Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@00:38:14 GMT

اولین لپ‌تاپ با نمایشگر حفره‌دار رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۵۳۷۲

اولین لپ‌تاپ با نمایشگر حفره‌دار رونمایی شد

MiniBook X جدیدترین نوت بوک شرکت چینی Chuwi است که برای اولین بار در جهان برای پنهان کردن دوربین وب‌کم از یک حفره کوچک بهره می‌برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نظر می‌رسد روند کاهش حاشیه‌های نمایشگر گوشی‌های هوشمند به نوت بوک‌ها نیز سرایت کرده است، استفاده از بریدگی به شکل حفره یکی از روش‌هایی است که معمولاً گوشی‌های اندرویدی با هدف مشابه ناچ از آن بهره می‌برند، اما تا کنون چنین روشی در نوت بوک‌ها به کار گرفته نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت Chuwi اولین نوت بوک مبتنی بر نمایشگر حفره دار خود را در بازار چین عرضه کرده است که دارای ویژگی‌های قابل توجهی است.

لپ تاپ ذکر شده دارای نمایشگر ۱۰.۵ اینچی با وضوح 2K و قابلیت پشتیبانی از قلم هوشمند است، به نظر می‌رسد که دوربین وب‌کم پنج مگاپیکسلی HD آن نیز در گوشه بلایی سمت چپ درون حفره‌ای تعبیه شده است، بنابراین حاشیه‌ها به کمترین میزان خود رسیده‌اند. از این دوربین برای برقراری تماس‌های ویدئویی و شرکت در جلسات و کنفرانس‌ها استفاده می‌شود.

لپ تاپ MiniBook X را می‌توان با توجه به نوع استفاده از آن تا ۳۶۰ درجه چرخاند و به عنوان تبلت از آن استفاده کرد. این محصول به پردازنده نسل یازدهمی N5100 به همراه کارت گرافیک UHD اینتل مجهز خواهد شد و با ۱۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

MiniBook X از فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی بهره می‌برد و به صورت پیش فرض با سیستم عامل ویندوز ۱۱ در دسترس است. وزن این محصول ۸۹۹ گرم و ضخامت آن ۱۱ میلی متر است که در هر دو طرف آن یک درگاه USB Type-C و یک جک صدا مجهز شده است. نوت بوک MiniBook X با قیمت ۶۱۹ دلار فقط در بازار چین عرضه می‌شود، افرادی که آن را از وب سایت رسمی شرکت Chuwi سفارش دهند، می‌توانند آن را با ۷۰ دلار تخفیف تهیه کنند.

کد خبر 548840

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های تکنولوژی تکنولوژی تکنولوژی نوین تازه های تکنولوژی جهان لپ تاپ مشخصات لپ تاپ قيمت لپ تاپ بهترين لپ تاپ ها گجت های جدید گجت گجت جديد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نوت بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، مایکروسافت یک مدل هوش مصنوعی مقرون‌به‌صرفه و کوچک را معرفی کرد که می‌تواند کار‌هایی مانند تولید محتوا و ایجاد پست‌های رسانه‌های اجتماعی را در حالی که از داده‌های کمتری استفاده می‌کند، انجام دهد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک مدل هوش مصنوعی به نام «فی ۳ مینی» (Phi-۳-mini) معرفی کرده است که می‌تواند از مدل‌های دو برابر اندازه خود در معیار‌های مختلفی که توانایی‌های زبان، کدنویسی و ریاضی را ارزیابی می‌کنند، بهتر عمل کند.

مایکروسافت گفت که مدل‌های کوچک‌تر هوش مصنوعی برای انجام کار‌های ساده‌تر طراحی شده‌اند و استفاده از آنها توسط شرکت‌هایی با منابع محدود آسان‌تر می‌شود.

مایکروسافت اضافه کرد که یک کسب و کار می‌تواند از «فی ۳» برای خلاصه کردن نکات اصلی یک سند طولانی، استخراج بینش‌های مرتبط و روند‌های صنعت از گزارش‌های تحقیقات بازار استفاده کند.

این شرکت گفت که «فی ۳ مینی» بلافاصله در پلتفرم خدمات ابری مایکروسافت، کاتالوگ مدل‌های هوش مصنوعی آژور، پلتفرم مدل یادگیری ماشین «هاگینگ فیس» (Hugging Face)، و «اولاما» (Ollama) در دسترس خواهد بود.

هفته گذشته، مایکروسافت ۱.۵ میلیارد دلار در شرکت هوش مصنوعی «جی ۴۲» G۴۲ مستقر در امارات سرمایه گذاری کرد. همچنین قبلاً با استارت‌آپ فرانسوی «میسترال‌ای آی» (Mistral AI) همکاری کرده بود تا مدل‌های آنها را از طریق پلتفرم محاسبات ابری آژور در دسترس قرار دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از اولین موتور ۶ سیلندر ساخت ایران
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • خندان و با انگیزه: رونمایی از اولین نسخه پائز در ایران
  • ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • مشخصات اصلی اوپو پد ۳ لو رفت
  • این سریال‌های کره‌ای مثل تراپی هستند