Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@08:40:05 GMT

نمره کیفیت نان سنتی کشور به ۸۵.۵درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۵۵۱۰

نمره کیفیت نان سنتی کشور به ۸۵.۵درصد رسید

سرپرست مرکز پژوهش‌های غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران از مطلوب بودن کیفیت انواع نان سنتی کشور خبر داد و گفت: کیفیت انواع نان سنتی در آبان‌ماه امسال ۸۵.۵ درصد شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹ دهم درصد رشد را نشان می‌دهد. «حیدرعلی نصر» افزود: براساس این ارزیابی کیفیت نان سنگک در کشور ۸۶.۷۵ درصد، کیفیت نان بربری ۸۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۷، تافتون و لواش به ترتیب ۸۲.۱۴ و ۸۶.۰۵ درصد بوده است.

سرپرست مرکز پژوهش‌های غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران، کیفیت نان آبان ماه امسال را خوب دانست و اظهارداشت: نظر کارشناسی کیفیت نان توسط ادارات غلات در استان‌ها انجام و نتایج آن برای بررسی و تدیون گزارش نهایی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آبان ماه یک هزارو ۴۶ نمونه در استان‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است، تصریح کرد: هدف از سنجش کیفیت نان توسط مراکز کنترل کیفی ادارات کل غلات و خدمات بازرگانی استان‌ها پایش کارشناسی کیفیت است که طبق آزمون از نمونه‌های نان و مطابق استاندارد شماره دو هزارو ۶۲۸ نان‌های سنتی ویژگی‌ها و روش آزمون انتخاب و مورد سنجش قرار می‌گیرد.

نصر، ویژگی‌هایی همچون سطح رویی و سطح زیرین، رنگ، قابلیت جویدن، عطر و طعم را از عوامل موثر بر کیفیت نان دانست و گفت: در تولید نان استفاده از جوش شیرین، بلانکیت یا جوهر قند وسایر مواد خارجی و کپک‌زدگی قابل قبول نیست.

سرپرست مرکز پژوهش‌های غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص نحوه درجه‌بندی کیفیت انواع نان سنتی کشور افزود: ۹۰ تا ۱۰۰ خیلی خوب، ۸۰ تا ۸۹.۹۹ خوب، ۶۰ تا ۷۹.۹۹ متوسط و کمتر از ۶۰ را نیازمند ارتقای کیفی است.

رییس روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه، امروز - شنبه با تکذیب صدور کارت نان نوشت: اگر طرح حذف ارز ۴۲۰۰ گندم نهایی شود، فقط مصرف کننده نهایی با همان کارتی که یارانه می‌گیرد، نان یارانه‌ای نیز خرید می‌کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نان سالم نان بربری نان سنت نان سنگ کیفیت نان نان سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روز دوم و پایانی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین پیگیری شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در بخش تالوی بانوان و در فرم چیانگ‌شو، زهرا کیانی با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. نماینده سنگاپور با نمره ‌۹.۵۳ دوم و ورزشکاری از اندونزی با امتیاز ۹.۴۴ سوم شدند.

زهرا کیانی پیش از این به مدال طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

کد خبر 6088258

دیگر خبرها

  • انتخابی جام جهانی| زهرا کیانی باز هم طلا گرفت
  • آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • کیانی دومین طلا را کسب کرد
  • دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد
  • رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز ۴۰سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / ۵درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت