Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- شرکت ژاپنی سوجیتز پس از اینکه کارمندان آن با نقض تحریم‌های آمریکا به طور مخفیانه کالای ایرانی خریداری کردند، با جریمه‌ای چند میلیون دلاری از سوی مقامات واشنگتن مواجه شد.

 به نقل از پایگاه اینترنتی جی تی آر، شرکت ژاپنی سوجیتز پس از اینکه کارمندان آن با نقض تحریم‌های آمریکا به طور مخفیانه کالای ایرانی خریداری کردند، با جریمه‌ای چند میلیون دلاری از سوی مقامات واشنگتن مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت تابعه سوجیتز در هنگ کنگ با پرداخت 5.2 میلیون دلار موافقت کرد تا اتهامات مطرح شده از سوی آژانس مجری تحریم‌های ایالات متحده یعنی دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) را حل و فصل کند.

دفتر کنترل دارایی های خارجی این شرکت را متهم به انجام پرداخت‌هایی برای محصولات ایرانی پُلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) از طریق موسسات مالی ایالات متحده کرده است. این ماده در تولید پلاستیک استفاده می شود.

 

در اطلاعیه منتشر شده توسط اوفک در تاریخ 11 ژانویه آمده است که "کارکنانی که برخلاف سیاست ها و رویه های این شرکت (ژاپنی) عمل کرده‌اند" 64000 تن پلی اتیلن ایرانی با چگالی بالا را از یک تامین کننده ناشناس در تایلند خریداری کردند که سپس برای خریداران سوجیتز در چین ارسال شد.

سوجیتز که در بورس اوراق بهادار توکیو فهرست شده است، یک غول تجاری است که در تامین مالی، تولید و توسعه پروژه‌ها نیز مشارکت دارد.

بر اساس اطلاعیه اوفک، بین سال‌های 2016 و 2018 سوجیتز 75.6 میلیون دلار از بانک هنگ‌کنگ خود به بانک تامین‌کننده در تایلند جهت پرداخت هزینه این کالاها انتقال داده است. نام هیچ یک از مؤسسات مالی در این سند ذکر نشده است.

طبق این اطلاعیه، کارمندان ناشناس سوجیتز که مسئول فعالیت تجاری هستند، منشأ ایرانی کالا را هنگام انجام حواله‌ها، علیرغم اینکه «به صراحت و مکرر توصیه شده بود که نمی‌توانند در ارتباط با معاملات تجاری مرتبط با ایران» پرداخت‌های دلاری انجام دهند، پنهان کردند.

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودرو سواری از گمرکات در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک ایران، محمد رضوانی‌فر، معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: سایپا، ماموت خودرو و معین خودرو ایرانیان ۳ واردکننده اول خودرو سواری به لحاظ ارزش در سال ۱۴۰۲ بودند.

رضوانی‌فر گفت: در این مدت ۲ هزار و ۳۴۹ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۸ میلیون و ۶۳۱ هزار دلار توسط سایپا، یک هزار و ۱۴۴ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۴ میلیون و ۴۷۳ هزار دلار از سوی ماموت خودرو و ۹۸۰ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۱ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار توسط معین خودرو ایرانیان وارد شده است.

به گفته وی، پس از ۳ شرکت فوق، کرمان خودرو، بهمن موتور، صنایع اتومبیل‌سازی فردا، کرمان موتور، شرکت راسا موتور خاورمیانه، ایران خودرو و ایساکو کیش از دیگر واردکنندگان عمده خودرو سواری در سال ۱۴۰۲ بودند.

رضوانی‌فر اظهار داشت: واردات ۸ هزار و ۷۱۲ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۰۳ هزار دلار توسط ۱۰ شرکت فوق و مابقی از سوی سایر واردکنندگان انجام شد.

شایان ذکر است، در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۱۱ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۸۴ هزار دلار وارد کشور شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فسخ قرارداد بازیکن لیگ برتری به‌خاطر بیماری
  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • شجاع خلیل زاده 2 هزار دلار جریمه شد!
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • آقای مطهری! نوروز تعطیل‌بردار نیست نه به خاطر جنگ ۸ ساله نه غزه
  • حقایق عجیب در مورد زندگی ژاپنی‌ها
  • قاچاقچی سوخت در زاهدان جریمه ۴۶ میلیارد ریالی شد
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودرو سواری از گمرکات در سال گذشته