Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: حدود ۳۰ درصد علت وقوع حوادث رانندگی شهر تهران مربوط به سرعت‌های غیرمجاز و سبقت است.

خبرگزاری میزان _ باشگاه خبرنگاران نوشت: سرهنگ احسان مومنی در رابطه با تخلفات رانندگی گفت: یکی از تخلفات شایعی که رانندگان مرتکب آن می‌شوند، حرکت با سرعت غیرمجاز و سبقت است، رانندگان زمانی که در یک ترافیک سنگینی حرکت می‌کنند، به محض رها شدن از ترافیک یا ورود به خیابان‌های خلوت، اقدام به سرعت زیاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، رانندگان متاسفانه با این کار خودشان قصد دارند آن زمانی را که در ترافیک مانده‌اند را جبران کنند و با همین طرز فکر و حرکت‌های خطرناک، راننده در صورت مواجه شدن با خطر نمی‌تواند تصمیم گیری کند و قادر به کنترل وسیله نقلیه نیست و اتفاق بدی را رقم خواهد زد.

سرهنگ مومنی گفت: بنابر آماری که ما داریم، حدود ۳۰ درصد علت وقوع حوادث رانندگی شهر تهران مربوط به سرعت‌های غیرمجاز و سبقت است، رانندگان موظف‌اند با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت و آن را تنظیم کنند، در محور‌های بزرگراهی حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است البته مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران و امام علی حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر است.

به گفته رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، در خیابان‌های اصلی حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر، خیابان‌های فرعی ۵۰ کیلومتر و کوچه‌ها و میادین ۳۰ کیلومتر بر ساعت است، طبیعتا رانندگانی که تخلف کنند، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد و ۱۰ نمره منفی به آن فرد تعلق می‌گیرد و ۱۵ نمره منفی هم برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته می‌شود.

سرهنگ مومنی گفت: در صورتی که رانندگان دو تخلف همزمان یعنی سرعت غیرمجاز و سبقت داشته باشند، وسیله نقلیه آن‌ها به مدت ۷۲ ساعت به پارکینگ منتقل خواهند شد، به رانندگان عزیز توصیه می‌کنیم که قوانین را به خوبی رعایت کنند و برای زودتر رسیدن دست به انجام هرکاری نزنند.

همچنین سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا گفته بود که دوربین‌های معابر در رصد همکاران هستند و برابر قانون احضار می‌کنیم و وسیله توقیف می‌شود، رانندگان پرخطر رابه مقام قضایی معرفی می‌کنیم، زیرا برخی از آن‌ها اصلا تعادل جسمی ندارند البته از چنین رانندگانی تست اعتیاد و الکل هم گرفته خواهد شد و توصیه ما به رانندگان این است که قوانین را رعایت و از سرعت مطمئنه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: عجیب و غریب‌ترین تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در جهان؛ از خطر تف کردن لاما تا تپه نابینا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: تصادف راهنمایی و رانندگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تصادف راهنمایی و رانندگی غیرمجاز و سبقت حداکثر سرعت پلیس راهور خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه

مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، درباره وضعیت آسفالت‌ریزی معابر در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: برای سال جاری ظرفیت تولید آسفالت در شهرداری تهران ۲ میلیون تن خواهد بود اما فعلا برنامه‌ تامین و توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن همانند سال ۱۴۰۲ را در نظر داریم.

او با اشاره به اینکه رکورد آسفالت‌ریزی در سال ۱۴۰۲ شکسته شد و دیگر به دنبال رکورد زنی نیستیم، ادامه داد: توان تولید مدیریت شهری برای تامین و توزیع آسفالت به حد مطلوبی رسید و به دنبال توزیع عادلانه و با کیفیت آسفالت در مناطق ۲۲گانه و بزرگراه‌ها هستیم.

صداقتی با بیان اینکه برای فروردین ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی تامین ۷۵ هزار تن آسفالت را کرده‌ بودیم، افزود: خوشبختانه در فروردین ۳۷ درصد مازاد بر برنامه تامین و توزیع آسفالت صورت گرفت و ۱۰۳ هزار تن آسفالت تولید شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تامین و تولید آسفالت در فروردین ۱۴۰۲ نیز ۷۷ هزار تن بوده است و این نشان می‌دهد که آمار تولید آسفالت در سال جاری در همین ماه اول افزایش خوبی داشته است.

او با اشاره به اینکه برنامه تامین و توزیع آسفالت در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است، گفت: در نهایت تولید تجمیعی آسفالت در سال گذشته یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن بود که از برنامه هم عبور کردیم.

کد خبر 846343 برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهردارى تهران آسفالت

دیگر خبرها

  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • جزئیات تغییرات طرح ترافیک جدید در پایتخت/ طرح «زوج و فرد» حذف می شود؟
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید