Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@01:58:38 GMT

طلاق عاطفی باعث شده آمار طلاق بالا نرود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۵۱۸۷

طلاق عاطفی باعث شده آمار طلاق بالا نرود

یک روانشناس با بیان اینکه طلاق عاطفی باعث شده آمار طلاق بالا نرود، گفت: پنج عامل پیش‌بینی کننده طلاق وجود دارد که شامل اعتیاد، خشونت، مشکلات ارتباطی، مسائل جنسی، اختلالات و بیماری‌های روانی است.

به گزارش ایمنا، فرزانه نیکو با اشاره به اینکه اختلالات روانی و بیماری‌ها عمده‌ترین مسائلی هستند که در بحث ازدواج نادیده گرفته می‌شوند، اظهار کرد: مشکلات ارتباطی زوجین نیز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که ارتباطات دیگر مانند مهارت‌های زندگی و روابط بین فردی زوجین که تأثیر زیادی در پایداری و عدم پایداری زوجین دارد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پنج نیاز اساسی زوجین عوامل جسمی، جنسی، اجتماعی، عاطفی و عقلانی هستند، افزود: نبود فضای امن در خانواده یکی دیگر از مشکلات است و در بیشتر مواقع مانند بروز خشونت، طلاق را به قطعیت می‌رساند، خیانت یا عهدشکنی نیز در چارچوب خود به خاطر اختلالات جنسی که بخشی به ناکارآمدی مسائل جنسی و بخشی هم به ناکارآمدی جنسی زن و مرد برمی‌گردد یکی دیگر از این موارد است.

این روانشناس با اشاره به اینکه تحقیقات نشان می‌دهد پس از ۱۰ سال از جدایی نیمی از زنان و یک سوم مردان درگیر آن رابطه هستند و در ارتباط‌های بعدی آنها تأثیرگذار است، اضافه کرد: بنابراین نمی‌توان گفت طلاق برای همه راحت است، از طرف دیگر سبقه‌های فرهنگی زیادی مانند سبک زندگی گذشتگان، ادبیات عامه و ضرب‌المثل داریم که طلاق باید شکل بگیرد.

نیکو تصریح کرد: قوه قضائیه سه سطح پیشگیری را در حوزه خانواده اجرا می‌کند که شامل مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره زوج درمانی برای زوج‌های متقاضی طلاق و زوج درمانی تخصصی و مشاوره طلاق است و سعی می‌کنیم به صورت علمی‌تر وارد حوزه طلاق بشویم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مهارت‌های لازم در دوران کودکی و نوجوانی در خانواده‌ها آموزش داده نمی‌شود، اضافه کرد: علاوه بر این تعداد فرزندان کم اتفاق خاصی را در روند زندگی ما رقم می‌زند و معقول نبودن انتظارات افراد از زندگی زناشویی را به دنبال دارد و باید قبول کنیم در ازدواج نمی‌توانیم همه چیز را به صورت کامل داشته باشیم بلکه باید بدانیم یک رابطه ناکافی و ناکامل وجود دارد و باید در رابطه دوام بیاوریم و آن را پایدار کنیم.

نیکو افزود: در ازدواج چرخه تحول در خانواده داریم و این چرخه در هر دوران نیازهای خود را دارد و مراقبت از آن ضروری است، پنج سال اول ازدواج مهمترین بخش این چرخه است و تحقیقات نشان می‌دهد بیشترین میزان طلاق بین یک تا پنج سال اول ازدواج رخ می‌دهد بنابراین اگر مانند دوران رشد به هر قسمت توجه نکنیم آسیب خواهیم دید.

این روانشناس با اشاره به اینکه طلاق‌های منفی و عاطفی باعث شده آمار طلاق بالا نرود، گفت: برای مراکز خانواده در رابطه با طلاق‌های توافقی الزام شده است که از سه تیم بررسی طلاق توافقی که متشکل از مشاور در زمینه خانواده، مشاور حقوقی و کارشناس مذهبی استفاده شود، علاوه بر این مشاوره پیش از ازدواج و مهارت‌های فرزندپروری را نیز باید فعال کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 548951

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طلاق عاطفی طلاق طلاق زوجین دلایل طلاق زوجین متقاضی طلاق آمار ازدواج و طلاق در ایران افزایش طلاق در زوج های جوان آمار طلاق در ایران حق طلاق سامانه طلاق افزایش طلاق در دوران کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند

حسینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: هزار و ۲۶۴ سری جهیزیه شامل یخچال ، تلویزیون ، اجاق گاز ، لباسشویی و جاروبرقی بوده و ارزش ریالی هر سری جهیزیه با قیمت کارخانه بیش از  ۳۲۰ میلیون ریال است. 

وی با بیان اینکه ازدواج به عنوان محبوب‌ترین بنا و اقدام در دین اسلام است و به دنبال خود نوعی مصونیت از گناه و آلودگی روح را به همراه خواهد داشت افزود : کمک هزینه ازدواج به شکل نقدی به نوعروسان مساعدت  می شود.

حسینی ادامه داد: در کمک هزینه ازدواج که به شکل کالا اهدا می شود سعی شده کالاهای اساسی سبد جهیزیه تهیه شود که به علت خرید بدون واسطه از مراکز تولید، این کالاها با قیمت مناسب تهیه و اهدا می شود. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اهداف اين نهاد در زمينه ترويج ازدواج و گسترش فرهنگ اصيل اسلامي در بر پائي ازدواجهاي آسان ، كم هزينه و پايدار و تسهیل و ترویج ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار دانست تصریح کرد:  ارزش ریالی کل جهیزیه توزیع شده بیش  ۳۹۸ میلیارد ریال است.  

 وی با اشاره به طرح‌های مختلف کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمينه توانمندسازي مددجويان ابراز داشت: این نهاد با اجرای طرح های مختلف زمینه کمک رسانی هر چه بهتر خیران و نیکوکاران به خانواده های نیازمند را فراهم کرده است که  امیدواریم با همكاري و مشاركت حامیان در امر ازدواج ، بتوانیم چنين فضايي را براي خانواده‌ هاي تحت حمايت توسعه و فراهم کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس
  • علم الهدی ریشه بالا رفتن سن ازدواج را پیدا کرد
  • علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • معرفی موسسات ازدواج در برنامه «بیا وسط»
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • داستان غم‌انگیز زنی که تنها همدم می‌خواست اما همسرش به دنبال پولش بود