Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:56:59 GMT

جشنواره «لالایی‌های مادرانه» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۵۲۳۸

جشنواره «لالایی‌های مادرانه» برگزار می‌شود

به گزارش روز شنبه ایرنا از مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹ شهرداری تهران، اکبر بختیاری همزمان با آغاز فعالیت دبیرخانه جشنواره «لالایی‌های مادرانه» اظهارداشت: معرفی و ترویج لالایی‌ها و سروده‌های مادرانه، توجه به تربیت دینی و زیبایی‌شناختی مادر و شناسایی تأثیر لالایی‌ها در ایجاد پویایی و نشاط مادران و کودکان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: لالایی از نخستین آموزه‌هایی است که مادران، پدران، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به کودکان می‌آموزند و در شکل‌گیری شخصیت و ساختار فکری و فرهنگی آنان نقش بسزایی دارد.

بختیاری افزود: لالایی در شناخت بیشتر اعضای خانواده با فرهنگ، هویت ایرانی اسلامی، ترویج آداب و رسوم ملی و محلی و همچنین در ارتقای توجه به تربیت دینی و حس زیبایی‌شناختی کودکان نقش مهمی ایفا می‌کند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ شهرداری تهران بیان کرد: در این جشنواره مادران و مادربزرگ‌ها می‌توانند حداکثر سه اثر از اجرای تک‌نفره خود را به صورت فایل صوتی یک‌دقیقه‌ای به شکلی که کلمات با وضوح شنیده شود تا نهم بهمن از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ به شماره ۰۹۰۲۱۹۱۹۲۵۰ به نام فرهنگسرای رویش ارسال کنند.

وی اظهارداشت: استفاده از سازهای محلی، سنتی و کلاسیک در اجرا بدون مانع است و لالایی‌های غیرفارسی‌زبانان باید همراه با ترجمه لالایی ارسال شود و در عین حال متن لالایی‌ها می‌تواند از شاعران معاصر و میراث شفاهی مادران کهن باشد.

بختیاری گفت: مادران و مادربزرگ‌ها باید فایل‌های صوتی خود را همراه با مشخصات از جمله نام و نام خانوادگی، آدرس دقیق محل سکونت و شماره تماس به دبیرخانه ارسال کنند و آثار می‌تواند به زبان و گویش‌های مختلف ایران‌زمین اجرا شود.

رئیس فرهنگسرای رویش افزود: به نفر اول هدیه نقدی به مبلغ هفت میلیون ریال به همراه لوح تقدیر، نفر دوم هدیه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به همراه لوح تقدیر، نفر سوم هدیه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و به ۱۰ نفر نیز جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره «لالایی‌های مادرانه» به منظور دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به فرهنگسرای رویش واقع در مهرآباد جنوبی، خیابان شهید واشقانی فراهانی، خیابان شهید وادی زاده مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۶۶۲۸۷۷۰۴ تماس بگیرند.

آغاز نهضت تبیین و رمزگشایی از بیانیه گام دوم انقلاب در فرهنگسرای اندیشه

فرهنگسرای اندیشه با برگزاری سلسله جلساتی با هدف تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به استقبال ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی و سومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب می‌رود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ شهرداری تهران و رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به اهمیت و ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در جشن ۴۰ سالگی پیروزی نظام جمهوری اسلامی از سوی رهبر فرزانه انقلاب خطاب به ملت ایران منتشر شد، چراغ راهی روشن برای ادامه باشکوه انقلاب اسلامی در فصل دوم آن است.

ناصر امین‌زاده افزود: این بیانیه حکیمانه و بصیرت‌زا، ضمن نگاه به گذشته افتخارآمیز انقلاب اسلامی در ۴۰ سال ابتدایی آن، با استخراج و یادآوری نقاط ضعف و قوت و برخی مشکلات و خطاها در این دوره، برنامه‌ای رو به جلو و امیدبخش، دقیق، مدون و کارآمد را با هدف اعتلای ایران اسلامی پیش‌روی مردم، مسئولان و دست‌اندرکاران نظام قرار داده است.

وی بیان کرد: باید این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشیم که چنین برنامه دقیق و راهگشایی زمانی به عرصه عمل و انجام می‌رسد که موضوعات مورد توجه در این بیانیه ساختارمند توسط کارشناسان رشته‌های مختلف علمی و دانشگاهی، نظریه پردازان، نخبگان کشور و دلسوزان انقلاب به ساده‌ترین زبان معرفی، تبیین و رمزگشایی شده و به عنوان الگوی حکمرانی مطلوب پیش‌روی کارگزاران و مسئولان کشوری و لشکری قرار گیرد.

امین‌زاده اظهارداشت: امروز که در آستانه سومین سالگرد صدور این بیانیه الهام بخش از سوی رهبر معظم انقلاب هستیم و دولت انقلابی نیز با تمام قوا کار خود را برای اصلاح و ترمیم نقاط ضعف و رقم زدن پیشرفت کشور آغاز کرده است، ضرورت تبیین ویژگی و به‌کارگیری فرازها و راهکارهای مهم این بیانیه نگرش‌ساز به عنوان دستورالعملی اجرایی برای حل مشکلات کشور بیش از گذشته احساس می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ شهرداری تهران گفت: فرهنگسرای اندیشه که براساس وظیفه انقلابی و ماموریت کاری خود که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مسئولیت شورای اندیشه‌ورزی علوم و اندیشه اسلامی را برعهده دارد، از این فرصت طلایی استفاده کرده و با همکاری اندیشگاه بیانیه گام دوم سلسله جلسات تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ویژه جوانان را برگزار می‌کند.

وی افزود: در این ویژه برنامه که با عنوان «آشنایی کلی با بیانیه گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود، برترین اساتید حوزه و دانشگاه در قالب جلسات تخصصی بندهای بیانیه گام دوم انقلاب را واکاوی کرده و آنها را بررسی می‌کنند.

رئیس فرهنگسرای اندیشه اظهارداشت: از جمله سرفصل‌هایی که در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد می‌توان به «ماهیت، ویژگی‌ها و کارکردهای بیانیه گام دوم انقلاب»، «آرمان‌ها و کارنامه گام نخست»، «عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی»، «علم و پژوهش»، «امید و معنویت»، «اخلاق و سبک زندگی» و «استقلال، آزادی و روابط خارجی» اشاره کرد.

امین‌زاده بیان کرد: همچنین اساتید برتر کشور محمد رجبی، حجت‌الاسلام ساعد رازی، فاطمه رایگانی، محسن محمدی، محمدمهدی صالحی، محمد سهیل سرو، عبدالرسول نجفی، غلامرضا زارعی و حجت الاسلام راجی و محمدحسین ضمیریان در این سلسله جلسات به ارائه مباحث می‌پردازند.

وی اظهارداشت: سعی خواهیم کرد تا مباحث مطرح شده در این سلسله جلسات در قالب یک کتاب با عنوان تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از منظر کارشناسان و اساتید برتر به چاپ برسد.

براساس این گزارش، دوره «آشنایی کلی با بیانیه گام دوم انقلاب» در روزهای آتی فعالیت خود را در فرهنگسرای اندیشه آغاز کرده و جلسات آن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور عموم برگزار می‌شود که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اکران و نقد «قهرمان» در فرهنگسرای ارسباران

پانصد و چهل و سومین نشست باشگاه فیلم تهران در فرهنگسرای ارسباران به اکران، نقد و بررسی فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی اختصاص دارد.

قهرمان که در شیراز جلوی دوربین رفته است درباره رحیم (امیر جدیدی) است که به ‌دلیل بدهی به زندان افتاده است. رحیم به مرخصی‌ای ۲ روزه می‌آید تا سعی کند رضایت شاکی‌اش را جلب کند اما درگیر اتفاقاتی می‌شود.

با توجه ‌به شواهد، می‌توان حدس زد که کارگردان جدایی نادر از سیمین مجدد رو به ساختن فیلمی رئالیستی آورده است که در آن با مسائل اجتماعی دست‌وپنجه نرم می‌کند. درونمایه فیلم نیز احتمالا قرابتی با مسئله فقر خواهد داشت؛ مسئله‌ای که پیش از این نیز در آثار فرهادی نمود داشته است.

همچنین یکی از مضامین برجسته‌ فیلم قهرمان تاثیرگذاری و ضریب نفوذ بالای شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و رسانه‌ها در جامعه عنوان شده است. مسائل اجتماعی همواره از مضامین مکرر ساخته‌های کارگردان جدایی نادر از سیمین محسوب شده‌اند.

قهرمان، جدیدترین ساخته فرهادی با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سحر گلدوست، احسان گودرزی، مریم شاه‌داعی، علیرضا جهاندیده، صالح کریمایی، فرخ نوربخت، محمد عاقبتی و سارینا فرهادی و چهره‌هایی نو جلوی دوربین رفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در نشست اکران، نقد و بررسی این فیلم یکشنبه (۲۶ دی) ساعت ۱۸ به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، خیابان جلفا، نبش کوچه دانش مراجعه کنند.

برچسب‌ها سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ولادت حضرت فاطمه فرهنگسرای اندیشه فرهنگسرای ارسباران فرهنگسرای رویش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ولادت حضرت فاطمه فرهنگسرای اندیشه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ولادت حضرت فاطمه فرهنگسرای اندیشه فرهنگسرای ارسباران فرهنگسرای رویش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب فرهنگسرای ارسباران فرهنگی هنری منطقه فرهنگسرای اندیشه فرهنگسرای رویش انقلاب اسلامی شهرداری تهران سلسله جلسات لالایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی به مناسبت تاسیس سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دوم اردیبهشت ماه، سالروز صدور فرمان تاریخی بنیادین و مدبّرانه معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، مبنی بر شکل‌گیری نهادی پر صلابت و با بصیرت است که از آغازین روز‌های تأسیس در راه پاسداری از نظام اسلامی، تمامیت ارضی میهن و ارزش‌های والای انقلاب، حتی برای لحظه‌ای از تلاش فروگذار نکرده است.

سپاه در راه پاسداری از نظام اسلامی، تمامیت ارضی میهن و ارزش‌های والای انقلاب، لحظه‌ای از تلاش فروگذار نکرده است

در بیانیه این شورا آمده است: با مروری به کارنامه پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خوبی روشن است که سیر تحولات علمی فناوری در این نهاد انقلابی تا چه میزان فزاینده و روبه‌رشد بوده است.

استفاده از دانش روز و تولید محصولات نوظهور و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته دنیا که حاصل سال‌ها تحقیق و بررسی هوشمندانه داخلی است در کنار بهره‌گیری از ابتکارات و خلاقیت‌های علمی و نظامی باعث رشد و تعالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میان نیرو‌های نظامی منطقه و جهان شده است که نمونه بارز آن، عملیات غرورآفرین پیچیده و ترکیبی «وعده صادق» است که خود نمونه روشنی از به ثمر رسیدن تلاش‌ها و مجاهدت‌های عزیزان ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که توانست قدرت نظامی، شایستگی‌های دفاعی و توان بازدارندگی کشور را برای جهانیان به نمایش بگذارد که البته چنین توفیقاتی را باید مرهون ایثار و از خود گذشتگی سرداران، فرماندهان و سپاهیان جان بر کفی دانست که با تقدیم خون پاکشان در راه انقلاب و آزادی میهن اسلامی، استقلال و سلطه‌ناپذیری در عرصه‌های بین‌المللی را برای ما به ارمغان آوردند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامی‌داشت این روز فرخنده و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان والا مقام، جانبازان، آزادگان و خانواده شهدای انقلاب علی‌الخصوص سپاه پاسداران، اعلام می‌دارد در مسیر حمایت از مجاهدت‌های بی دریغ آن نهاد انقلابی از هیچ کوششی فروگذار نکرده و دوام توفیقات روز افزون پاسداران جان بر کف عزیزمان در آن نهاد ولایت‌مدار را در تحقق کامل مأموریت‌های محوله تحت زعامت داهیانه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدّ‌ظلّه العالی) از خداوند سبحان مسئلت دارد.

دیگر خبرها

  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • اجرای هفته معلم با محوریت معرفی اندیشه‌های شهید مطهری
  • ۷ کشته در پی حادثه در مسابقات اتومبیلرانی سریلانکا
  • حادثه رانندگی در جریان مسابقات اتومبیلرانی در سریلانکا؛ ۷ نفر جان باختند
  • «ایران جوان بمان» با معرفی«نهضت مادری و گام دوم مواسات مادرانه»
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی به مناسبت تاسیس سپاه پاسداران
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • بیانیه سپاه حضرت ابالفضل(ع) به مناسبت سالروز تأسیس سپاه
  • ضرورت بازخوانی اندیشه امام راحل برای نسل جدید