Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در گفت‌وگوی تلفنی با «سادیر جباراف»، رئیس جمهور قرقیزستان از حمایت‌های وی در حوادث غم‌انگیز پیش آمده در شهر «آلماتی» و سایر شهرها قدردانی کرد و همچنین از آغاز خروج نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی از این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات ارشد دو کشور همچنین در ادامه مورد همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

شایان ذکر است که نظامیان قرقیزستان در چارچوب عضویت در سازمان پیمان امنیت جمعی و با درخواست دولت قزاقستان برای حل بحران به این کشور اعزام شده بودند که به کشور برگشتند.

در این زمینه قرقیزستان 150 سرباز از نیروهای ویژه «اسکورپیون» مستقر در شهر «توکموک»، 8 خودروی زرهی و 11 خودرو را به قزاقستان اعزام کرد.

اعتراضات در قزاقستان در تاریخ  دوم ژانویه بعد از افزایش دو برابری قیمت گاز آغاز شد و در تاریخ 5 ژانویه پس از ادامه اعتراضات و درگیری بین نیروهای دولتی و اغتشاش گران در این کشور وضعیت فوق العاده اعلام شد.

پس از آن بود که تاکایف به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای امنیت قزاقستان از سازمان پیمان امنیت جمعی برای برطرف سازی بحران در این کشور کمک خواست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جباراف حوادث قزاقستان قاسم جومارت توکایف آلماتی قرقیزستان سازمان پیمان امنیت جمعی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوندها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رئیسی: امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • قدردانی رهبرانقلاب از عملکرد همراه با تدبیر نیروهای مسلح در حوادث اخیر
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد نیروهای مسلح در حوادث اخیر/ رهبر انقلاب: موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است
  • قدردانی رهبر انقلاب از عملکرد همراه با تدبیر نیروهای مسلح در حوادث اخیر
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیرو‌های مسلح در حوادث اخیر/اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح/لزوم استمرار نوآوری در تسلیحات، شیوه‌ها و شناخت روش‌های دشمن
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیروهای مسلح در حوادث اخیر
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • تشکیل سازمان «سپند»باعث قدرت بازدارندگی و تضمین امنیت کشور می‌شود
  • قدردانی سپاه امام رضا (ع) از اقشار مختلف مردم در حمایت پاسخ تنبیهی به رژیم اشغالگر قدس