Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه  فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه تیراندازی یکی از عوامل ناامن کننده جامعه است، گفت: در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم برخورد با جرم تیراندازی در کرمانشاه و با همکاری دستگاه قضایی تشدید می شود. 

سردار "علی اکبر جاویدان" در کمیته پیگیری و مقابله با جرائم خشن استان که با حضور مسئولان قضائی و انتظامی در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه امروز مطالبه آحاد مردم امنیت آفرینی در جامعه و برخورد جدی با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است، افزود: در این راستا پلیس و دستگاه قضائی متفق القول و مصمم هستند به بهترین شکل ممکن خواسته های به حق مردم را اجرایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز پلیس و دستگاه قضائی یک هدف مشترک را دنبال می کنند و آن هم برقراری نظم و امنیت به شکلی مطلوب، فراگیر و پایدار در جامعه است، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده امروز امنیت پایداری در کرمانشاه برقرار است و در زمره امن ترین استان های کشور به شمار می رویم.

جاویدان با اشاره به اهتمام پلیس در برخورد قاطعانه با جرائم خشن بویژه تیراندازی، گفت: امروز وقت آن فرا رسیده که برخوردهای سختگیرانه تری نسبت به این افراد مجرم لحاظ و دستگاه قضائی احکام سنگین تری برای آن ها صادر کند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: صدور احکام سنگین تر برای افراد تیرانداز تاجایی که قانون اجازه می دهد، می تواند عامل پیشگیرانه ای برای موارد مشابه باشد، هرچند دستگاه قضائی به صورت جدی همواره پای کار بوده و نهایت تلاش خود را برای برخورد با چنین جرائمی انجام داده است.

وی با بیان اینکه برخی از تیراندازی ها به خاطر اختلافات خانوادگی و یا مسائل جزیی قومی و عشیره ای صورت می گیرد، گفت: در این راستا می توان از ظرفیت بزرگان قبایل و ایلات و ریش سفیدان و معتمدان استفاده کرد.

 جاویدان با بیان اینکه در گذشته پادرمانی بزرگان و ریش سفیدان در بسیاری مواقع باعث رفع مشکلات و اختلافات شده است، گفت: امروز هم می توان از این ظرفیت گرانبها استفاده و از وقوع بسیاری اختلافات که منجر به تیراندازی و ایجاد ناامنی منجر می شود، جلوگیری کنیم.

این مقام عالیرتبه انتظامی در پایان بار دیگر بر اهتمام پلیس و دستگاه قضائی در برخورد با جرائم خشن تاکید کرد و گفت: امروز مجرمان از کمترین امنیتی در استان برخوردار نبوده و خود آن ها نیز به این نتیجه رسیده اند که دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار و به سرای عملشان می رسند.

بیشتر عاملان تیراندازی در سریعترین زمان توسط پلیس دستگیر می شوند 

سردار "جمال سلمانی" جانشین فرمانده انتظامی استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه تیراندازی یکی از مهمترین عوامل ناامنی در هر جامه ای محسوب می شود، گفت: این جرم اثرات روحی بدی را در میان شهروندان و خصوصا خانواده ای که به سمت منزل آن ها تیراندازی شده به جا می گذارد، از این رو باید تا حد امکان از وقوع آن جلوگیری کرد.

وی همچنین بر لزوم برخورد جدی و قاطعانه تر با عاملان تیراندازی تاکید کرد و گفت: زمانی که این دسته از مجرمان با احکام سنگین و بازندارنده روبرو شوند، سایر افراد دیگر جرائت انجام آن را نخواهند داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نباید قبح عمل مجرمانه تیراندازی شکسته شود، افزود: همدلی و همراهی پلیس و دستگاه قضائی در برخورد با این ناهنجاری و آسیب اجتماعی می تواند باعث کاهش موارد تیراندازی شود.

 سلمانی همچنین تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی به جرائم مربوط به تیراندازی را گام بلندی برای کنترل این جرم در استان دانست و گفت: افزایش حمایت دستگاه قضائی از ماموریت های پلیسی می تواند همکاران ما را در برخورد با عاملان تیراندازی دل گرم تر کند.

وی در پایان خواستار اطلاع رسانی گسترده از نحوه برخورد با تیراندازان و جرائم مربوط به این حوزه شد و گفت: امیدوارم رسانه ها که همواره در راستای امنیت آفرینی همیار پلیس و دستگاه قضائی بوده اند، این بار هم اقدامات صورت گرفته را اطلاع رسانی کنند تا باعث امنیت بخشی در جامعه شده و افرادی که به فکر انجام این کار هستند بدانند چه عاقبتی در انتظارشان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه تیراندازی استانی اجتماعی نیروی انتظامی پلیس و دستگاه قضائی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم کیانی پیش ازظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند که در این راستا دستگاه قضائی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

دادستان بهشهر ادامه داد: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام نموده تا حافظان منابع طبیعی را از برخورد قانونی خود در صیانت از جنگل منصرف کنند که قطعاً در مسیر صیانت از حریم جنگل‌ها، دستگاه قضائی، حامی منابع طبیعی خواهد بود.

کیانی افزود: در خصوص موضوع قطع ۷۰ اصله درخت فوق الذکر، با صدور دستور قضائی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضائی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمامی عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6085325

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • پاکسازی و مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در بوشهر
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر
  • کشف سیگار قاچاق در کوهبنان
  • بی‌حجابی؛ از عادی‌سازی در سینمای خانگی تا برخورد در خیابان!
  • سلطان کوکائین در تهران دستگیر شد