کمبود زمین روبرو می‌شویم.

بهرام نصرالهی‌زاده با بیان اینکه سرعت خدمات رسانی با سرعت رشد جمعیت برابر نیست افزود: رشد جمعیتی در نایسر حدود ۶ درصد است در حالیکه در سنندج ۲ درصد است و این منطقه در آینده با مشکلات نایسر بیشتری مواجه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه ۵۳۶ هزار نفر برابر با ۳۰ درصد جمعیت استان در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند اظهار داشت: ۲۳۰ هزار نفر در سنندج برابر با ۲۴ درصد جمعیت این شهر در بافت ناکارآمد زندگی می‌کنند.

عرفان مرادی با بیان اینکه ۲۴ میلیارد تومان امسال به استان اختصاص داده شده است اضافه کرد: ظرفیت استان در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد است که سالانه باید سه هزار و ۷۰ واحد بازسازی و نوسازی شود که نیاز به تسهیلات است.

 در این نشست چهار تفاهم نامه بین مدیرکل راه و شهرسازی و شهرداری سقز امضا شد که این شهرداری برای ارائه پروانه ساخت و ساز در مناطق کم برخوردار هزینه‌ای دریافت نکد و در قبال آن راه و شهرسازی خدماتی به شهرداری ارائه دهد.

استان کردستان بر اساس آمار سال‌های ۹۰ تا ۹۵ پنجمین نرخ جمعیت رشد شهری در کشور را دارد و ۵۱ درصد از جمعیت استان در ۲۷.۹ درصد  سطح شهرها زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها اسماعیل زارعی کوشا کردستان وزارت راه و شهرسازی سنندج استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل زارعی کوشا کردستان وزارت راه و شهرسازی اسماعیل زارعی کوشا کردستان وزارت راه و شهرسازی سنندج استانداری کردستان راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان شهر اصفهان گفت: حیات طیبه، پاک و مطهر در خودنمایی نیست بلکه در اخلاص و پاکی است، اگر برای خدا کار کرده و دنبال مقام نباشیم، اتفافات بزرگی ابتدا برای خودمان خواهد افتاد، سپس شاهد اثرگذاری آن خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در مراسم آئین تکریم و معارفه چند تن از مدیران شهرداری اظهار کرد: زودتر از آن که فکر کنیم دیر می‌شود، سرلوحه و جلودار ابراز رضایتمندی مردم مدیریت شهری است که با تمام ارکان زندگی مردم سروکار دارد.

وی با اشاره به اهمیت اخلاص در خدمت‌رسانی مدیران افزود: اخلاص خون شهید زاهدی کاری کرد که پس از آن عملیاتی انجام شد و دنیا را مبهوت خود کرد، عملیاتی که زودتر اطلاع‌رسانی شد، اما آسیب جدی وارد کرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان شهر اصفهان با بیان اینکه حیات طیبه، پاک و مطهر در خودنمایی نیست بلکه در اخلاص و پاکی است، گفت: اگر برای خدا کار کرده و دنبال مقام نباشیم اتفاقات بزرگی ابتدا برای خودمان خواهد افتاد، سپس شاهد اثرگذاری آن خواهیم بود.

نادرالاصلی با تاکید بر اهمیت امیدآفرینی در جامعه، تصریح کرد: کارهای خوب را خوب انجام دهید و خوب به مردم نشان دهید، به خاطر خدا تبلیغ کنید، امروز افتخار می‌کنیم که عملیات پروژه مترو با تمام قصه‌ها با چندین میلیارد بودجه در این دوره پیگیری شد.

وی با بیان اینکه توقع داریم تا مردم که به‌عنوان صاحب و ارباب ما هستند دیده شوند، ادامه داد: این اقدام به دست مدیران در حوزه مناطق کم‌برخوردار و سایر حوزه‌ها و دستگاه‌ها می‌تواند خود را نشان دهد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان شهر اصفهان با بیان اینکه حدود سه سال گذشته مجموعه مدیریت شهری اتفاقات خوبی رقم زد، اما مردم ما بیشتر از این حق دارند، گفت: به‌عنوان کسانی که می‌توانیم امیدآفرین برای مردم باشیم وظیفه سختی داریم، خداوند به شما مدال افتخار داده است و حتماً رضایت خدا را به همراه دارد، اما باید تلاش بیشتری انجام شود.

کد خبر 747909

دیگر خبرها

  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان