Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:59:38 GMT

کازرون، بیشترین میزان بارش فارس را داشت

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۵۴۱۵

کازرون، بیشترین میزان بارش فارس را داشت

‍‍‍‍‍‍

سعید رنجبر شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان داشت: پس از شهرستان کازرون، سپیدان با ۱۸ میلی متر، نورآباد ممسنی با ۱۶، درود زن با ۱۵ و  تخت جمشید مرودشت هم با ۱۱ میلی متر در رتبه های بعدی جای داشتند.

وی اضافه کرد: طی این مدت نیز همچنین در سپیدان ۱۰ سانتی متر و در صفا شهر هم یک سانتی متر برف باریده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر افزود: ایستگاه های آباده، ایزد خواست، خرامه، فورگ، گراش، مُهر، نی ریز و شهرک گلستان شیراز نیز طی ۲۴ ساعت گذشته  بارش گزارش نشده است.

شیراز ۲ میلی متر باران باریده است 

همچنین طی این مدت در شیراز مرکز استان فارس نیز ۲ میلی متر باران باریده است.

سرپرست هواشناسی فارس اعلام کرد: جمع بارندگی سال زارعی در ایستگاه های مختلف تاکنون  سپیدان با ۲۵۹ میلی متر بیشرین میزبان باران داشته است، نور آباد ممسنی با ۲۲۲ و سایر ایستگاه ها از ۱۸۶ میلی متر تا ۴۶ میلی متر که کمترین بارش مربوط به آباده است باران باریده است و در شیراز مرکز استان فارس نیز از سال زارعی ۱۰۷ میلی متر باران گزارش شده است.

وی گفت: امروز شنبه  ۲۵ دیماه آسمان ابری همراه با بارش در کل استان پیش بینی شده است و برای ۲۶ دیماه، آسمان نیمه ابری همراه با بارش، برای مناطق شمالی در بعدازظهر کاهش بارندگی را خواهیم داشت.

۲۷ و ۲۸ دیماه سراسر فارس بارانی است 

رنجبر ادامه داد: این سامانه بارشی برای دوشنبه ۲۷ و سه شنبه ۲۸ دیماه در اکثر مناطق استان به ویژه مناطق جنوب غربی و جنوبی بارندگی خواهد داشت و  در مناطق سردسیر شمال و ارتفاعات مرکزی استان بارشها به شکل برف و در مناطق جنوبی گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: سپیدان با یک درجه سردترین نقطه استان بود  و لامرد و مُهر هم با ۲۳  درجه بالای صفرگرمترین منطقه استان فارس گزارش شده است.

همچنین دمای هوای مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته  به هفت  درجه بالای صفر رسید و حداکثر دمای شیراز ۱۵درجه بالای صفر گزارش شد.

برچسب‌ها گراش شیراز اداره کل هواشناسی فارس ممسنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گراش شیراز گراش شیراز ممسنی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی جوی پایدار از فردا تا پایان هفته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان، کارشناس هواشناسی گلستان گفت: از فردا تا پایان هفته جوی به نسبت پایدار مورد انتظار است و روند دما در استان افزایشی خواهد بود.

سمیه ملاح گفت: اواخر هفته افزایش دما محسوس خواهد بود.

او افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش یابی، امروز با گذر متناوب امواج ضعیف، بارش پراکنده (بویژه در مناطق کوهستانی) پیش بینی می‌شود.

براساس اعلام هواشناسی گلستان از بامداد پنجشنبه هفته گذشته تا صبح امروز در مناطق مختلف استان بارش ۷۰ میلیمتر باران ثبت شده است.

در این مدت بیشترین میزان بارش باران در روستای ساسنگ مینودشت با ۶۸ میلی‌متر، سوارپایین کلاله با ۶۰.۵ میلی‌متر و لوه گالیکش با ۵۶.۳ میلی‌متر بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خوشحالی مردم روستا‌های بخش رخ از بارش باران بهاری
  • کنگان سربیشه با ۱۷ میلی متر رکوردار بارش باران در خراسان جنوبی شد
  • ثبت بیشترین بارش‌ها در اسدیه با ۲۰ میلی متر
  • برف بهاری برخی مناطق یزد را سفیدپوش کرد
  • بیشترین میزان بارندگی سیستان و بلوچستان در مولتان به ثبت رسید
  • ارتفاع بارش در مولتان از توابع مهرستان به ۴۲.۵ میلی‌متر رسید
  • پیش بینی جوی پایدار از فردا تا پایان هفته
  • افزایش ۱۷ درصدی تردد های ساعتی اصفهان
  • ۳۷۶ میلی متر بارش در کردستان به ثبت رسید
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی