Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:41:41 GMT

اتکای به درآمد نفتی در بودجه کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۵۳۵۶

اتکای به درآمد نفتی در بودجه کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا حاجی پور بعدازظهر شنبه در آئین معارفه سرپرست جدید فرمانداری شهرستان آمل افزود: در گذشته ۷۰ درصد بودجه کشور از محل فروش نفت تأمین می‌شد که این وضعیت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به حدود ۳۰ درصد رسیده است.

وی همچنین ادامه داد: رهبر انقلاب در دومین سخنرانی که با نمایندگان مجلس داشتند، مسئولیت‌ها را صراحت و دغدغه و نیازهای کشور را بیان کردند و فصل الخطاب همگان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان آمل در ادامه گفت: این شهرستان ظرفیت‌های بالایی در همه زمینه‌ها دارد، حدود ۷۰ درصد صادرات و ۵۰ درصد صنعت مازندران در آمل فعال است وفرماندار جدید آمل که در حوزه اقتصادی تجربه و تخصص دارد، باید آن را سرلوحه کار قرار دهد.

سیدجلیل مرتضوی امام جمعه آمل گفت: جذب مدیران کارآمد و دلسوز در انتخاب دستگاه‌های اجرایی با رویکرد دولت مردمی هم خوانی دارد، می‌توان به آینده استان امیدوار بود.

حجت الاسلام مرتضوی، با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز در بدنه دستگاه‌های اجرایی نگاه به مردم، نگاه از بالا به پایین ومغایر تکریم به مردم است، گفت: ما وام دار مردم هستیم و باید بر این نکته مهم اعتقاد پیدا کنیم.

تاکید بر حوزه اقتصاد و فرهنگ آمل

وی به ظرفیت بالای شهرستان آمل در همه بخش‌ها یادکرد و گفت: اگر فرماندار جدید آمل در حوزه اقتصاد و فرهنگ این شهرستان کار کند، قطعاً توفیقات مهمی به همراه خواهد داشت.

امام جمعه آمل گفت: استاندار مازندران و به خصوص فرماندار جدید آمل هم باید نگاه ویژه شهرستان آمل به عنوان یکی از شهرستان اثرگذار در حوزه اقتصادی و اشتغال استان داشته باشد.

در این مراسم سیدعباس حسینی به عنوان سرپرست جدید فرماندارویژه آمل معارفه شد.

کد خبر 5400261

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مراسم تودیع و معارفه ویروس کرونا بوشهر بارش برف خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا ایلام گرگان عکس استانها بارش باران سیلاب شیوع کرونا مراسم تودیع و معارفه شهرستان آمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند

در مقایسه با تسهیلاتی ۷۰ تا ۹۰ درصدی قیمت تمام شده مسکن که اغلب کشور‌ها در اختیار شهروندانشان قرار می‌دهند، تسهیلات پرداختی در کشور ما در حوزه مسکن تقریبا هیچ است و کمکی به بهبود حال مردم در این حوزه نمی‌کند.

به گزارش آرمان امروز، رضایی معاون شرکت عمران شهر‌های جدید می‌گوید ۴ دهک از جامعه حتی توان اجاره مسکن را هم ندارند و در مسکن مهر افرادی هستند که پول شارژ ساختمان را هم ندارند. ۶ دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند. با مردمی مواجه هستیم که حتی اگر مسکن شان را تامین کنیم توان نگهداری آن را هم ندارند.

طبق سرشماری سال ۱۳۷۵ چیزی حدود ۷۳ درصد از مردم دارای خانه ملکی بوده اند؛ اما این آمار در سال ۱۳۹۵ به ۶۰ درصد رسیده است و در مقابل با رشد جمعیت و به دلیل ناتوانی مردم از خرید مسکن، اجاره نشینی در این بازه زمانی حدود دو برابر شده است. تورم و کاهش قدرت خرید مردم در جای خالی مدیریت دقیق بازار مسکن وارایه تسهیلات ناچیز از سوی دولت به مردم درحوزه مسکن سبب شده است، بحث مسکن و مدیریت و سامان دهی آن به یکی از مسائل مدیریتی کشور بدل شود.

به گفته کارشناسان، در مقایسه با تسهیلاتی ۷۰ تا ۹۰ درصدی قیمت تمام شده مسکن که اغلب کشور‌ها در اختیار شهروندانشان قرار می‌دهند، تسهیلات پرداختی در کشورما در حوزه مسکن تقریبا هیچ است و کمکی به بهبود حال مردم در این حوزه نمی‌کند. در سال‌های اخیر، علاوه بر کند شدن شدید تولید و عرضه مسکن، رشد غیرمنطقی قیمت مسکن، قدرت خرید و استطاعت مسکن برای مردم را به شدت کاهش داده و اقشار متوسط و ضعیف جامعه را بیش ازپیش از خانه دار شدن دور کرده است. به همین دلیل درصد کمتری از خانوار‌ها به تهیه مسکن ملکی قادر بوده و بخش عمده آن‌ها به ناچار متقاضی مسکن استیجاری شده و سیلی از مردم به سمت اجاره نشینی پناه بردند که این موضوع خودافزایش مضاعف و بی سابقه اجاره بها رابه دنبال داشته است.

دیگر خبرها

  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • رییسی: همه بخش‌ه ملزم به اجرای قانون حجاب هستند